Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! trenger litt råd og tips til hvordan man skal reagere på dette. Snakket med min kjæreste, også sier jeg til han at det av og til føles ut som han kanskje liker meg litt mindre enn det jeg liker han. Dette er ikke noe jeg hadde tenkt veldig på, men litt i forkant av spørsmålet. Så svarer han '' ja mest sannsynlig''. Jeg kjenner at jeg blir fornærmet av dette, og begynner å spørre mer. Han sier han ikke ser noe problem i dette. Hva tenker dere? 

Anonymkode: b146d...260

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det dyne-mannen som sa dette?

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han mener at du er veldig klengete? Men spør han. Vi vet ikke

Anonymkode: d6692...8d6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde du sagt det motsatte, at han liker deg bedre enn du liker han, så hadde han vært enig i dette også.

Så dette styrer du selv.

Anonymkode: 31927...5ba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kanskje han mener at du er veldig klengete? Men spør han. Vi vet ikke

Anonymkode: d6692...8d6

Nei, dette er 2021. Damer kan nå ta kontroll i forholdene sine. De bestemmer selv. De behøver ikke å spørre mannen om alt. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei, dette er 2021. Damer kan nå ta kontroll i forholdene sine. De bestemmer selv. De behøver ikke å spørre mannen om alt. 

Når det kommer til hva han mener med det han sier, må man jo faktisk spørre han, da. 

Det er jo umulig for andre å svare på. 

Endret av Namine
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Namine skrev (Akkurat nå):

Akkurat når det kommer til hva han mener med det han sier, må man jo faktisk spørre han, da. 

Nei.

Som nevnt over, hun kunne spurt om det motsatte, da ville han mest sannsynlig svart ja, da også. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei.

Som nevnt over, hun kunne spurt om det motsatte, da ville han mest sannsynlig svart ja, da også. 

Det er en antagelse du gjør. Eller kjenner du han, ts, og deres forhold? 

:)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Namine skrev (2 minutter siden):

Det er en antagelse du gjør. Eller kjenner du han, ts, og deres forhold? 

:)

Det er universelt. Hørt om psykologi?

Utfordrer deg til å enten prøve selv eller spørre en av de damene som sier det motsatte til mannen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er universelt. Hørt om psykologi?

Utfordrer deg til å enten prøve selv eller spørre en av de damene som sier det motsatte til mannen. 

Og jeg forbeholder meg retten til å si meg uenig. :)

Jeg mener ikke at det ligger i psykologien at om man spør et enkeltindivid om noe, så vil de i majoriteten av tilfellene si seg enig, uavhengig av dynamikken i forholdet, eller deres personlige tanker.

Da tror jeg vi bare sier oss uenige, og legger den ballen død. :)

AnonymBruker
Skrevet

Dessuten er forskning og vitenskap ikke noe man kan være enig eller uenig i, det er noe man tror på eller ikke tror på.

Selvoppfyllende profeti, det at innstillingen har noe å si for utfallet, alt dette er nokså uproblematisk å tro på. Man hadde ikke hatt markedsføring hvis ikke man kunne påvirket mennesker. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dessuten er forskning og vitenskap ikke noe man kan være enig eller uenig i, det er noe man tror på eller ikke tror på.

Selvoppfyllende profeti, det at innstillingen har noe å si for utfallet, alt dette er nokså uproblematisk å tro på. Man hadde ikke hatt markedsføring hvis ikke man kunne påvirket mennesker. 

Hva er det egentlig du mener som understøttes av vitenskap og forskning? Har du noen kilder å vise til eller er det bare kvasi-intellektuell bullshit?

Anonymkode: 264cb...412

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det sikkert er vanligere enn vi tror at én i forholdet liker den andre parten litt mer enn motsatt. Ikke noe stort problem, tenker jeg, så lenge man begge er såpass investert i forholdet at man er enige om at man skal være sammen.

Anonymkode: 3d3e7...214

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ta det opp hvis ikke tåler svaret du får?

Anonymkode: 74c5f...adc

Skrevet

Jeg kommer ikke til å bidra med mer avsporing nå. :)

Ts: Gjort er gjort, og svart er svart. Det som har skjedd, kan desverre ikke endres på. 

Men jeg antar at det var en grunn til at du følte for å spørre kjæresten din om dette, i utgangspunktet? Jeg ville heller fokusert på grunnen til hvorfor, enn akkurat hva han svarte. I et godt forhold skal det ikke være nødvendig å stille slike spørsmål, og at en part gjerne er mer på enn en annen i et forhold, er ikke så unormalt. Så kan godt hende han bare svarte deg litt keitete, uten å mene noe mer vondt med det. 

Hvordan har dere det ellers i forholdet? Utenom det, så er kommunikasjon nøkkelen til det meste. Hadde det vært meg, hadde jeg spurt hva han mener med det, og forklart han hvorfor du føler som du gjør. 

Ønsker deg lykke til ❤

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva er det egentlig du mener som understøttes av vitenskap og forskning? Har du noen kilder å vise til eller er det bare kvasi-intellektuell bullshit?

Anonymkode: 264cb...412

Altså, dette er almenkunnskap, og jeg har ikke tid til å sitte og krangle med mennesker som ikke er TS.

Men her er en artikkel til deg, så får du evt lese videre selv om du er interessert:

https://www.webpsykologen.no/artikler/vi-skaper-var-egen-virkelighet/

Om du bare vil krangle, får det bli med noen andre. 

AnonymBruker
Skrevet

Det vil nesten alltid være én i forholdet som er mer forelsket enn den andre. Heldigvis svinger denne pendelen og om seks måneder kan det være motsatt. Det er naturlig at det er sånn og jeg tror nok mange menn foretrekker å være den som er minst forelsket, ettersom de da har "kontrollen" i forholdet. Straks det skifter vil han være den som er mest avhengig av deg og det liker ikke de fleste menn.

Men - jeg er enig i at det var litt rart å si det på den måten, han må jo ha skjønt at du ville bli såret av det han sa. Viser han ellers at han har et stort kontrollbehov? Virker han sjalu? Eiesyk? Redd for å tape ansikt eller vise seg sårbar?

Anonymkode: 0bb38...3e5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Altså, dette er almenkunnskap, og jeg har ikke tid til å sitte og krangle med mennesker som ikke er TS.

Men her er en artikkel til deg, så får du evt lese videre selv om du er interessert:

https://www.webpsykologen.no/artikler/vi-skaper-var-egen-virkelighet/

Om du bare vil krangle, får det bli med noen andre. 

Står ingenting der om at folk sier seg enige om du hadde stilt motsatt spørsmål, som du påstår lengre oppi her. 

Anonymkode: d5391...68c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Petra skrev (2 timer siden):

Var det dyne-mannen som sa dette?

lol! Måtte le av denne. Og det er jeg som laget den tråden, om han du kaller dyne-mannen, men altså ikke denne tråden.

Anonymkode: 80561...281

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette er ikke noe jeg hadde tenkt veldig på, men litt i forkant av spørsmålet. Så svarer han '' ja mest sannsynlig''.

Han hadde helt sikkert ikke tenkt så fryktelig nøye på dette han heller og at svaret kom uten at han egentlig visste hva han sa. Og for å si det slik: jeg hadde blitt temmelig irritert hvis jeg hadde fått en sånn påstand mot meg, og hvis jeg ikke holdt meg sjøl i skinnet, kunne jeg svart på samme vis uten egentlig å legge mer i det enn at jeg var - irritert.

Fordi:
Når ble kjærlighetsforhold en konkurranse om å være den som liker den andre best? 
Hvordan måler man i hvilken grad man liker hverandre? Pulsøkning? Mengde dopamin og oksitosyn? 
Hva skjer med kjærligheten hvis man skal ha tilbake nøyaktig det samme som man gir, og hva er motivet for et likt bytte?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...