AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #1 Del Skrevet 6. januar 2021 Hei. Jeg har siden april i fjor slitt med at det hovner opp ved kragebeinet, for så å få hoven og smertefull klump under armen. Samt at ene benet i puppen helt på toppen av brystet hovner opp å brenner. Har også hovnet opp helt nederst under armen noen ganger, og da stråler det inn i siden av puppen og hovner opp. Sendte melding til legen i dag/i natt, fikk beskjed det var fullt opp og skulle bestille time senere denne uka 🤔 så skal prøve igjen i morgen. Uansett så tenker jeg at jeg må få det undersøkt 🙈 men når dere dro til legen og ble sjekka, hva skjedde videre da?  Jeg har jo hatt et håp om at det bare går over, men har hatt det mye på og av i snart 1 år, har også vært mye hos legen for andre ting, og blitt nervøs for å bli sett på som hypokonder 🙈😅 Er 29, blir 30 år i år. Anonymkode: e8ca4...a01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #2 Del Skrevet 6. januar 2021 Det kan vel umulig være kreft om du har hatt det slik siden april i fjord? Da skulle det vel utviklet seg videre og blitt verre og verre? Du er jo også bare 30 år. Det er sjeldent noen får kreft i så ung alder. Men man kan jo aldri være 100% sikker. Jeg vet iallfall om ei som trodde hun hadde brystkreft, legene trodde også det men så viste det seg etter nøyere undersøkelser å være lymfekreft/lymfekjertel kreft istede. Deb kreftformen er det uansett veldig gode prognoser på. Men jeg tviler på det er kreft i det hele tatt. Kreft er som regel ikke vondt i områdene man har det i.   Anonymkode: c7b14...5f7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #3 Del Skrevet 6. januar 2021 Hei . Jeg har hatt brystkreft, og hadde ingen symptomer på det du nevner her, fant kun en kul i brystet, og så var det videre til mammografi og ultralyd + biopsi . Fikk svar en uke etter biopsien, og da var det rett til operasjon etterpå. Det er nok lurt å få en lege til og vurdere deg, uansett hva det er. Men det er nok mest sannsynlig ikke brystkreft 😊 Anonymkode: 4c970...54e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #4 Del Skrevet 6. januar 2021 Takk for svar 😊 nei vet ikke hva det er, derfor legen må undersøke. Men forstår bare ikke hvorfor det hovner opp bein/skjelett, klumper, osv. Det er hvertfall grusomt vondt 🙈 Det starta i bekkenet når en knokkel hovna opp, så jeg ikke klarte å bevege meg. Noen uker etter var det det samme bare oppover halve ryggen på høyre side. Klarte ikke røre på meg pga smerter. Så kom det forran ved brystet. Virker som det ligger i bein, om det kan være noe betennelse. Så får bare eventuelt høre om legen kan undersøke. Anonymkode: e8ca4...a01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #5 Del Skrevet 6. januar 2021 Synes heller ikke det høres ut som brystkreft, men støtter deg i at du bør få det sjekket! Jeg har hatt kreft, det var bare en kul i brystet. Ble henvist til brystdiagnostisk senter der de tok mammografi, ultralyd og biopsi, fikk tentativ diagnose der og da. Så scanning, cellegift, operasjon og stråling i rask rekkefølge, alt gikk veldig greit. Som sagt, lurt å få det sjekket. Men opphovninger som kommer og går på flere plasser høres ikke umiddelbart ut som kreft for meg, i hvert fall. Ikke tenk det verste! Anonymkode: 74ae2...ff5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #6 Del Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei . Jeg har hatt brystkreft, og hadde ingen symptomer på det du nevner her, fant kun en kul i brystet, og så var det videre til mammografi og ultralyd + biopsi . Fikk svar en uke etter biopsien, og da var det rett til operasjon etterpå. Det er nok lurt å få en lege til og vurdere deg, uansett hva det er. Men det er nok mest sannsynlig ikke brystkreft 😊 Anonymkode: 4c970...54e Samme her! Hadde det vært brystkreft ville det dessuten ikke vært på og av. Jeg synes også det er lurt å komme seg til legen. Forklar til legen de symptomene du har, og be om å bli grundig undersøkt og at legen forklarer deg hva det kan være og hvorfor. Anonymkode: 240bb...3aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #7 Del Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for svar 😊 nei vet ikke hva det er, derfor legen må undersøke. Men forstår bare ikke hvorfor det hovner opp bein/skjelett, klumper, osv. Det er hvertfall grusomt vondt 🙈 Det starta i bekkenet når en knokkel hovna opp, så jeg ikke klarte å bevege meg. Noen uker etter var det det samme bare oppover halve ryggen på høyre side. Klarte ikke røre på meg pga smerter. Så kom det forran ved brystet. Virker som det ligger i bein, om det kan være noe betennelse. Så får bare eventuelt høre om legen kan undersøke. Anonymkode: e8ca4...a01 Kan det være noe revmatisk? Anonymkode: 95512...8c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #8 Del Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan det være noe revmatisk? Anonymkode: 95512...8c8 Kanskje det er det? Har du noe forslag iforhold til det jeg sliter med? Vet hvertfall at ene søstra mi har fibromyalgi, men vet ikke om det går utover bein i kroppen 🤔 Anonymkode: e8ca4...a01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #9 Del Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Synes heller ikke det høres ut som brystkreft, men støtter deg i at du bør få det sjekket! Jeg har hatt kreft, det var bare en kul i brystet. Ble henvist til brystdiagnostisk senter der de tok mammografi, ultralyd og biopsi, fikk tentativ diagnose der og da. Så scanning, cellegift, operasjon og stråling i rask rekkefølge, alt gikk veldig greit. Som sagt, lurt å få det sjekket. Men opphovninger som kommer og går på flere plasser høres ikke umiddelbart ut som kreft for meg, i hvert fall. Ikke tenk det verste! Anonymkode: 74ae2...ff5 Håper alt er bra med deg nå💖 Anonymkode: e8ca4...a01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #10 Del Skrevet 6. januar 2021 Du er absolutt ikke hypokonder. Jeg var selv under 30 da jeg fikk brystkreft. Er heldigvis sjeldent, men det skjer. Mest sannsynlig er det ikke noe farlig, men krev likevel å få dette skikkelig undersøkt for å være på den sikre siden. Anonymkode: c28bc...6a8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #11 Del Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du er absolutt ikke hypokonder. Jeg var selv under 30 da jeg fikk brystkreft. Er heldigvis sjeldent, men det skjer. Mest sannsynlig er det ikke noe farlig, men krev likevel å få dette skikkelig undersøkt for å være på den sikre siden. Anonymkode: c28bc...6a8 Huff så leit 😪💖 hvordan går det med deg? Var det langtkommend kreft, eller tidlig fase? Nei forhåpentligvis så er det ikke det, men mulig noe annet man kan få behandling av. Skal høre om jeg kan få tatt ct, mr eller røntken. Ble du tatt raskt på alvor, eller blåste de det litt bort av alderen? 🙈 Anonymkode: e8ca4...a01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #12 Del Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Takk for svar 😊 nei vet ikke hva det er, derfor legen må undersøke. Men forstår bare ikke hvorfor det hovner opp bein/skjelett, klumper, osv. Det er hvertfall grusomt vondt 🙈 Det starta i bekkenet når en knokkel hovna opp, så jeg ikke klarte å bevege meg. Noen uker etter var det det samme bare oppover halve ryggen på høyre side. Klarte ikke røre på meg pga smerter. Så kom det forran ved brystet. Virker som det ligger i bein, om det kan være noe betennelse. Så får bare eventuelt høre om legen kan undersøke. Anonymkode: e8ca4...a01 Da er det garantert ikke kreft iallfall ut fra sånn du beskriver. urinsyregikt? Anonymkode: c7b14...5f7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #13 Del Skrevet 6. januar 2021 Jeg hadde flere klumper som viste seg å være ansamlinger med brystvev. De var ufarlige, men ble fjernet. Men de gikk aldri opp til kragebenet og var tilstede hele tiden. Men be endelig legen om en full sjekk for noe er jo galt Anonymkode: 49e44...8e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #14 Del Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da er det garantert ikke kreft iallfall ut fra sånn du beskriver. urinsyregikt? Anonymkode: c7b14...5f7 Hva er urinsyregikt? Jeg har hvertfall i snart 2 år slitt med kloakklukt når jeg tisser 🙈 men ikke påvist uvi Anonymkode: e8ca4...a01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #15 Del Skrevet 6. januar 2021 Ikke for å kuppe tråden på noen måte 🙈 beklager det . Bare ser at det er noen her som også er unge som har hatt brystkreft . ( jeg var 35 da jeg fikk det) I det siste har jeg kjent en stikkende smerte i det brystet som er operert. Er livredd. Skal til lege altså, men er det noen her som har opplevd det? Det er nå 6 år siden operasjon og stråling, men jeg har ikke kjent noe før nå. 😓 Anonymkode: 4c970...54e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #16 Del Skrevet 6. januar 2021 Takk for svarene. Det er der jeg holder fingrene det forstørrede benet i brystet er. Prøver minimalt å ta på det, for da begynner det å svi 🙈 Anonymkode: e8ca4...a01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #17 Del Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er urinsyregikt? Jeg har hvertfall i snart 2 år slitt med kloakklukt når jeg tisser 🙈 men ikke påvist uvi Anonymkode: e8ca4...a01 Det har ingenting med urin å gjøre.  https://www.helsebiblioteket.no/pasientinformasjon/muskel-og-skjelett/urinsyregikt Anonymkode: c7b14...5f7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #18 Del Skrevet 6. januar 2021 Mammografi, ultralyd, biopsi. En slags trippel-undersøkelse ved kul i bryst. Dette må lege se på, ikke enkelt for lekfolk å komme med gode forslag. Anonymkode: 029b2...500 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #19 Del Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke for å kuppe tråden på noen måte 🙈 beklager det . Bare ser at det er noen her som også er unge som har hatt brystkreft . ( jeg var 35 da jeg fikk det) I det siste har jeg kjent en stikkende smerte i det brystet som er operert. Er livredd. Skal til lege altså, men er det noen her som har opplevd det? Det er nå 6 år siden operasjon og stråling, men jeg har ikke kjent noe før nå. 😓 Anonymkode: 4c970...54e Håper det ikke har noe med det å gjøre 🙈 skjønner du er nervøs sender mange klemmer 💖 når skal du til legen? Anonymkode: e8ca4...a01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #20 Del Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svarene. Det er der jeg holder fingrene det forstørrede benet i brystet er. Prøver minimalt å ta på det, for da begynner det å svi 🙈 Anonymkode: e8ca4...a01 Det er vanskelig å si hva det er uten å ha undersøkt det. Min mormor har hevelser i skjelettet/det syns bedre på den ene siden, hun har det hele tiden og det går ikke bort igjen slik jeg forstod det gjør med deg? Men hun har leddgikt. Regner vel ikke med at dette er symptomer på det, men hvem vet. Ut fra beskrivelsene høres det ikke ut som noe veldig alvorlig som kreft osv. Men du må jo undersøke det. De finner nok ut av det ved røntgen, CT Anonymkode: c7b14...5f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå