Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger råd! 

Samboer (i 14år) har bedtandig hatt store utfordringer med psyken. Han får voldsomme emosjonelle flashbacks av minimale triggere, ord eller ting som han på et vis klarer å vri rundt til at jeg ikke er glad i han. Det er kun jeg som kan sette i gang disse stormene. Da skal han reise fra meg, og vøre stygg med meg på alle muluge måter. Gjøre meg redd og straffe meg. Prøver jeg å roe det ned, blir han mer despo og tyr til hardere virkemidler. Ofte skal han gjøre meg redd for at han tar sitt liv. Han har reisejobb, og vil nesten uten unntak få disse når han er avgårde. Det blir et voldsomt drama, og han er fryktelig stygg. Der og da fins ingen evne til verken selvinnsikt eller realitetsorientering. Han er som en løpsk hest på motorveien i feil retning. Disse "anfallene" varer typisk i noen dager, for han knekker og tror på meg at jeg er glad i han. Dette har han trolig egenmedisinert vekk i mange år. Derfor kommer det velsig til syne nå. Han er egentøig en veldig omsorgsfull og snill mann. Når han føler seg krenket blir han et monster. Han klarer da overhodet ikke å se noen andres følelser. Fastlegen min tror han har en personlighetsforstyrrelse og at dette er umulig å bli kvitt.  Noen med erfaringer? 

Anonymkode: e2eaa...9bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Altså- det du beskriver er IKKE ptsd!! 
heller manipulativ drittsekk! 

hilsen dame m kompleks PTSD..! 

Anonymkode: 74d5b...09e

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kompleks ptsd, jeg hadde også en utagerende oppførsel og var ikke helt god når jeg var yngre, men det sluttet når jeg som 23åring oppsøkte seriøs hjelp for å bli bedre. Nå er jeg 33 og lever et ganske greit liv sånn sett, har mine metoder for å kope med ting, men det går ikke utover andre lenger. 

Anonymkode: 89661...09e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Han høres mer ut som en psykopat spør du meg. Jeg har også kompleks ptsd, og kan trigges og være rimelig emosjonell, men ikke slik som du beskriver. Han driver jo rovdrift på dine følelser! Kom deg vekk! Men snakk med legen din om hvordan gjøre det på en trygg måte. Det virker til at legen sin er til å stole på.

Anonymkode: d3c26...fea

• Liker 13
Skrevet

Fastlegen din tror han har en personlighetsforstyrrelse? Tittelen på tråden din inneholder "kompleks PTSD" - er dette den "personlighetsforstyrrelsen" dere spekulerer i eller han blitt diagnotisert? Skjønner at du har en vanskelig hverdag. Hvordan har du taklet dette de siste fjorten årene? HAN må komme seg til fastlegen og etter hvert skaffe seg en terapeut. 

• Liker 7
Skrevet

Hva i alle dager!  Når og hvordan ble han diagnostisert?  Og hva med personlighetsforstyrrelsen? Ble den oversett?

• Liker 3
Skrevet (endret)

Han utsetter deg jo for psykisk terror og det er ikke likt de med ptsd. Hvilken personlighetsforstyrrelse er det snakk om?

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Fastlegen min tror han har en personlighetsforstyrrelse og at dette er umulig å bli kvitt.  Noen med erfaringer? 

Høres fornuftig ut. Det er ikke kompleks ptsd som gjør at han oppfører seg sånn. 

Anonymkode: 54dae...1d2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kompleks PTSD er vel omtrent det samme som EUPF. Så ja, det høres plausibelt ut. 

Anonymkode: 7808a...227

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Kompleks PTSD er vel omtrent det samme som EUPF. Så ja, det høres plausibelt ut. 

Eh. Nei. Her tar du kraftig feil. 

Anonymkode: 9fb75...f39

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er det virkelig ikke. 

• Liker 4
Skrevet

Dette minner om eksen til datteren min, og han har eupf/borderline.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eh. Nei. Det gjør jeg ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er det virkelig ikke. 

Joda, bare å søke opp de to diagnosene, så ser du at man sliter med å skille mellom disse. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Selv om dere ikke liker å høre det så er symptomene ganske like.

Anonymkode: 11728...8f7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selv om dere ikke liker å høre det så er symptomene ganske like.

Anonymkode: 11728...8f7

Ja, det har vel i stor grad vært snakk om at disse overlapper nokså fullstendig, og at man gjerne diagnostiserer en person med én av diagnosene, mens vedkommende like godt kunne fått den andre diagnosen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Joda, bare å søke opp de to diagnosene, så ser du at man sliter med å skille mellom disse. 

Du tar feil. 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja, det har vel i stor grad vært snakk om at disse overlapper nokså fullstendig, og at man gjerne diagnostiserer en person med én av diagnosene, mens vedkommende like godt kunne fått den andre diagnosen. 

Hvordan kan jeg da fylle diagnosekriteriene til kompleks ptsd totalt, men ingenting på eupf?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du tar feil. 

He he, nei, beklager, det er bare å søke opp så kan man lett se hvem som har rett.

Mitt tips er rettet mot TS, så får dere andre bare være uenig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan kan jeg da fylle diagnosekriteriene til kompleks ptsd totalt, men ingenting på eupf?

Det kan du nok ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...