AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #1 Skrevet 7. januar 2021 Mitt barn elsker å svømme, men nekter å holde hodet over vann når h•n svømmer , så har kjøpt svømmebriller så h•n i alle fall kan se og unngå klor i øynene. Hvor gammelt var ditt barn? Og hvor lenge tok det før de holdt hodet over vann selv? Anonymkode: acc9d...ee4 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #2 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mitt barn elsker å svømme, men nekter å holde hodet over vann når h•n svømmer , så har kjøpt svømmebriller så h•n i alle fall kan se og unngå klor i øynene. Hvor gammelt var ditt barn? Og hvor lenge tok det før de holdt hodet over vann selv? Anonymkode: acc9d...ee4 Vi lærte jentene våre å svømme hver sommer vi (25 meter) fra ca 5-6 år, men så glemte de det ut i løpet av skoleåret. Så var det på'an igjen neste sommer. Skolen klarte ikke å følge det opp og vi er ikke typene til å gå i svømmehallen. Anonymkode: dc540...ce2 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #3 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi lærte jentene våre å svømme hver sommer vi (25 meter) fra ca 5-6 år, men så glemte de det ut i løpet av skoleåret. Så var det på'an igjen neste sommer. Skolen klarte ikke å følge det opp og vi er ikke typene til å gå i svømmehallen. Anonymkode: dc540...ce2 Da var det vel mer at dere ikke klarte å følge det opp... Anonymkode: 5f605...329 42
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #4 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Vi lærte jentene våre å svømme hver sommer vi (25 meter) fra ca 5-6 år, men så glemte de det ut i løpet av skoleåret. Så var det på'an igjen neste sommer. Skolen klarte ikke å følge det opp og vi er ikke typene til å gå i svømmehallen. Anonymkode: dc540...ce2 Snakk om ansvarsfraskrivelse! Anonymkode: f4982...b05 11
GammelKaktus Skrevet 7. januar 2021 #5 Skrevet 7. januar 2021 Sendte han på svømmekurs når han var 5 så da gikk de gjennom alle "trinnene der". Han likte heller ikke å ha hodet under vann, men tredje gangen han var der så fant han ut at det var gøy så etterpå ble utfordringen å ha hodet over vann sånn at han fikk med seg gnålet fra instruktørene... 😄
mr. Skrevet 7. januar 2021 #6 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Mitt barn elsker å svømme, men nekter å holde hodet over vann når h•n svømmer , så har kjøpt svømmebriller så h•n i alle fall kan se og unngå klor i øynene. Hvor gammelt var ditt barn? Og hvor lenge tok det før de holdt hodet over vann selv? Anonymkode: acc9d...ee4 Begge to lærte når de var vel 4-5 år omtrent men på samme måte som din barn ,dvs. hode under vann. Er mye lettere å svømme sånn da. Eldste slutta med det ved 10 år alderen ,yngste som er 10 år nå kan fortsatt svømme med hodet under vann når h*n blir sliten. Er normalt det. Når jeg blir sliten av svømming så slenger jeg hode under vann og svømmer litt sånn og .....
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #8 Skrevet 7. januar 2021 Mange foreldre er opptatt av at barnet skal lære brystsvømming først og klare å holde hodet over vann, men å dykke og lære crawl først, er faktisk en fordel Min 6-åring går på trygg i vann kurs (begynner på sjøløven) og bader med oss 1-2 ganger ukentlig. Han dykker masse og mestrer crawl og rygg. Har god fremdrift, men vanlig brystsvømming har han ikke lært enda Anonymkode: b02fa...48b 1
mr. Skrevet 7. januar 2021 #10 Skrevet 7. januar 2021 Jeg syns at det viktigste som jeg og dere og alle andre som har barn kan gjøre er å - lære barna å bli trygge i vannet - lære de å holde seg på overflaten - lære de å svømme (dykke) uansett hvordan Rest kommer av seg selv etter hvert og mann skal ikke stresse med det. 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #11 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da var det vel mer at dere ikke klarte å følge det opp... Anonymkode: 5f605...329 Er det ikke svømmeundervisning i skolen lenger? Anonymkode: 42519...139 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #13 Skrevet 7. januar 2021 Eldste 4 år, mellomste 5.5 år, og yngste klarer det fortsatt ikke (snart 8 år!!) Vi trener og trener, men barnet klarer liksom ikke å slappe av i kroppen når det prøver å flyte eller gjøre svømmetak. Rompa synker nedover og barnet klarer ikke å flyte. Har aldri opplevd dette før! Barnet elsker vann, er trygg og ikke redd for å dukke under og være under vann lenge om gangen..så jeg skjønner det rett og slett ikke. Anonymkode: 9edb1...90f
Gjest theTitanic Skrevet 7. januar 2021 #14 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi lærte jentene våre å svømme hver sommer vi (25 meter) fra ca 5-6 år, men så glemte de det ut i løpet av skoleåret. Så var det på'an igjen neste sommer. Skolen klarte ikke å følge det opp og vi er ikke typene til å gå i svømmehallen. Anonymkode: dc540...ce2 Tror ikke du skal regne med at skolen har ansvar for det, da kan de gå ut av ungdomsskolen uten å svømme. Du må faktisk ta med barna i svømmehaller og badevann/sjø. Og det er nødvendig å kunne svømme i bølger og lære seg å takle strømninger, ikke bare basseng. Fra 7 års alderen kunne junior hoppe fra båter i sjøen og ut til flytebryggene på dypt vann med bølger, og hoppe fra 5 metern. Men er naturligvis med og i vannet selv. Jeg hopper ikke selv, men er i vannet ved stupebrettene.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #16 Skrevet 7. januar 2021 Vår eldste lærte først og fremst å klare seg under vann. Lukke munn og nese, holde pusten. Lærte å bli trygg i vannet i løpet av en sommer, såpass trygg at hun hopper uti hvor som helst. Hun liker aller helst å dykke, og klarer seg godt under vann - men klarer ikke å svømme med hodet over vann. Hun blir 8 til våren. Har stor tro på at hun kommer til å svømme med hodet over vann til sommeren, men man vet jo aldri. Anonymkode: d8dc1...b57
Pupperulla Skrevet 7. januar 2021 #17 Skrevet 7. januar 2021 De var rundt 4-5 år. Minste ble 5 i november , svømte litt i sommer , men ikke lenge og ikke trygg. håper svømmehaller åpner utløpet av våren så vi får øvd masse. Greit at de kan svømme innen skolestart
Millimani Skrevet 7. januar 2021 #18 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det ikke svømmeundervisning i skolen lenger? Anonymkode: 42519...139 Det er litt avhengig av hvor du bor i landet, utrolig nok. Noen tilbyr svømmeundervisning gjennom flere år, andre har det kun i ett år - f.eks. i 4. klasse. Jeg fikk selv svømmeundervisning i fire år på barneskolen, mitt yngste søsken fikk svømmeundervisning kun i 4. klasse. Vi flytta etter at jeg hadde hatt mine fire år med obligatorisk svømmeundervisning, og for mitt yngste søsken ble det bare ett år obligatorisk. 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #19 Skrevet 7. januar 2021 Under vann tidlig, men det tells jo ikke. Tok 25 meter knappen som 6 år, er nå 7 man kan fortsatt ikke svømme 200 meter uten å holde seg borti noe underveis. Jeg regner det ikke som faktisk svømmedyktig før man kan svømme 200 meter. Anonymkode: a1ccf...3c3 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #20 Skrevet 7. januar 2021 De var fire og fem. Anonymkode: 31ef2...bb0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå