AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #1 Skrevet 7. januar 2021 Såkalt tidlig graviditetstest. Jeg har en til og tenker å teste på nytt på et senere tidspunkt. Nå har jeg heller ikke sovet først (skjønte at man burde ta når man står opp men var så spent!), så jeg vurderer om jeg skal ta når jeg står opp, eller om jeg burde vente noen dager til? Er første gangen min og vi har egentlig ikke prøvd å bli gravid. Så er overhode ikke forberedt på dette og føler meg litt lost. Hvis jeg tror riktig så skjedde nok befruktningen for ca. 2 uker siden. Tester jeg altfor tidlig? En annen ting er at jeg ikke egentlig har hatt noe særlig morgenkvalme. Var én natt jeg var ganske kvalm, og litt utover dagen.. Men det er også den eneste gangen det har skjedd. Jeg har på et vis bare mistenkt det. Vet ikke hvor vanlig det er å ha eller ikke ha morgenkvalme i starten.. Vil vel egentlig bare ha litt andre innspill, råd og erfaringer 😅 Anonymkode: f6103...c60
Kenelz Skrevet 7. januar 2021 #2 Skrevet 7. januar 2021 Ta en test til ved morgenurin og deretter kontakt din fastlege eller en jordmor. Du blir å ta ulike tester (blodtest, sjekket for jern/vitaminer, klamydiatest om du er under 25, osv). Start med det samme folsyre og dropp nikotin og høyt inntak av koffein. ☺️ Fikk morgenkvalme ca. i uke 6 og EKSTREM sult! Sulten er det sykeste jeg har vært borti: Kunne spise to BK menyer rett etter hverandre (!!) og allikevel kjenne på en sult som gjorde vondt. Gikk over etter 1-2 uker (var ca i uke 6 da sulten kom). Hjelper veldig å spise saltet og tørr kjeks ved morgenkvalme + cola. Ellers spydde jeg av alt annet. Gratulerer! ☺️❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #3 Skrevet 7. januar 2021 5 minutter siden, Kenelz said: Ta en test til ved morgenurin og deretter kontakt din fastlege eller en jordmor. Du blir å ta ulike tester (blodtest, sjekket for jern/vitaminer, klamydiatest om du er under 25, osv). Start med det samme folsyre og dropp nikotin og høyt inntak av koffein. ☺️ Fikk morgenkvalme ca. i uke 6 og EKSTREM sult! Sulten er det sykeste jeg har vært borti: Kunne spise to BK menyer rett etter hverandre (!!) og allikevel kjenne på en sult som gjorde vondt. Gikk over etter 1-2 uker (var ca i uke 6 da sulten kom). Hjelper veldig å spise saltet og tørr kjeks ved morgenkvalme + cola. Ellers spydde jeg av alt annet. Gratulerer! ☺️❤️ Tusen takk! Da skal jeg slutte å stresse sånn med symptomer, har tross alt ikke gått så lang tid enda. Da skal jeg ta en test når jeg står opp, og kontakte lege hvis den også er positiv Anonymkode: f6103...c60 1
Kenelz Skrevet 7. januar 2021 #4 Skrevet 7. januar 2021 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker said: Tusen takk! Da skal jeg slutte å stresse sånn med symptomer, har tross alt ikke gått så lang tid enda. Da skal jeg ta en test når jeg står opp, og kontakte lege hvis den også er positiv Anonymkode: f6103...c60 Om testen blir negativt så venter du noen få dager og tar testen på nytt igjen ☺️ Veldig viktig at det er morgenurin! Edit: Det er ikke alle som får symptomer som kvalme og ekstrem sult, etc. 😊 Null stress! Endret 7. januar 2021 av Kenelz 1
Amatariel Skrevet 7. januar 2021 #5 Skrevet 7. januar 2021 Hvis du ikke er helt sikker på når befruktning skjedde kan du ta en slik test, så får du vite hvor mange uker siden det er siden eggløsning. Trenger ikke vente dersom du har fått en positiv strektest. Mange får ikke symptomer før det har gått mange uker, andre får aldri det. Jeg var kvalm èn dag (i uke 25 😅) i mitt forrige svangerskap. Tenk på det slik at du er heldig om du slipper å ha noen symptomer. Lykke til videre! Med å fortelle faren (vet ikke om du har gjort det?), tanker, følelser og svangerskapet forøvrig. Dette går nok helt fint 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #6 Skrevet 7. januar 2021 Tusen takk for gode råd og ord begge to 😊 Jeg har nå både tatt ny test etter å ha sovet litt, og sagt det til samboer. Test 2 ble positiv, og faren ble glad. Vi fortalte det til mødrene våre, men ellers skal vi vente med å annonsere det til resten av verden. Det er godt for meg å ha mamma å prate med på veien. Hun sa også at ved hennes to svangerskap så hadde hun ikke noe særlig symptomer bortsett fra at hun var sulten og magen vokste. Akkurat nå føler jeg at det ikke helt har gått opp for meg enda, er mest av alt bare spent på veien videre. Får starte med å avtale legetime i morgen 😊 Anonymkode: f6103...c60 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå