AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #1 Del Skrevet 6. januar 2021 Som tittelen sier: Kan man gjøre noen tiltak for å minske sjansen for å miste mye hår? Ammehår ble et tema på barseltreff idag, og jeg begynner å bli nervøs for å miste masse hår 😬 Er 7 uker siden jeg fødte, og forstod det sånn at hårtapet skjer etter ca 3 måneder. Noen med erfaring? Anonymkode: 7be1b...3a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #2 Del Skrevet 6. januar 2021 Du mister bare det håret du skulle ha mistet da du gikk gravid, så nei 🤷♀️ Anonymkode: 0ae6c...b91 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lipyros Skrevet 6. januar 2021 #3 Del Skrevet 6. januar 2021 Eneste som hindrer det er ikke bli gravid 😉 Man mister mindre i graviditeten, så det faller av i ettertid. Egentlig veldig misvisende at det kalles ammehår siden det gjelder de som ikke ammer også.. Men det varierer hvor mye man mister da. Jeg fikk litt mer viker og ny pannelugg da det vokste ut 😉 Endel i mon barselgruppe eksperimenterte med vitaminer og kurer, men ikke noen som hadde veldig god effekt på hårtap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 6. januar 2021 #4 Del Skrevet 6. januar 2021 Klippe alt håret veldig kort slik at det ikke viser så godt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #5 Del Skrevet 6. januar 2021 Jeg la ikke merke til at jeg mistet noe særlig mer hår etter fødsel, eller 3 mnd etterpå. Anonymkode: 87a43...7d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #6 Del Skrevet 6. januar 2021 Jeg fikk aldri håret tilbake, ble ammehåret som ble mitt nye hår .... men jaja 😄 Anonymkode: 5c85f...535 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 6. januar 2021 #7 Del Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg fikk aldri håret tilbake, ble ammehåret som ble mitt nye hår .... men jaja 😄 Anonymkode: 5c85f...535 Vet om flere som har det slik. Mitt begynner å kjennes normalt ut igjen strukturmessig nå fire år etterpå men det er fortsatt mye mindre hår enn før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #8 Del Skrevet 6. januar 2021 Forundret.. skrev (Akkurat nå): Vet om flere som har det slik. Mitt begynner å kjennes normalt ut igjen strukturmessig nå fire år etterpå men det er fortsatt mye mindre hår enn før. Søsteren min mistet krøllene, hun fikk helt rett hår etter fødselen, men det er fortsatt tykt da. Mye rart som skjer. Anonymkode: 5c85f...535 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c0ffebe4n Skrevet 6. januar 2021 #9 Del Skrevet 6. januar 2021 Lurer på hvordan det blir for meg, for jeg har mistet utrolig mye hår i løpet av graviditeten. Det har vært tørt og blir fort full av knuter. Helt merkelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #10 Del Skrevet 6. januar 2021 Jeg kjøpte spesialsjampo og tok b-vitamintilskudd for å være føre var etter jeg fikk andremann. Det hadde ingen effekt. Fikk store viker og ble tynn i håret likevel, faktisk enda verre enn første gang. Frisøren min gjennom alle år reagerte også på hvor mye hår jeg mistet. Tok faktisk et par år før håret ble tykt og fint igjen. Men dette er individuelt! Jeg var en av de uheldige. Ingen i barselgruppa mi slet noe særlig med hårtap Anonymkode: 26af2...8cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 6. januar 2021 #11 Del Skrevet 6. januar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Søsteren min mistet krøllene, hun fikk helt rett hår etter fødselen, men det er fortsatt tykt da. Mye rart som skjer. Anonymkode: 5c85f...535 Det glemte jeg å nevne, jeg hadde helt stritt og glatt hår men etter sistemann så fikk jeg fall og tendenser til korketrekkere. Men det er kun når det er nyvasket og når jeg har latt det lufttørke. Frisøren lurte også på hvorfor jeg hadde fått meg pannelugg.. Det var når håret begynte å vokse ut igjen 😂 Endret 6. januar 2021 av Forundret.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #12 Del Skrevet 7. januar 2021 c0ffebe4n skrev (6 timer siden): Lurer på hvordan det blir for meg, for jeg har mistet utrolig mye hår i løpet av graviditeten. Det har vært tørt og blir fort full av knuter. Helt merkelig! Sånn er det for meg også, i denne graviditeten. I forrige svangerskap ble det så tykt og fint, også mistet jeg masse etterpå.. Men nå er det flokete og mister masse, så håper vi slipper unna med å fortsette å miste masse når vi er ferdig! Anonymkode: 7d230...114 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 7. januar 2021 #13 Del Skrevet 7. januar 2021 Jeg tviler på at det er noe du kan gjøre. Det er hormonelt, det hårtapet kvinner opplever etter fødsel i ammeperioden. Alt håret vi IKKE mistet under graviditeten og som gjorde håret så tjukt og fint da, skal nå av, og det faller av i masser. Håret mitt ble omtrent akkurat det samme som før graviditeten, da håravfallet under ammingen var over. Tynt 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #14 Del Skrevet 7. januar 2021 Jeg mistet hår uten å amme. Mistet ikke hår under graviditeten da, så det måtte jo falle en gang Anonymkode: ce704...321 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #15 Del Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du mister bare det håret du skulle ha mistet da du gikk gravid, så nei 🤷♀️ Anonymkode: 0ae6c...b91 Det er så merkelig at folk sier dette. Jeg mistet helt normalt med hår under graviditeten, ble aldri «tykt og fint» og så mistet jeg så mye at jeg fikk skallede flekker etter graviditeten. Det kan umulig være «bare det jeg skulle ha mistet». Anonymkode: d4f78...9ab 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #16 Del Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg mistet hår uten å amme. Mistet ikke hår under graviditeten da, så det måtte jo falle en gang Anonymkode: ce704...321 Det har ingenting med amming å gjøre. Det er hormonelt og har med gjennomgått graviditet å gjøre. Anonymkode: d4f78...9ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #17 Del Skrevet 7. januar 2021 Jeg mistet MASSE hår med førstemann (kom heldigvis tilbake igjen!), så med nr to brukte jeg Nioxin shampoo og balsam etter råd fra frisøren min. Mistet omtrent ikke et eneste hårstrå, og har akkurat samme håret som før! Og jeg kan jo ikke med sikkerhet si at det virker, for det kan ha vært tilfeldig og forskjell på svangerskapene i utgangspunktet, men jeg kommer i alle fall ikke til å nøle med å bruke samme ved et eventuelt tredje barn! Anonymkode: 90431...e95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #18 Del Skrevet 7. januar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg mistet MASSE hår med førstemann (kom heldigvis tilbake igjen!), så med nr to brukte jeg Nioxin shampoo og balsam etter råd fra frisøren min. Mistet omtrent ikke et eneste hårstrå, og har akkurat samme håret som før! Og jeg kan jo ikke med sikkerhet si at det virker, for det kan ha vært tilfeldig og forskjell på svangerskapene i utgangspunktet, men jeg kommer i alle fall ikke til å nøle med å bruke samme ved et eventuelt tredje barn! Anonymkode: 90431...e95 Brukte du mens du gikk gravid? Anonymkode: 3d06e...780 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå