Gå til innhold

Rengjøring av mikrofiberkluter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør dere når mikrofiberkluter skal vaskes? De skal man jo ikke bruke skyllemiddel på, så de kan ikke vaskes sammen med andre ting som håndklær hvis man bruker skyllemiddel. 

Jeg har ikke så mange mikrofiberkluter at de fyller en halv maskin en gang, og det vil dessuten ta lang tid å samle opp nok kluter til en vask i maskin med kun mikrofiberkluter, hvis man skal tenke litt økonomi og miljø og ikke vaske nesten tomme maskiner?

Hva gjør dere andre? Vasker dere bare noen få kluter i en vaskemaskin?

Står at de bør vaskes på minimum 60, helst 90 C.

Anonymkode: c1bd1...b87

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg koker kjøkkenkluter i micro'n enkeltvis og vasker dem i zalo.

Anonymkode: bf881...8b4

AnonymBruker
Skrevet

Kjører de på 90 grader i maskin. Sammen med alt av kjøkkenkluter, kjøkkenhandklær, og andre kluter og mopper brukt til rengjøring. Har sikkert en 40-50 av slikt totalt, så maskinen blir litt over halvfull. 

Anonymkode: 719c4...b9f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bruk tøymykner når du vasker de da. Problem løst. 

Anonymkode: 49360...404

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker alt av kluter, mopper og håndklær sammen på 60 grader. Tøymykner bruker jeg aldri på noe som helst.

Anonymkode: 608af...de0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vask det sammen med annet som skal kokvaskes. Kjør først maskinen uten skyllemiddel, ta ut det som ikke skal skylles med skyllemiddel og kjør en ekstra skylling med skyllemiddel på resten. Det gjør jeg stadig vekk når jeg har treningsklær sammen med andre klær.

Anonymkode: 4aac0...b5f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hva gjør dere når mikrofiberkluter skal vaskes? De skal man jo ikke bruke skyllemiddel på, så de kan ikke vaskes sammen med andre ting som håndklær hvis man bruker skyllemiddel. 

Jeg har ikke så mange mikrofiberkluter at de fyller en halv maskin en gang, og det vil dessuten ta lang tid å samle opp nok kluter til en vask i maskin med kun mikrofiberkluter, hvis man skal tenke litt økonomi og miljø og ikke vaske nesten tomme maskiner?

Hva gjør dere andre? Vasker dere bare noen få kluter i en vaskemaskin?

Står at de bør vaskes på minimum 60, helst 90 C.

En skal jo egentlig ikke bruke skyllemiddel når en vasker håndklær...

Anonymkode: 0fb03...9be

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vask det sammen med annet som skal kokvaskes. Kjør først maskinen uten skyllemiddel, ta ut det som ikke skal skylles med skyllemiddel og kjør en ekstra skylling med skyllemiddel på resten. Det gjør jeg stadig vekk når jeg har treningsklær sammen med andre klær.

Anonymkode: 4aac0...b5f

Det var en god ide. Jeg synes liksom jeg nesten vil ha litt skyllemiddel på håndklærne, for ellers blir de litt statiske, synes jeg. 

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mikrofiber må vaskes på minimum 80 grader, og ikke sammen med bomull. 80 grader for at de skal slippe dritten. Og de vil trekke til seg lo fra bomull hvis de vaskes sammen med det. Noen bruker vaskepose, men personlig synes jeg ikke at det gir godt nok resultat.

Anonymkode: 0d028...743

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En skal jo egentlig ikke bruke skyllemiddel når en vasker håndklær...

Anonymkode: 0fb03...9be

Det er jeg selvfølgelig klar over, men jeg synes håndklærne blir litt statiske og stive uten det. 

Grunnen til at man liksom ikke "skal" bruke skyllemiddel på håndklær er for at de da liksom skal absorbere vann dårligere. Det er ikke noe problem for oss, selv om vi bruker skyllemiddel. Vi blir helt tørre og fine uten problemer når vi tørker oss etter dusj, selv om det er blitt brukt skyllemiddel i vask av håndklær. De blir myke og fine og ikke statiske.

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var en god ide. Jeg synes liksom jeg nesten vil ha litt skyllemiddel på håndklærne, for ellers blir de litt statiske, synes jeg. 

ts

Statiske? Hva slags håndklær har du? Jeg har aldri brukt skyllemiddel, men har aldri vært borti at håndklær har vært statiske.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Statiske? Hva slags håndklær har du? Jeg har aldri brukt skyllemiddel, men har aldri vært borti at håndklær har vært statiske.

De blir stivere uten skyllemiddel, og jeg tromler dem. Det er i trommelen de blir litt statiske når det ikke er brukt skyllemiddel. Jeg liker ikke stive håndklær, derfor tromler jeg dem.

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De blir stivere uten skyllemiddel, og jeg tromler dem. Det er i trommelen de blir litt statiske når det ikke er brukt skyllemiddel. Jeg liker ikke stive håndklær, derfor tromler jeg dem.

ts

Da er det pga vaskemidlet du bruker. Mitt blir ikke statisk. Mange år siden skyllemiddel ble brukt her i huset. 

Anonymkode: fcc40...f64

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Tenkte akkurat det samme som deg. 

Har aldri opplevd at håndkleet er statisk. Jeg bruker ikke skyllemiddel. 

Jeg tar dem også i tørketrommelen, da blir de jo myke. 

Ang microfiberkluter, jeg har lært at de skal ikke inn i tørketrommelen. Og jeg vasker dem på 90 grader. 

Endret av Forundret..
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

ts

Jeg tromler også håndklærne, men har likevel aldri opplevd at de har blitt statiske.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tromler også håndklærne, men har likevel aldri opplevd at de har blitt statiske.

Jeg bruker en gammel industritype tørketrommel i byggets vaskeri. Den gjør vanlige bomullshåndklær fra Princess statiske. Har opplevd at det knitrer i dem når jeg tar dem ut.

Nå må jeg jobbe, så får ikke svart på flere innlegg på noen timer,

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...