Gå til innhold

Når kunne ditt barn å svømme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kunne faktisk svømme da jeg var 2-3 år 🙊

Anonymkode: 2d3e3...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg har en venninne som har et barn på 13 år som enda ikke kan svømme! Syns det er helt forferdelig! Og nå, som 13-åring, føler h*n det er flaut å engang prøve, for tenk om noen kjente ser at h*n ikke kan svømme.. det er så leit! Foreldrene burde tatt tak i dette for mange år siden! 

Anonymkode: 09ee0...827

Kjenner meg igjen! Jeg er snart 38 år, og hadde samme problem som henne. Som jeg har skrevet i et tidligere innlegg hadde vi svømming gjennom flere år på barneskolen, men det "hjalp ikke". Det var kun det første året at vi hadde svømmelærer i vannet, og da var også kontaktlærer med. De neste årene var svømmelærerne på land, men en sjelden gang var kontaktlæreren med til hallen - og da var også hun i vannet. 

Slik jeg ser det ble det tatt altfor lite tak i fra mammas og pappas side når det kom til meg. Som jeg nevner i mitt forrige innlegg sliter jeg litt motorisk også, så det kan saktens ha med det å gjøre. Men det ble tatt altfor lite tak i, selv med alle år med svømmeundervisning i skolen. Egentlig burde jeg vært fritatt, men regelverket sa nei. Ellers ville vel lærerne latt meg slippe, siden de så at jeg aldri klarte å utvikle meg. 

Nei, det ble mer og mer flaut å ikke kunne svømme. Kanskje spesielt etter at vi flytta da barneskolen nærmet seg slutten for mitt vedkommende. Men det "gledelige" for meg da var at det ikke var svømmeundervisning på den skolen jeg kom til, og heller ikke på ungdomsskolen. Jeg fikk imidlertid en støttekontakt som tok meg med i bassenget, men hen klarte ikke å oppmuntre meg eller motivere meg til noe, og det ble til at jeg fortsatt helst bare ville gå fram og tilbake langs kanten. En ting var om voksne kjente så meg, men om kjente på min egen alder så meg og skjønte at jeg ikke kunne svømme...da hadde jeg lyst til å synke ja (ironi?). 

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er svømmehallene stengt noen steder? Her har det vært åpent hele tiden med unntak av perioden i mars. Vi går der hver uke. Må bestille på forhånd

Anonymkode: b02fa...48b

Avhengig av hvor man bor i landet i forhold til smittesituasjonen

Anonymkode: e3093...6a5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine lærte å svømme i 4 årsalderen, vi bor nær sjøen så anså å kunne å svømme som nødvendig å lære så fort som mulig.

Anonymkode: dae1c...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 år, men ikke helt trygg før 7 år. Kunne da svømme frem og tilbake i et svømmebasseng på 20-30 m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...