Gå til innhold

Når kunne ditt barn å svømme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Takk for mange svar!
Er snart 3 nå, og vil helst ikke starte noen dårlige vaner, eller gjøre noe helt feil!
Siden det er flere med unge barn som startet å svømme under vann først , så ser det da ut som det går bra!
Jeg
 lærte ikke å svømme selv før jeg var kanskje 7-8 så ikke helt sikker på småbarn og metode, så takk igjen for svar :)

TS

Anonymkode: acc9d...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en venninne som har et barn på 13 år som enda ikke kan svømme! Syns det er helt forferdelig! Og nå, som 13-åring, føler h*n det er flaut å engang prøve, for tenk om noen kjente ser at h*n ikke kan svømme.. det er så leit! Foreldrene burde tatt tak i dette for mange år siden! 

Anonymkode: 09ee0...827

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er det ikke svømmeundervisning i skolen lenger?

Anonymkode: 42519...139

Det varierer. I kommunen her så er svømmehallen på en barneskole, på den skolen har de svømming hvert år. De 3 andre barneskolene har det kun 1 dag i uken i 10 uker i 2.klasse. I en annen kommune jeg kjenner en familie har de svømming i 2, 4 og 6.klasse.

Mitt barn var 6 år når hun lærte å svømme. Hadde svømmekurs via barnehagen når hun var førskolebarn og jeg meldte henne på videre svømmekurs etter det.

Anonymkode: caef4...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med svømmekurs, er foreldrene med ut i vannet?

Anonymkode: 4afd5...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Expandable86 skrev (11 timer siden):

Jeg har vannskrekk ut av en annen verden. Jeg bør kanskje avstå fra å få barn, siden jeg ikke kan lære dem å svømme i sjø eller i ferskvann?

Nei, men du bør alliere deg med noen som kan lære barna å bli trygge i vann og holde seg flytende.

Avhengig av hvor sterk frykten er, bør du eventuelt jobbe med den slik at du kan gjøre såpass gode miner til slett spill at barna ikke blir hindret i vanlig livsutfoldelse. At du ikke vil være med å bade eller fiske, er null problem. Om du er så redd at du ikke tør la barna bade eller fiske med andre, er det et problem. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt alle mine gjennom svømmekurs året før de starter på skolen slik at alle er svømmedyktige før de starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 hours ago, FrøkenMånestråle said:

Sendte han på svømmekurs når han var 5 så da gikk de gjennom alle "trinnene der". Han likte heller ikke å ha hodet under vann, men tredje gangen han var der så fant han ut at det var gøy så etterpå ble utfordringen å ha hodet over vann sånn at han fikk med seg gnålet fra instruktørene... 😄 

Gnålet? du må være en fryd å ha i klassen 🙄

Anonymkode: a5f2f...b2f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gnålet? du må være en fryd å ha i klassen 🙄

Anonymkode: a5f2f...b2f

:popcorn:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kunne svømme er veldig viktig. Jeg har gått gjennom isen en gang og hadde ikke sittet her om jeg ikke kunne svømme. 

Anonymkode: 1585a...cb6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan er det med svømmekurs, er foreldrene med ut i vannet?

Anonymkode: 4afd5...1a2

Nei, det er instruktører uti med de :) På kursene mine gutter har gått på så ønsker de egentlig ikke at foreldrene sitter på kanten heller, for ungene hører best etter når de er alene. 

Anonymkode: a9298...8d3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
AnonymBruker skrev (På 7.1.2021 den 8.02):

Vi lærte jentene våre å svømme hver sommer vi (25 meter) fra ca 5-6 år, men så glemte de  det ut i løpet av skoleåret. Så var det på'an igjen neste sommer. Skolen klarte ikke å følge det opp og vi er ikke typene til å gå i svømmehallen. 

Anonymkode: dc540...ce2

Dere klarte ikke å følge det opp. Deres barn og deres ansvar. 

Vi bor ved sjøen, de har vært 6 år ca. 
Hun som er 4,5 klarer nesten, tenker hun svømmer i løpet av året. Vi er typene til å gå i svømmehallen, tydeligvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser det ut som vi har feilet. Var ikke klar over at man skulle være så unge. Mine er 4 og 5 år og kan på ingen måte svømme. Men akkurat i denne tiden skal man jo heller ikke oppsøke noe svømmehaller så de vil jo bli enda mye eldre...

Anonymkode: f0fd1...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her ser det ut som vi har feilet. Var ikke klar over at man skulle være så unge. Mine er 4 og 5 år og kan på ingen måte svømme. Men akkurat i denne tiden skal man jo heller ikke oppsøke noe svømmehaller så de vil jo bli enda mye eldre...

Nei, veldig trist at svømmehaller er stengt. Forståelig, selvfølgelig.

Her vi bor er det åpent, men med begrensninger på antall besøkende. 

Anonymkode: 37728...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Alle er ikke så unge. Nybegynnerkurset min eldste gikk på, hadde seks års aldersgrense. Vi prøvde å lære ham å svømme selv, men han nektet å øve med oss. Vi klarte å få ham trygg i vann og selvstendig i garderoben, men selve svømmingen lærte han på kurs etter skolestart. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Nei, veldig trist at svømmehaller er stengt. Forståelig, selvfølgelig.

Her vi bor er det åpent, men med begrensninger på antall besøkende. 

Er svømmehallene stengt noen steder? Her har det vært åpent hele tiden med unntak av perioden i mars. Vi går der hver uke. Må bestille på forhånd

Anonymkode: b02fa...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er svømmehallene stengt noen steder? Her har det vært åpent hele tiden med unntak av perioden i mars. Vi går der hver uke. Må bestille på forhånd

Anonymkode: b02fa...48b

Stengt i deler av Viken, i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Stengt i deler av Viken, i alle fall. 

Ja, det er stengt de stedene jeg har sjekket hvert fall. Bor på Romerike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste var 5, mellomste var 6 og yngste var 3. De har gått på babysvømming, og hadde svømming (trygg i vann) siste året i barnehagen og har svømming på skolen annenhver uke hele barneskolen. 

Anonymkode: 7fc95...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 7-åring kan ikke svømme, men skal begynne med svømmeundervisning på skolen nå. Kan vi regne med at de lærer han å svømme der? Er ikke det poenget med svømmeundervisning ?

Anonymkode: 2bd84...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte å svømme sommeren før jeg fylte 7 år. Foreldrene mine som lærte meg det på ferie. Siden jeg er heldig nok til å ha gått på en skole som hadde basseng var det ikke noe problem å vedlikeholde og bli bedre. Hadde svømming ukentlig fra jeg var 7 år og helt til starten av ungdomsskolen.

Anonymkode: c6f10...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...