AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #1 Del Skrevet 6. januar 2021 Hei. Lurte på om det var noen som ville fortelle litt om opplevelsen med å bli gravid med barn nr. 2 og som har PCO? Hvordan fikk dere nr. 1? Behandlinger .. hvor lang tid dere brukte osv .. ☺️ Anonymkode: a0db5...79f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #2 Del Skrevet 6. januar 2021 Jeg har 4 barn og pcos. Eneste jeg gjorde var å gå ned i vekt. Anonymkode: ebe4e...25f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 7. januar 2021 #3 Del Skrevet 7. januar 2021 Nr.1 var et "uhell" om man kan si det sånn (gikk på prevensjon). Da vi ønsket nr. 2 5 år etterpå tok det litt tid fordi jeg fikk konstatert PCOS. Så syklusen og hormonene var helt på bærtur etter p-pilleslutt. Forsøkte en del medisiner, helsekost, akupunktur osv. Men det var metformin som til slutt hjalp. Ble gravid på første eggløsning med det, 13 måneder etter at p-pillene ble kastet. Har fått et til barn etter dette igjen. PCO/PCOS har god medisinhjelp, så er fullt mulig å bli mamma med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #4 Del Skrevet 7. januar 2021 Nr 1 satt på første forsøk. Brukte lengre tid ned nr 2... Mistet 2 ganger, og det tok nesten ett år siden den siste aborten for å bli gravid på nytt. Det var ikke en god opplevelse, for å si det sånn. Jeg er normalvektig, og har lett PCO/PCOS. Legen mente at vi trenger ikke noe behandling. Prøvde likevel letrozol, uten klaff. Klarte det selv neste måneden Anonymkode: 27c2c...812 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullegg Skrevet 18. januar 2021 #5 Del Skrevet 18. januar 2021 Hei. Barn nr 1 med prøverør. Satt på første forsøk. Var overvektig! Ble gravid som 16 åring og var normalvektig. Tok abort. Ønsker nå barn nr 2 men vil ikke gå gjennom IVF igjen. Er på grete roede kurs for å gå ned i vekt. Er ca 30kg for tung. Noen med erfaring PCO overvekt/normal vekt og graviditet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miamia23 Skrevet 18. januar 2021 #6 Del Skrevet 18. januar 2021 Hei! Første barn satt på første forsøk. Men allerede den gang da - da jeg tok ut spiralen bemerket gynekologen at jeg hadde antydning til Pcos- men sa ikke noe til meg. så jeg antar vi var heldige. Nå er det akkurat ett år siden jeg tok ut spiralen igjen og syklusene mine har vært svært varierende. (42-63 dager så vanskelig å finne EL uten å teste ihjel og la det bli altoppslukende). Jeg er ikke overvektig men har enda ikke gått ned alt fra første barn, så begynte på Keto. Det justerte syklusen min ned til 42 dager fast. Vil bare si at det ofte ikke nødvendigvis dreier seg om det å gå ned i vekt- det dreier seg derimot mye om å stabilisere hormonene. Det finnes mange varianter av Pcos og din kan være annerledes enn min basert på de hormonelle utfordringene du har. Så mange anbefaler et kosthold med lavt innhold av karbohydrater og uten sukker, mel og melk. Jeg følger det på et moderat vis. Det vil si at jeg likevel koser meg i ny og ne. nå har vi i prinsippet forsøkt i ett år, men helt ærlig startet vel våre ordentlig forsøk først i september da jeg også fikk hjelp av femar og ovitrelle. Jeg er på min andre runde med femar og ovitrelle. Det har fungert utmerket for meg- har syklus på 28 dager nå som jo er en drøm:-) likevel har jeg tatt kontakt med fertilitetsklinikk for evt privat ivf mens vi venter på liste offentlig bare for å være tidlig ute. Jeg er en utålmodig sjel kan du si. (Har litt utfordringer med svømmerne til mannen som ikke er raske) masse lykke til med din reise! Det kommer til å gå bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå