AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #1 Skrevet 6. januar 2021 Har en sriracha cillisaus i kjøleskapet, den har vært åpen siden i vår som var (ish). Hvor lenge holder sånne ting seg egentlig? Det står «3 mnd i romtemperatur», men jeg vil jo tro den holder seg lenger i kjøleskap? Anonymkode: 1c811...297
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #2 Skrevet 6. januar 2021 Se, lukt og smak. Verre er det ikke. Anonymkode: caad5...dae 2
judith52 Skrevet 6. januar 2021 #3 Skrevet 6. januar 2021 Bare smak/lukt på den. Er det ikke noe du reagerer på, er det rimelig å anta at det er spisbart. Det har både chilli, eddik og hvitløk i seg, tror ikke mange organismer trives der...
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #4 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Se, lukt og smak. Verre er det ikke. Anonymkode: caad5...dae Jeg syns kun at det er «sterkt», for jeg blander det ut så jeg får chillimajones osv. kjenner ikke om det er dårlig om jeg smaker fordi det er så sterkt. tenkte kanskje noen har personlig erfaring med det. Anonymkode: 1c811...297
judith52 Skrevet 6. januar 2021 #5 Skrevet 6. januar 2021 googla kjapt "sriracha shelf life" og fant oppmuntrende svar. gjorde ikke noe videre undersøkelse da, det får være opp til deg.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #7 Skrevet 6. januar 2021 judith52 skrev (Akkurat nå): googla kjapt "sriracha shelf life" og fant oppmuntrende svar. gjorde ikke noe videre undersøkelse da, det får være opp til deg. Jøss så trivelig du var da du trenger faktisk ikke å svare om du ikke vil hjelpe. Det er faktisk helt frivillig. Anonymkode: 1c811...297
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #8 Skrevet 6. januar 2021 judith52 skrev (Akkurat nå): men om du er så bekymret, bare kjøp en ny? Klart jeg gjør det. Men nå var jeg på utkikk etter svar fra noen med erfaring. Anonymkode: 1c811...297
Chantielle Skrevet 7. januar 2021 #9 Skrevet 7. januar 2021 Tråden er ryddet for brukerangrep,samt svar til dette. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #10 Skrevet 7. januar 2021 Når noe er tilsatt så mye sterke "drepende" smaker som chili og eddik, så ville jeg bare brukt den videre. Tviler på at noen bakterier overlever i sånt noe. Anonymkode: 02fda...872 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #11 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når noe er tilsatt så mye sterke "drepende" smaker som chili og eddik, så ville jeg bare brukt den videre. Tviler på at noen bakterier overlever i sånt noe. Anonymkode: 02fda...872 Den luktet ikke mer enn chilli, så jeg prøver. Verste som kan skje er vel at jeg blir uggen i magen tenker jeg. Anonymkode: 1c811...297
Brunhilde Skrevet 7. januar 2021 #12 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Den luktet ikke mer enn chilli, så jeg prøver. Verste som kan skje er vel at jeg blir uggen i magen tenker jeg. Anonymkode: 1c811...297 Jeg tror ikke du blir uggen i magen en gang. Jeg vet ikke hvor gammel min flaske er, men det er mer enn 3 måneder siden den ble kjøpt og åpnet, og den var like fin da jeg brukte den i jula. Tabascosaus kan jeg ha stående i flere år, jeg bruker den til flaska er tom, og det har gått bra til nå.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #13 Skrevet 7. januar 2021 Har hatt sriracha i kjøleskapet i over et år, fortsatt godt brukbar. Anonymkode: 35b7d...088 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå