AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #1 Skrevet 6. januar 2021 Jeg er 39+3 og begynner å bli riktig så lei av å gå gravid, og håper alt er tegn på fødsel, haha! Av nysgjerrighet og for underholdning mens man går hjemme hele dagen, lurer jeg på hvordan dine dager før fødsel var? ☺️ Fikk du noen nye symptomer eller forverrelse av symptomer rett før du fødte? Merket du noe endringer, eller kom fødsel som en skikkelig overraskelse helt plutselig? 😄 Anonymkode: 70f2d...61b
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #2 Skrevet 6. januar 2021 Hunden satt og nistirra på meg siste dagene før fødsel. Anonymkode: 0d15e...669 2
Thea82 Skrevet 7. januar 2021 #3 Skrevet 7. januar 2021 Jeg vagget rundt og følte meg tykk og tung;) og var lei! Tenker du kan relatere;) før veene kom merket jeg virkelig ingenting annerledes. Husket alle sa jeg måtte nyte den siste tiden, og jeg skjønte ikke hva de mente. Men i ettertid angrer jeg veldig for at jeg ikke kjørte tidenes Netflix maraton og spiste et kilo smågodt. Lykke til med resten av graviditeten 7
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #4 Skrevet 7. januar 2021 10 minutter siden, Thea82 said: Jeg vagget rundt og følte meg tykk og tung;) og var lei! Tenker du kan relatere;) før veene kom merket jeg virkelig ingenting annerledes. Husket alle sa jeg måtte nyte den siste tiden, og jeg skjønte ikke hva de mente. Men i ettertid angrer jeg veldig for at jeg ikke kjørte tidenes Netflix maraton og spiste et kilo smågodt. Lykke til med resten av graviditeten Er det virkelig noen som sier at man skal nyte siste dagene som gravid? 🤣 Jeg skjønner å nyte barseltiden (koser meg med den nå), men lite jeg savner mindre enn å være gravid 😅 Anonymkode: adcad...0fb 3
Thea82 Skrevet 7. januar 2021 #5 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det virkelig noen som sier at man skal nyte siste dagene som gravid? 🤣 Jeg skjønner å nyte barseltiden (koser meg med den nå), men lite jeg savner mindre enn å være gravid 😅 Anonymkode: adcad...0fb Det var mange!! Jeg hatet å være gravid, så stilte meg svært uforstående til det. Men angrer som sagt på at jeg ikke sløvet litt mer i sofaen;) 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #6 Skrevet 7. januar 2021 4 minutter siden, Thea82 said: Det var mange!! Jeg hatet å være gravid, så stilte meg svært uforstående til det. Men angrer som sagt på at jeg ikke sløvet litt mer i sofaen;) Ja, har aldri skjønt de som savner å være gravide 😆 Jeg har en baby som sover best oppå meg når jeg sitter i sofaen, så synes ikke jeg gjør annet enn å sløve 😅 Det klør litt i fingrene etter å få gjort diverse ting som burde gjøres, men prøver å bare kose meg med det 😊 Anonymkode: adcad...0fb 2
Thea82 Skrevet 7. januar 2021 #7 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, har aldri skjønt de som savner å være gravide 😆 Jeg har en baby som sover best oppå meg når jeg sitter i sofaen, så synes ikke jeg gjør annet enn å sløve 😅 Det klør litt i fingrene etter å få gjort diverse ting som burde gjøres, men prøver å bare kose meg med det 😊 Anonymkode: adcad...0fb Min jente sover kun i bevegelse (er blitt litt bedre den siste tiden), så jeg traver rundt med henne i bæresele. Får ikke gjort så mye fornuftig jeg heller bare så det er sagt. Men sløving på sofaen er noe jeg savner 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #8 Skrevet 7. januar 2021 Siste dagene før var ikke annerledes enn de andre, da jeg la meg natten før følte jeg ikke at noe skjedde liksom. Anonymkode: 727a2...90e
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #9 Skrevet 7. januar 2021 Gikk 17 dager over termin ved nr1 og 9 dager over ved nr2 ( sikre datoer). På ett tidspunkt lurte jeg seriøst på om det overhode ble noe barn av dette. Første gangen gikk jeg og ruget og bare ventet. Andre gangen droppet jeg hele nedtellinga til termindatoen og drev på med hagearbeid da fødselen startet. Den fantastiske følelsen av å «være tom» etter fødselen, ta en lang dusj og føle seg superslank er det beste. Ved førstemann var mageskinnet mitt uten strekkmerker helt til dag 9 over termin. Neste morgen våknet jeg med et mønster av lilla striper over hele nedre mage og merket at huden hadde gitt etter ila natta. Tenk om jeg hadde rukket å føde innen da... Anonymkode: dd13c...a33
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #10 Skrevet 7. januar 2021 Jeg fikke bare en følelse av at mannen måtte komme hjem. Han var 8 timer unna og fødselen startet 3 timer etter han kom hjem. Anonymkode: 6233e...7bb
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #11 Skrevet 7. januar 2021 Merket ikke endring sånn veldig. Gikk tur, handlet mat. Dagen før innstilt på å dra i konfirmasjon. La frem klær og alt, men så våknet jeg heller med rier 🙂 Anonymkode: 3319f...027
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #12 Skrevet 7. januar 2021 Ganske overraskende begge ganger, sett bort i fra at jeg var kommet til henholdsvis 40+0 og 40+4, så jeg visste at det kunne skje noe når som helst. Jeg husker jeg syntes det var gøy å lese tråder som dette mens jeg kjente og kjente etter nye tegn 😅 Før første fødsel hadde jeg løs mage kvelden før, sånn at jeg trodde jeg kunne ha spist noe dårlig. Og på morgenen, to timer før første rie, hadde jeg litt blod på papiret ved dobesøk. Men ellers kjente jeg absolutt ikke noe, og jeg tenkte at jeg sikkert måtte settes i gang på full overtid. Før andre fødsel hadde jeg kraftige kynnere, og noe som kanskje var maserier (minnet om de første riene fra første fødsel, men ga seg når jeg la meg ned) fra uke 36. Jeg hadde også blod på papiret ved dobesøk flere ganger mellom uke 30 og uke 40. Jeg tenkte at babyen kom til å komme litt før termindato. Men det skjedde altså ikke noe nytt før vannet plutselig gikk natten etter termindatoen. Lykke til med fødsel!! Anonymkode: 629bf...27b
Månestjerne Skrevet 7. januar 2021 #13 Skrevet 7. januar 2021 Jeg fødte i juli måned, så jeg brukte tida på å spise masse friskis, leste alle 7 Harry Potter-bøkene og gikk tur med hunden. Det gikk kanskje ikke så fort avgårde, men jeg var gjerne ute et par timer hver dag. Jeg merka ikke så mye, egentlig. Den ene natta lurte jeg på om noe var på gang, men det ga seg. Hadde en del kynnere som etterhvert ble såpass kraftige at jeg måtte ta pause mens jeg gikk tur. Det var vel da jeg skjønte at det var starten på riene.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #14 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Er det virkelig noen som sier at man skal nyte siste dagene som gravid? 🤣 Jeg skjønner å nyte barseltiden (koser meg med den nå), men lite jeg savner mindre enn å være gravid 😅 Anonymkode: adcad...0fb Nyte barseltiden?🤣🤣 Jeg syns graviditet var kjipt og barseltiden helt forferdelig. Folk bare snakker for å snakke 😂❤️ Anonymkode: 772c7...fd4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #15 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Merket du noe endringer, eller kom fødsel som en skikkelig overraskelse helt plutselig? 😄 Merket ingenting! Våknet av rier og fødte tre timer etter 😄 var i uke 39+4 med første og 39+5 med andre Anonymkode: 772c7...fd4
boblevann Skrevet 7. januar 2021 #16 Skrevet 7. januar 2021 Dagene var helt like som resten av svangerskapet, bare ingen jobb og ti tusen ganger mer lei 😂 Ble bare mer og mer sinna for hver time som gikk uten at jeg fikk rier. Merket ingenting. Fikk plutselig ubehagelige kynnere om ettermiddagen som etter hvert ble rier 🤩
Blekkulfina Skrevet 7. januar 2021 #17 Skrevet 7. januar 2021 Første fødsel startet med regelmessige maserier, satt og tok tiden på dem mens vi var på kino😄 Utover natta økte de i styrke til skikkelige rier, og 15 timer senere kom endelig snuppa. Andre fødsel hadde jeg vonde maserier hver kveld i over en uke, så ble veldig ulv-ulv til slutt😅 Den kvelden fødselen endelig startet kjente jeg ingenting spes, det sa bare knepp plutselig mens jeg satt i sofaen og så på TV. Like etterpå startet vonde rier, og 2 timer senere var babis ute. Tredje fødsel startet med et splæsj på soveromsgulvet kl 06.30 dagen før termin, helt uten noe som helst forvarsel. Tok noen timer før skikkelige rier begynte, men fødte samme ettermiddag. Fjerde fødsel kom som lyn fra klar himmel nesten to uker før termin, våknet på morgenkvisten av vondt nedpress, knepp i trusa og blodtilblandet slim. Fødte samme dag. Konklusjon: lite tegn i forkant å snakke om, bortsett fra første fødsel som bygget seg sakte og gradvis opp.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #18 Skrevet 7. januar 2021 Ingen tegn før vannet kom med et plask dagen før termin. Gutten vår kom rundt et døgn senere. Anonymkode: cef40...900
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #19 Skrevet 7. januar 2021 Jeg fødte på 39+3. Fikk rier natt til en mandag og fødte mandagen. Da jeg merket størst forskjell var fredagen. Magen hadde sunket mer ned , sånn at man kunne se det.. og det kjentes annerledes å gå. Hadde mye mer nedpress. I tillegg var jeg mye mer anpusten.. var et ork å gå i motbakke, som jeg ikke hadde hatt noen problemer med dagene før. Anonymkode: fac6e...94f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #20 Skrevet 7. januar 2021 Ingen symptomer eller tegn på at noen ting var på gang, våknet med vannavgang. Begg ganger. Anonymkode: 07620...c90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå