Gå til innhold

Ensom med baby

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har en baby som er 5 måneder gammel. Jeg og faren til baby gikk fra hverandre ca 2 måneder før fødselen. Samarbeid/forholdet våres er litt opp og ned. Jeg tror det er mye følelser i sving hos begge, og noen av tingene er enda veldig sårt. Vi snakker endel sammen i en periode, før vi plutselig kan være uenig om noe og snakker mindre sammen. Faren er innom flere ganger i uken og noen ganger er han lenger en avtalen, og han kommer også innom mer en avtalt. 

Etter han har vært her og går hjem til seg på kvelden, så sitter jeg igjen og føler meg veldig ensom.. jeg vet ikke om det er han jeg savner eller om det bare er det at jeg er alene. Har tenkt noen ganger på at jeg skulle ønske vi ble sammen igjen, men sliter med å sortere følelsene mine skikkelig og vet ikke om det bare er det at jeg sitter alene på kveldene. Jeg tenker også mye på han gjennom dagen, og håper alltid att han skal skrive til meg. Er det dumt av meg og foreslå og prøve på nytt? Er det noen som har noen gode råd å komme med? 

Vi gikk fra hverandre pågrunn av dårlig kommunikasjon hovedsakelig.

Anonymkode: e7520...73b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uff, trasig situasjon. Stor omstilling å få baby, og enda tyngre når det kommer midt i et ferskt brudd. Har dere vært på parterapi eller på familievernkontor? Lurt å prate med profesjonelle, få hjelp til å kommunisere bedre, hvis følelsene fortsatt er til stede og du tenker det kan være grunnlag for å prøve på nytt😊

Anonymkode: 1b674...30b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som om kjærligheten er der enda men at den dårlige kommunikasjonen fortsetter. Kanskje du skulle be ham på kaffe og lage ei liste før han kommer og ta opp alt du føler og tenker og lurer på og kanskje det er dere to som skal være sammen dere må bare lære dere å si fra til hverandre hvor dere vil hen.

Anonymkode: e8d39...2d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes dårlig kommunikasjon er et tynt grunnlag for å gjøre barnet til «skilsmissebarn». Prøv på nytt. Det dreier seg ikke om dere nå. Bli singel hvis det er snakk om vold. 

Anonymkode: 09689...125

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Uff, trasig situasjon. Stor omstilling å få baby, og enda tyngre når det kommer midt i et ferskt brudd. Har dere vært på parterapi eller på familievernkontor? Lurt å prate med profesjonelle, få hjelp til å kommunisere bedre, hvis følelsene fortsatt er til stede og du tenker det kan være grunnlag for å prøve på nytt😊

Anonymkode: 1b674...30b

TS.   Ja det var en god ide. Kunne kanskje vært noe å prøve.ø Lenge siden vi har snakket om oss og hvordan vi har det i forhold til hverandre. Jeg vet bare att når vi gikk fra hverandre og sist vi snakket litt rundt forholdet så hadde begge følelser for hverandre enda. Men er ei stund siden nå, og vet ikke hva han tenker. Han sier sjelden noe først, og er typen til å bare la det være vis ikke jeg sier noe.. skulle bare ønske noen ganger at han sa hvordan han hadde det slik at jeg visste

Anonymkode: e7520...73b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...