AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #1 Skrevet 6. januar 2021 Min første samboer. Vi var begge 23. Vi var først kjærester noen måneder mens jeg var student før jeg flyttet til Oslo og inn i sokkelleiligheten hun leiet. Hun sa da noe som jeg ikke reflekterte over før mange år senere: Jeg kommer aldri til å nekte deg sex, men forbeholder meg retten til å si fra når jeg ikke har lyst. Hva tror dere hun mente? Anonymkode: e7778...3c7
CorvusCorax Skrevet 6. januar 2021 #2 Skrevet 6. januar 2021 Hun mente hun aldri skal nekte deg sex grunnløst - uten et en grunn basert på passiv aggresjon. "sexnekt". Manipulasjon. Men at hun må få avstå om hun rett og slett ikke har lyst. Hva tror du hun mente? 20
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #3 Skrevet 6. januar 2021 CorvusCorax skrev (6 minutter siden): Hun mente hun aldri skal nekte deg sex grunnløst - uten et en grunn basert på passiv aggresjon. "sexnekt". Manipulasjon. Men at hun må få avstå om hun rett og slett ikke har lyst. Hva tror du hun mente? Hun mente vel at jeg kunne "bruke" henne selv om hun ikke hadde lyst. Noe annet kan jeg ikke forstå. Flere ganger da vi lå sammen utbrøt hun "å nei, nå blir jeg kåt igjen". Da var forholdet på topp. Hun hevdet da at det ble en ubalanse i forholdet fordi hun nøt sexen for mye. Lenge siden, men jeg synes temaet fremdeles er interessant. Anonymkode: e7778...3c7
CorvusCorax Skrevet 6. januar 2021 #4 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun mente vel at jeg kunne "bruke" henne selv om hun ikke hadde lyst. Noe annet kan jeg ikke forstå. Flere ganger da vi lå sammen utbrøt hun "å nei, nå blir jeg kåt igjen". Da var forholdet på topp. Hun hevdet da at det ble en ubalanse i forholdet fordi hun nøt sexen for mye. Lenge siden, men jeg synes temaet fremdeles er interessant. Anonymkode: e7778...3c7 Om dere lå sammen så hadde hun vel lyst da.
AnonymBruker 42 Skrevet 6. januar 2021 #5 Skrevet 6. januar 2021 (endret) Vanskelig å si, mtp. at dette skjedde i Oslo, og muligens i en sokkelleilighet også 🤔 Om det hadde funnet sted i nærheten av/eller på en gaard i Brumunddal e.l. , så trur jeg nok det villevørri litt ænklere å tølke. La oss nå si at denne samtalen fant sted på ett gaardtun da, sånn for å ikke gjøre det så veldig komplisert. -Ville nok tolket det dithen at hun aldri kom til å nekte deg sex, men at hun forbeholdt seg retten til å si ifra når hun ikke hadde lyst, kanskje Edit, kanskje noen ganger når hun hadde lyst også Endret 6. januar 2021 av Beeblebrox 17
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #6 Skrevet 6. januar 2021 Sex som er frivillig er alltid på kvinnens premisser, det er noe du bare må akseptere. Anonymkode: 3518b...400 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #7 Skrevet 6. januar 2021 Lav selvfølelse hos henne? Iallefall tolker jeg det sånn, men det er jo ikke mye kontekst du gir oss. snu om på det: hun ville si ifra når hun ikke hadde lyst, men ville ikke nekte deg det. Jeg mener at du da skulle respektere at hun ikke hadde lyst. Det er ikke greit å gå videre når noen sier de ikke vil. Anonymkode: 7cd61...180 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #8 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg kommer aldri til å nekte deg sex, men forbeholder meg retten til å si fra når jeg ikke har lyst. Hva tror dere hun mente? Anonymkode: e7778...3c7 "Jeg kommer til å si ifra om jeg ikke har lyst på sex, men jeg nekter deg ikke å ha sex med meg allikevel" - at du kan ta for deg selv om hun i utgangspunktet ikke hadde lyst. Anonymkode: abf38...152 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #9 Skrevet 6. januar 2021 Beeblebrox skrev (3 minutter siden): Vanskelig å si, mtp. at dette skjedde i Oslo, og muligens i en sokkelleilighet også 🤔 Om det hadde funnet sted i nærheten av/eller på en gaard i Brumunddal e.l. , så trur jeg nok det villevørri litt ænklere å tølke. La oss nå si at denne samtalen fant sted på ett gaardtun da, sånn for å ikke gjøre det så veldig komplisert. -Ville nok tolket det dithen at hun aldri kom til å nekte deg sex, men at hun forbeholdt seg retten til å si ifra når hun ikke hadde lyst, kanskje Edit, kanskje noen ganger når hun hadde lyst også Nå ble jeg nysgjerrig! Hvordan takler damene kåte gubber i Brummedal? Det må anføres at undertegnede er vestlending mens min samboer var fra et fiskersamfunn i nord. Anonymkode: e7778...3c7 1
RoH Skrevet 6. januar 2021 #10 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Sex som er frivillig er alltid på kvinnens premisser, det er noe du bare må akseptere. Anonymkode: 3518b...400 Jaha utdyp gjerne. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #11 Skrevet 6. januar 2021 Noen har en litt automatisert skamfølelse liggende latent. Det å være kåt og kaste hemninger, kan være et steg for mange. Men at hun kommuniserte det, er uansett en tillitserklæring. "Det er ikke deg"-referanse. Anonymkode: c15da...2c0
RoH Skrevet 6. januar 2021 #12 Skrevet 6. januar 2021 TS hvorfor filosofere over det? Enten så har dere passe med sex, eller så har dere det ikke. Om du ikke syns dere har sex ofte nok er det jo greit å spørre om det, eller om du syns det blir for mye er det jo greit å si fra.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #13 Skrevet 6. januar 2021 RoH skrev (3 minutter siden): TS hvorfor filosofere over det? Enten så har dere passe med sex, eller så har dere det ikke. Om du ikke syns dere har sex ofte nok er det jo greit å spørre om det, eller om du syns det blir for mye er det jo greit å si fra. Hvorfor? Fordi temaet tilsynelatende interesserer andre enn meg. Og dette er et diskusjonsforum! Anonymkode: e7778...3c7 2
*Mocca* Skrevet 6. januar 2021 #14 Skrevet 6. januar 2021 Hørtes jo veldig enkelt ut egentlig.... Hun kom ikke til å være en som nektet deg sex av dårlige grunner.... Men dersom hun innimellom rett og slett ikke skulle ha lyst, så kom hun til å si det... Og forvente at det ble respektert... Men utenom det var det fritt frem 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #15 Skrevet 6. januar 2021 *Mocca* skrev (14 minutter siden): Hørtes jo veldig enkelt ut egentlig.... Hun kom ikke til å være en som nektet deg sex av dårlige grunner.... Men dersom hun innimellom rett og slett ikke skulle ha lyst, så kom hun til å si det... Og forvente at det ble respektert... Men utenom det var det fritt frem Hvis temaet var så enkelt som du fremstiller det her hadde jeg aldri skrevet dette innlegget. Altså: Hvis hun uttrykte å ikke ha lyst på sex, så ønsket hun at dette skulle bli resperktert - selvfølgelig. Men videre, så er det jo ikke åpenlyst at hun dermed hadde noe imot at jeg alikevel fikk dekket mine seksuelle behov. Anonymkode: e7778...3c7
*Mocca* Skrevet 6. januar 2021 #16 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis temaet var så enkelt som du fremstiller det her hadde jeg aldri skrevet dette innlegget. Altså: Hvis hun uttrykte å ikke ha lyst på sex, så ønsket hun at dette skulle bli resperktert - selvfølgelig. Men videre, så er det jo ikke åpenlyst at hun dermed hadde noe imot at jeg alikevel fikk dekket mine seksuelle behov. Anonymkode: e7778...3c7 Jo det er det...... At du ikke skjønner det, er noe annet. Du kunne fint dekke dine seksuelle behov på egenhånd dersom hun ikke hadde lyst. 5
Maleficenta Skrevet 6. januar 2021 #17 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min første samboer. Vi var begge 23. Vi var først kjærester noen måneder mens jeg var student før jeg flyttet til Oslo og inn i sokkelleiligheten hun leiet. Hun sa da noe som jeg ikke reflekterte over før mange år senere: Jeg kommer aldri til å nekte deg sex, men forbeholder meg retten til å si fra når jeg ikke har lyst. Hva tror dere hun mente? Anonymkode: e7778...3c7 At dersom hun ikke har lyst så sier hun fra? Hun mener det hun sier. Ikke at jeg skjønner hvorfor hun sier det. Er da vanlig at man ikke alltid har lyst på sex... 1
Hannah80 Skrevet 6. januar 2021 #18 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Lav selvfølelse hos henne? Iallefall tolker jeg det sånn, men det er jo ikke mye kontekst du gir oss. snu om på det: hun ville si ifra når hun ikke hadde lyst, men ville ikke nekte deg det. Jeg mener at du da skulle respektere at hun ikke hadde lyst. Det er ikke greit å gå videre når noen sier de ikke vil. Anonymkode: 7cd61...180 Lav selvfølelse? Tvert i mot. 1
Maleficenta Skrevet 6. januar 2021 #19 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): "Jeg kommer til å si ifra om jeg ikke har lyst på sex, men jeg nekter deg ikke å ha sex med meg allikevel" - at du kan ta for deg selv om hun i utgangspunktet ikke hadde lyst. Anonymkode: abf38...152 Er det det hun sier? Jøss da har hun høye tanker om ts liksom...
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #20 Skrevet 6. januar 2021 Hannah80 skrev (4 minutter siden): Lav selvfølelse? Tvert i mot. Tilbøyelig til å være enig. Jeg tror nå, etter flere tiår og noen forhold, at hun er inne på noe vesentlig. Noe jeg har fått bekreftet i ettertid. Mange kvinner sliter i forhold med å måtte "spille" at de har lyst. Problemet er ikke å ha sex når man ikke er kåt en gang i blant, men å måtte spille lyst. TS Anonymkode: e7778...3c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå