AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #1 Del Skrevet 7. januar 2021 Mitt barn elsker å svømme, men nekter å holde hodet over vann når h•n svømmer , så har kjøpt svømmebriller så h•n i alle fall kan se og unngå klor i øynene. Hvor gammelt var ditt barn? Og hvor lenge tok det før de holdt hodet over vann selv? Anonymkode: acc9d...ee4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #2 Del Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mitt barn elsker å svømme, men nekter å holde hodet over vann når h•n svømmer , så har kjøpt svømmebriller så h•n i alle fall kan se og unngå klor i øynene. Hvor gammelt var ditt barn? Og hvor lenge tok det før de holdt hodet over vann selv? Anonymkode: acc9d...ee4 Vi lærte jentene våre å svømme hver sommer vi (25 meter) fra ca 5-6 år, men så glemte de det ut i løpet av skoleåret. Så var det på'an igjen neste sommer. Skolen klarte ikke å følge det opp og vi er ikke typene til å gå i svømmehallen. Anonymkode: dc540...ce2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #3 Del Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi lærte jentene våre å svømme hver sommer vi (25 meter) fra ca 5-6 år, men så glemte de det ut i løpet av skoleåret. Så var det på'an igjen neste sommer. Skolen klarte ikke å følge det opp og vi er ikke typene til å gå i svømmehallen. Anonymkode: dc540...ce2 Da var det vel mer at dere ikke klarte å følge det opp... Anonymkode: 5f605...329 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #4 Del Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Vi lærte jentene våre å svømme hver sommer vi (25 meter) fra ca 5-6 år, men så glemte de det ut i løpet av skoleåret. Så var det på'an igjen neste sommer. Skolen klarte ikke å følge det opp og vi er ikke typene til å gå i svømmehallen. Anonymkode: dc540...ce2 Snakk om ansvarsfraskrivelse! Anonymkode: f4982...b05 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 7. januar 2021 #5 Del Skrevet 7. januar 2021 Sendte han på svømmekurs når han var 5 så da gikk de gjennom alle "trinnene der". Han likte heller ikke å ha hodet under vann, men tredje gangen han var der så fant han ut at det var gøy så etterpå ble utfordringen å ha hodet over vann sånn at han fikk med seg gnålet fra instruktørene... 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mr. Skrevet 7. januar 2021 #6 Del Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Mitt barn elsker å svømme, men nekter å holde hodet over vann når h•n svømmer , så har kjøpt svømmebriller så h•n i alle fall kan se og unngå klor i øynene. Hvor gammelt var ditt barn? Og hvor lenge tok det før de holdt hodet over vann selv? Anonymkode: acc9d...ee4 Begge to lærte når de var vel 4-5 år omtrent men på samme måte som din barn ,dvs. hode under vann. Er mye lettere å svømme sånn da. Eldste slutta med det ved 10 år alderen ,yngste som er 10 år nå kan fortsatt svømme med hodet under vann når h*n blir sliten. Er normalt det. Når jeg blir sliten av svømming så slenger jeg hode under vann og svømmer litt sånn og ..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshineyellow Skrevet 7. januar 2021 #7 Del Skrevet 7. januar 2021 7 år 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #8 Del Skrevet 7. januar 2021 Mange foreldre er opptatt av at barnet skal lære brystsvømming først og klare å holde hodet over vann, men å dykke og lære crawl først, er faktisk en fordel Min 6-åring går på trygg i vann kurs (begynner på sjøløven) og bader med oss 1-2 ganger ukentlig. Han dykker masse og mestrer crawl og rygg. Har god fremdrift, men vanlig brystsvømming har han ikke lært enda Anonymkode: b02fa...48b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #9 Del Skrevet 7. januar 2021 4 år Anonymkode: c5761...b0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mr. Skrevet 7. januar 2021 #10 Del Skrevet 7. januar 2021 Jeg syns at det viktigste som jeg og dere og alle andre som har barn kan gjøre er å - lære barna å bli trygge i vannet - lære de å holde seg på overflaten - lære de å svømme (dykke) uansett hvordan Rest kommer av seg selv etter hvert og mann skal ikke stresse med det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #11 Del Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da var det vel mer at dere ikke klarte å følge det opp... Anonymkode: 5f605...329 Er det ikke svømmeundervisning i skolen lenger? Anonymkode: 42519...139 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #12 Del Skrevet 7. januar 2021 4-5 år Anonymkode: d1c1e...de3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #13 Del Skrevet 7. januar 2021 Eldste 4 år, mellomste 5.5 år, og yngste klarer det fortsatt ikke (snart 8 år!!) Vi trener og trener, men barnet klarer liksom ikke å slappe av i kroppen når det prøver å flyte eller gjøre svømmetak. Rompa synker nedover og barnet klarer ikke å flyte. Har aldri opplevd dette før! Barnet elsker vann, er trygg og ikke redd for å dukke under og være under vann lenge om gangen..så jeg skjønner det rett og slett ikke. Anonymkode: 9edb1...90f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 7. januar 2021 #14 Del Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi lærte jentene våre å svømme hver sommer vi (25 meter) fra ca 5-6 år, men så glemte de det ut i løpet av skoleåret. Så var det på'an igjen neste sommer. Skolen klarte ikke å følge det opp og vi er ikke typene til å gå i svømmehallen. Anonymkode: dc540...ce2 Tror ikke du skal regne med at skolen har ansvar for det, da kan de gå ut av ungdomsskolen uten å svømme. Du må faktisk ta med barna i svømmehaller og badevann/sjø. Og det er nødvendig å kunne svømme i bølger og lære seg å takle strømninger, ikke bare basseng. Fra 7 års alderen kunne junior hoppe fra båter i sjøen og ut til flytebryggene på dypt vann med bølger, og hoppe fra 5 metern. Men er naturligvis med og i vannet selv. Jeg hopper ikke selv, men er i vannet ved stupebrettene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #15 Del Skrevet 7. januar 2021 4 år Anonymkode: f077a...f22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #16 Del Skrevet 7. januar 2021 Vår eldste lærte først og fremst å klare seg under vann. Lukke munn og nese, holde pusten. Lærte å bli trygg i vannet i løpet av en sommer, såpass trygg at hun hopper uti hvor som helst. Hun liker aller helst å dykke, og klarer seg godt under vann - men klarer ikke å svømme med hodet over vann. Hun blir 8 til våren. Har stor tro på at hun kommer til å svømme med hodet over vann til sommeren, men man vet jo aldri. Anonymkode: d8dc1...b57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupperulla Skrevet 7. januar 2021 #17 Del Skrevet 7. januar 2021 De var rundt 4-5 år. Minste ble 5 i november , svømte litt i sommer , men ikke lenge og ikke trygg. håper svømmehaller åpner utløpet av våren så vi får øvd masse. Greit at de kan svømme innen skolestart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 7. januar 2021 #18 Del Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det ikke svømmeundervisning i skolen lenger? Anonymkode: 42519...139 Det er litt avhengig av hvor du bor i landet, utrolig nok. Noen tilbyr svømmeundervisning gjennom flere år, andre har det kun i ett år - f.eks. i 4. klasse. Jeg fikk selv svømmeundervisning i fire år på barneskolen, mitt yngste søsken fikk svømmeundervisning kun i 4. klasse. Vi flytta etter at jeg hadde hatt mine fire år med obligatorisk svømmeundervisning, og for mitt yngste søsken ble det bare ett år obligatorisk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #19 Del Skrevet 7. januar 2021 Under vann tidlig, men det tells jo ikke. Tok 25 meter knappen som 6 år, er nå 7 man kan fortsatt ikke svømme 200 meter uten å holde seg borti noe underveis. Jeg regner det ikke som faktisk svømmedyktig før man kan svømme 200 meter. Anonymkode: a1ccf...3c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #20 Del Skrevet 7. januar 2021 De var fire og fem. Anonymkode: 31ef2...bb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå