AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #1 Skrevet 7. januar 2021 Eksempel: En kollega pirker på alt, hele tiden. Kollegaen utfører sjelden oppgaver uten å måtte påpeke små og ubetydelige feil utført av andre. Det kan være å få deg til å bruke 1 time av en arbeidsdag for å rette opp eller bistå i bagatellarbeid. Enig i at feil må unngås, men alt skal skje når det passet kollegaen, og alt haster. Eksempel 2: Du er en selvstendig og ansvarfsfull ansatt som har avtalt en tur ut i lunsjen. Personen over, som bryr andre, sender melding via facebook( finner andre kanaler) for å klage over noe du må hjelpe til med. Du er i mål med alt og har planlagt denne lunsjen.( Du har uavhengig stilling) Eksempel 3: Du forsøker å sørge for en god balanse mellom arbeid og frtid. Den andre kollegaen tar seg fri i perioder og jobber seg i grøfta for å få dette til. Det kreves da bistand i skippertaksarbeidet og alle må trå til. Eksempel 4: Du er på utredning med sønnen, men føler ikke for å dele alt med alle. Samme person ringer på telefon, sender meldinger med utropstegn og ber deg ringe. Når du ringer tilbake får du høre hvor krise det er og at en annen kollega tross alt er hos legen, og kollega har ikke svart og du må derfor trå til for å berge selskapet fra en " krise". Eksempel 5: Du sitter med en modell for å estimere, og det kreves fokus. Du blokkerer kalenderen og ber om tid til å utføre oppgaven. Det kommer så en e-post av personen som med leder i kopi, ber deg vennligst akseptere et møte som egentlig er utenfor ditt bord. Det blir overtid, nok en kveld. Du får så en klage over feil i estimeringen. Neste dag er personen selv hos legen og må selv fokusere, og er fritatt alt annet. Eksempel 6: Personen har fått tildelt en oppgave, men løser den ikke selvstendig. Du blir oppringt for å drøfte. Det viser seg at personen klarte det helt fint og at samtalen var storm i vannglass Ektefelle og familie kommenterer også denne personen og ber deg nærmest få vedkommende til å holde kjeft da det ringes i middagen og til alle tider. Anonymkode: f229e...de2
Gjest O.G. Skrevet 7. januar 2021 #2 Skrevet 7. januar 2021 Gi kollegaen beskjed om å klappe igjen brødhullet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå