Aprikostwist Skrevet 6. januar 2021 #1 Del Skrevet 6. januar 2021 Har vurdert swims Davos lenge og syns den er enkel og fin designet så ser for meg det er en jakke jeg kan ha i flere år. Men er det verdt det? Har selv hatt en woolrich jakke i flere år og den har hold seg fin nå er glidelåsen helt ødelagt. Har ikke fått prøvd Swims Davos pga så usikker pp str også har lest den er stor. Erfaring med Swims Davos eller tips til andre jakker? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvalitet Skrevet 6. januar 2021 #2 Del Skrevet 6. januar 2021 Jeg har den norskproduserte «dun» Ubr jakken. Koster 8000. Verd alle kronene. Super varm og vanntett med vannsøyle på 20000. Syns swims jakkene er kjempefine. Hadde glatt investert i en slik. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #3 Del Skrevet 7. januar 2021 Jeg har Swims Davos og er veldig fornøyd. Litt dyr, men kjøpte på black friday salg i 2018 til kr 4100. Den er så myk og lett, og liker at den går høyt opp i halsen og har den ullkragen. Vær obs på litt forskjeller i «halsen», andre parkaen jeg har prøvd i samme modell har vært trange i halsen og man får nesten ikke glidelåsen helt opp med ullkragen i. Den kan jo tas av, men jeg foretrekker å bruke den da jeg synes skjerf er i veien. Modellene som er produsert etter 2018 senere tid er litt mer slimfit og ikke like store i størrelsen som min modell er mitt inntrykk. Og ytterstoffet er bittelitt stivere. Du kan jo kjøpe den brukt på Finn/Tise om du synes den er for dyr eller se om du finner på salg. Uansett- kan anbefale denne parkaen. Anonymkode: 234b1...5f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bingeline Skrevet 8. januar 2021 #4 Del Skrevet 8. januar 2021 Kvalitet skrev (På 6.1.2021 den 21.28): Jeg har den norskproduserte «dun» Ubr jakken. Koster 8000. Verd alle kronene. Super varm og vanntett med vannsøyle på 20000. Syns swims jakkene er kjempefine. Hadde glatt investert i en slik. Har også ein Uber, i dun. Nydeleg jakke. Eg har ei greie for dyrt yttertøy, og synest det absolutt er verd pengane. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #5 Del Skrevet 9. januar 2021 En skredder bytter glidelås om jakken ellers er bra 😊 Anonymkode: 72ac0...10d 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #6 Del Skrevet 9. januar 2021 Hva som er verdt det kommer jo an på hva man verdsetter og hvor mye man har å bruke. Jeg har noen dyrere vinterjakker og synes det er verdt det. Jakkene kan holde livet ut og i tillegg så føler jeg meg bedre i fine jakker og det har jo en verdi det også. Anonymkode: 95029...3f4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ymra Skrevet 9. januar 2021 #7 Del Skrevet 9. januar 2021 Jeg har ikke erfaring med dette merket, men med dyr vinterjakke. Kjøpte en dunjakke til ca. 7000 i 2013 eller så, som er like varm og nesten like fin i dag. Før det hadde jeg hatt billigere vinterjakker, hvor for eksempel dunet føk ut, fasongen ble borte og varmen forsvant etter en sesong. Så vinterjakker er noe jeg mener det er skikkelig verdt å legge penger i! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 9. januar 2021 #8 Del Skrevet 9. januar 2021 Hvis du ikke skal på eksepidsjon på Sørpolen går det sikkert bra en vanlig jakke til normal pris. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #9 Del Skrevet 9. januar 2021 Den var fin og tidløs. Synes ikke prisen var ille (særlig siden du har jakker lenge). Anonymkode: aa3ac...209 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 9. januar 2021 #10 Del Skrevet 9. januar 2021 Dun kommer stort sett fra fugler som blir ribbet levende, det fører til store lidelser. Men det finnes varme jakker uten dun. F. Eks save the duck. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2021 #11 Del Skrevet 9. januar 2021 Kvalitet skrev (På 6.1.2021 den 21.28): Jeg har den norskproduserte «dun» Ubr jakken. Koster 8000. Verd alle kronene. Super varm og vanntett med vannsøyle på 20000. Syns swims jakkene er kjempefine. Hadde glatt investert i en slik. Ingen jakke er verd 8000. Alt man kan ønske i en jakke kan skaffes mye billigere enn det. Anonymkode: b8561...1f0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvalitet Skrevet 10. januar 2021 #12 Del Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ingen jakke er verd 8000. Alt man kan ønske i en jakke kan skaffes mye billigere enn det. Anonymkode: b8561...1f0 Det er en subjektiv vurdering. Hvilken dunjakke kan du anbefale som er vindtett vanntett og tåler ned mot 15 minusgrader til en billig penge? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #13 Del Skrevet 10. januar 2021 Bente1234 skrev (5 timer siden): Hvis du ikke skal på eksepidsjon på Sørpolen går det sikkert bra en vanlig jakke til normal pris. Tull og tøys, det er stor forskjell på billig og dyr jakke. Vanlig jakke til normalpris blir jeg klam av når jeg er i aktivitet, som snowboard eller ski. Billig jakker er som regel ikke vanntatte eller høy vannsøyle, ikke så flott å bli våt om det er mye snø eller regn. En billig jakke holder meg heller ikke varm om jeg skal være ute lenge. Dyre jakker koster fordi de er pustende, og har høy vannsøyle og vindavstøtende. Syntetisk og duck down dun kan ikke sammenlignes, syntetisk stoff holder ikke på varmen. Det gjør kun rent ull eller dun. En billig jakke holder kanskje om man skal en rask tur i butikken, skal du derimot holde på varmen i noen timer så koster det. Man må ikke på ekspedisjon for å være ute i noen timer, og ha behov for slike klær, dummeste jeg har hørt. Må være kjipt å bare holde seg inne på vinteren. Anonymkode: b1eca...829 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenelz Skrevet 10. januar 2021 #14 Del Skrevet 10. januar 2021 Blander meg inn, men har null peiling! 😂 https://www.bergans.com/no/aktiviteter/ekspedisjon/ekspedisjonsklaer/antarctic-expedition-jacket-black-red?att=TQ==&gclid=CjwKCAiAxeX_BRASEiwAc1Qdkbb4t-Udi5BoZbDiRHzej_6PN_6r2idrKOsPO1eDLEAZkSTgMwpzRxoCmmcQAvD_BwE Skal ikke denne jakken være «bra nok»? Vet ikke hvor mange minusgrader den tåler da det ikke er spesifisert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #15 Del Skrevet 10. januar 2021 Jeg brukte mye penger på dyre klær før og spesielt jakker. Nå kjøper jeg billige jakker fordi de gjør samme nytten. Det skal sies at de ofte ikker er fullt så komfortable, men slik vinteren i Norge har blitt er det blitt mindre og mindre behov for vinterjakker. Det er helt greit at de ikke er så komfortable når man kan spare 4000 kr +++. Anonymkode: 6898a...41a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mhmjadda Skrevet 10. januar 2021 #16 Del Skrevet 10. januar 2021 Har også en greie for fine jakker! Bor i Midt-Norge, så vinterjakker/kåper blir mye brukt 😛 Jakkene er like mye en del av stilen som alt annet. Liker å ha et utvalg! Davos er en fin jakke, og ser veldig god ut, så hvis du har siklet på den lenge tyder jo det på at det blir et godt kjøp for deg. Du kan jo eventuelt kjøpe den brukt? Eller bestille flere størrelser og returnere hvis de ikke passer. Jeg liker Johnnylove sine jakker, særlig den som heter Scarlett (parkas) og Gwen kåpene. Har også en veldig god parkas med uttagbart for fra Patagonia. Sikler selv på Ubr sine, men har andre nesten like jakker med samme bruksområde så det blir unødvendig kjøp for min del. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #17 Del Skrevet 11. januar 2021 Jeg er kjempefornøyd med min Swims Davos. Er som å pakke seg inn i en dyne! Kjøpte min i sommer til halv pris. Anonymkode: 9241d...eb1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fnuggolina Skrevet 11. januar 2021 #18 Del Skrevet 11. januar 2021 (endret) Kvalitet skrev (På 10.1.2021 den 4.54): Det er en subjektiv vurdering. Hvilken dunjakke kan du anbefale som er vindtett vanntett og tåler ned mot 15 minusgrader til en billig penge? Billig penge vil jeg jo ikke si, men Didriksons har litt utvalg på varme jakker - poenget for folk er ko ikke nødvendigvis om det er dun eller ikke. Jeg synes og en god del andre merker med jakker til 3-4tusen har de kvalitetene. Selv går jeg ikke med de klassiske dunkåpene fordi jeg blir som en vandrende elektrisk kontakt Vanntett trenger man sjeldent fra minus 5 og nedover - det funker greiest til sludd. Og da blir jakka som tåler minus 10-20 aldri brukt da av meg iallefall. Men med tung snø er er det greit med vannavvisende. Når det sludder holder jo regnkåpen man har på høsten med en varm cardigan under. Blir litt som å skulle kjøpe et moderne smarthus med ALT av teknologi bare fordi det høres kult og lurt ut - så oppdager man hvor jævlig varmt det blir om sommeren uten naturlig lufting og masse glass. Endret 11. januar 2021 av Fnuggolina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #19 Del Skrevet 11. januar 2021 Kjøpte ei til 10.000 i fjor. Og det gjør jeg igjen når den er utslitt om 10++ år.. Tåler regn, vind. Kan ha T-skjorte under i 20- grader. Anonymkode: 3e795...45e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss-Grey Skrevet 11. januar 2021 #20 Del Skrevet 11. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kjøpte ei til 10.000 i fjor. Og det gjør jeg igjen når den er utslitt om 10++ år.. Tåler regn, vind. Kan ha T-skjorte under i 20- grader. Anonymkode: 3e795...45e Har du lyst til å fortelle hvilken modell du har kjøpt? Det kan sikkert være nyttig for flere! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå