Gå til innhold

Sodastreamer og varmt i rommet under matlaging

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nettopp fått oss Sodastream og etter å ha lest gjennom bruksanvisningen så undret jeg meg litt over noen har noen form for erfaring med dette? :) 
Kullsyremaskinen har blitt satt på benken, men det blir til tider varmt i rommet. Det er type sånn at jeg føler at det er ubehagelig varmt, men jeg kan ikke forestille meg at det over 40 som det står i anvisningen? Ville det i såfall vært problematisk om den i korte perioder blir utsatt for høyere temperatur enn 40 grader? :vetikke:

Anonymkode: ae6e5...028

AnonymBruker
Skrevet

40 grader er veldig varmt....30 grader inne er også ubehagelig varmt.

Ikke putt flaskene i oppvaskmaskin, da krymper de gitt.......😳🙈🙈

Anonymkode: 65b05...6d1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

40 grader er veldig varmt....30 grader inne er også ubehagelig varmt.

Ikke putt flaskene i oppvaskmaskin, da krymper de gitt.......😳🙈🙈

Det er det jeg har tenkt, at det er nok over 30 grader, men kan ikke forestille meg at det er så mye som 40, sånn egentlig. :P Bare litt småparanoid nå, etter å ha lest bruksanvisningen. Jeg innså at jeg satte den rett over varmtvannstanken først og måtte jo bare fjerne den rimelig fort. :ler: 

Mener jeg leste at det sto at flaskene ikke skal i oppvaskmaskinen for de kan eksplodere om de blir utsatt for varme over 40 grader...? :vetikke:

AnonymBruker
Skrevet

(Vi har verdens minste kjøkken føler jeg. :ler: Er snakk om et rom på under 4 kvadratmeter) 😛 

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke 40 grader innendørs.

Du har sikkert 25-26 grader og det er veldig ubehagelig, men aldri i verden at du klarer å nærme deg 30 grader. 

Anonymkode: e9cbf...7b6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi har nettopp fått oss Sodastream og etter å ha lest gjennom bruksanvisningen så undret jeg meg litt over noen har noen form for erfaring med dette? :) 
Kullsyremaskinen har blitt satt på benken, men det blir til tider varmt i rommet. Det er type sånn at jeg føler at det er ubehagelig varmt, men jeg kan ikke forestille meg at det over 40 som det står i anvisningen? Ville det i såfall vært problematisk om den i korte perioder blir utsatt for høyere temperatur enn 40 grader? :vetikke:

Vi har en slik som går på strøm så står nær airfryer, mikro, kaffemaskiner osv og det går helt fint

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er det jeg har tenkt, at det er nok over 30 grader, men kan ikke forestille meg at det er så mye som 40, sånn egentlig. :P Bare litt småparanoid nå, etter å ha lest bruksanvisningen. Jeg innså at jeg satte den rett over varmtvannstanken først og måtte jo bare fjerne den rimelig fort. :ler: 

Mener jeg leste at det sto at flaskene ikke skal i oppvaskmaskinen for de kan eksplodere om de blir utsatt for varme over 40 grader...? :vetikke:

Det stemmer, vil anbefale å kjøpe de som tåler maskinvask

AnonymBruker
Skrevet

Mulig at kullsyreflaska ikke kan eksplodere, men du skal vel ikke ha den i oppvaskmaskinen?

Plastflaskene krymper og blir ødelagt av oppvaskmaskinen, det står på flaskene...men det brydde ikke jeg meg om.....😬🙈

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du har ikke 40 grader innendørs.

Du har sikkert 25-26 grader og det er veldig ubehagelig, men aldri i verden at du klarer å nærme deg 30 grader. 

Anonymkode: e9cbf...7b6

Er det over 30 vet du det. Foreldrene mine fyrer til over 30 om vinteren og det er varmt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...