AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #1 Skrevet 7. januar 2021 Hei! Jeg fikk eksamensresultatet i dag og jeg strøk. Det er første gang jeg strøk i noe som helst og er litt usikker på hva jeg skal gjøre nå. Det første jeg gjorde var å be om begrunnelse. Jeg venter på svar på den før jeg eventuelt klager. Det jeg lurer på - hvis jeg eventuelt søker om konteeksamen i tillegg til at jeg klager og får en bedre karakter, kan man da melde seg av konteeksamen? Anonymkode: 07902...0ce
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #2 Skrevet 7. januar 2021 Hvorfor venter du ikke bare med å melde deg opp? Anonymkode: 60530...e74
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #3 Skrevet 7. januar 2021 Man kan trekke seg fra konteksamen. Hvis du trekker deg innen trekkfrist teller det ikke som et forsøk (på NTNU, i alle fall). Anonymkode: 00d6a...30b
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #4 Skrevet 7. januar 2021 Takk for svar Jeg syns dette er fryktelig tungt. Foreleser har sagt at strykprosenten tidligere har vært svært mye lavere enn den var i år, snakk 3x høyere enn vanlig. Dette skulle i utgangspunktet være en eksamen med tilsyn uten hjelpemidler, men ble gjort om til hjemmeeksamen. Den var svært lik tidligere eksamensoppgaver og vi fikk beskjed om at kravene ble gjort litt høyere med tanke på hjelpemidler, men ikke mye. Det var bestått/ikke bestått. E tilsvarte bestått. Anonymkode: 07902...0ce
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #5 Skrevet 7. januar 2021 Når du har strøket er det ikke noe poeng i å vente med å klage. Anonymkode: 1644c...3aa
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #6 Skrevet 7. januar 2021 Når du har strøket er det ikke vits i å vente på begrunnelse, nei. Ville klaget uansett. Anonymkode: e04a9...cce
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #7 Skrevet 7. januar 2021 Klag på karakteren. Værste som skjer er at de ikke endrer den til bestått så kjør på Om du ikke får den endret til bestått så må du vurdere om du skal melde deg opp til konte eller ta eksamen neste år. På mitt studie var det høst fag og vår fag. Konten fra høsten var i februar/mars. Andre steder vet jeg at alle fag går hele året så du har mer tid å lese på. Du må finne ut hva som passer deg best. Hvor mye klarer du å lese, vil en konte nå gå utover lese kapasteten din til vårfagene slik at du blir hengende etter på lesingen. Masse lykke til Anonymkode: 4603f...ea2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #8 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Klag på karakteren. Værste som skjer er at de ikke endrer den til bestått så kjør på Om du ikke får den endret til bestått så må du vurdere om du skal melde deg opp til konte eller ta eksamen neste år. På mitt studie var det høst fag og vår fag. Konten fra høsten var i februar/mars. Andre steder vet jeg at alle fag går hele året så du har mer tid å lese på. Du må finne ut hva som passer deg best. Hvor mye klarer du å lese, vil en konte nå gå utover lese kapasteten din til vårfagene slik at du blir hengende etter på lesingen. Masse lykke til Anonymkode: 4603f...ea2 Takk Jeg kan egentlig pensum, så jeg venter egentlig kun på begrunnelse slik at jeg vet hva som var feil. Jeg tviler på at jeg må lese så mye at det går utover andre fag. Hvis det er lenge til konteeksamen tenker jeg at jeg tar meg en time "overtid" hver dag. Jeg leser 25 timer i uka pluss forelsningene nå, men mulig jeg må øke litt og det skal gå bra. Takk for oppmuntrende ord Anonymkode: 07902...0ce
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #9 Skrevet 29. juli 2022 Skal man ta konteeksamen mens man venter på svar på klagen? Litt kjedelig da... Anonymkode: 26bfe...ec4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå