AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #1 Skrevet 6. januar 2021 https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/mulig-sykepleierstreik-fra-midnatt_-_-vare-medlemmer-vil-ikke-ha-applaus_-de-vil-ha-lonn-1.15314875 Avisene sparer mye tid dersom de bare publiserer forrige artikkel om sykepleierstreik 😂 Noe av det mest latterlige jeg leser er når de bruker pandemien som et påskudd. Vi andre i samfunnet forventer faktisk at dere gjør jobben deres selv om det på NOEN avdelinger er mer å gjøre. Skal andre yrker kreve mer lønn fordi de har hatt det mer slitsomt og gjort det som står i stillingsbeskrivelsen deres? 😂 Sykepleiere tjener IKKE DÅRLIG. Er drittlei av å se den sutringa i avisa hver uke. På tide å se utover på andre yrker som faktisk har lav lønn. Anonymkode: c2432...775 13
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #2 Skrevet 6. januar 2021 Håper du aldri får bruk for helsevesenet. Skam deg. Anonymkode: 806cd...af3 6
Knirke Skrevet 7. januar 2021 #3 Skrevet 7. januar 2021 14 hours ago, AnonymBruker said: Håper du aldri får bruk for helsevesenet. Skam deg. Anonymkode: 806cd...af3 Håper du ikke jobber i helsevesenet. Sånne kommentarer er uprofesjonelle og bidrar til å styrke fordommene mot sykepleiere. 14
sirenas Skrevet 7. januar 2021 #4 Skrevet 7. januar 2021 (endret) Helt enig ts, synes det er usmakelig å true med streik nå. Dette får sykepleierforbundet ta etter pandemien. Endret 7. januar 2021 av sirenas Glemt ord 7
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #5 Skrevet 7. januar 2021 Jeg er helt enig med deg, TS. Sykepleierne har vært sytepaver i årevis og pandemien har kastet bensin på bålet. Hvis det er noen som virkelig bør få høyere lønn nå, er det de yrkene som i stor grad har blitt permittert eller oppsagt, ikke de med de tryggeste posisjonene i samfunnet per dags dato. Anonymkode: 29cc9...06f 11
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #6 Skrevet 7. januar 2021 Sykepleiere burde ikke steike for mer penger, de tjener mer enn godt nok. De bruse derimot streike for å få flere stillinger, så belastningen ikke blir så stor på hver enkelt. De trenger flere, ikke mer penger. Anonymkode: ff463...d2c 22
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #7 Skrevet 7. januar 2021 Tidspunktet for forhandlinger er vel satt av arbeidsgiverorganisasjon såvidt jeg har skjønt ? Anonymkode: 82e94...228 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #8 Skrevet 7. januar 2021 Litt enig med deg TS. Jeg er selv sykepleier. Har jobbet med koronapasienter. Men synes ikke at korona skal brukes som drivkraft for økt lønn. Heller ikke for et eventuelt risikotillegg. Skal vi ha risikotillegg må det være generelt for økt risiko for smitte av alle typer smittsomme sykdommer. Ikke kun på grunn av korona. Jeg tjener greit med alle tillegg. Ønsker en økt grunnlønn. Ønsker også bedre og mulighet for alternative arbeidstidsordninger. Anonymkode: 22e86...1c4 4
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #9 Skrevet 7. januar 2021 Nå holder det altså... Må sykepleiere og lærere true med streik hvert bidige år? Men det er kanskje fagforeningspampene som driver dette sirkuset Anonymkode: c1566...e89 5
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #10 Skrevet 7. januar 2021 Vi er mange viktige ansatte i helsevesenet som har dårligere lønn enn sykepleierne 😅☝🏼🙋🏼♀️Just saying! Vi har bare dårligere fagorganisasjoner.. Anonymkode: 3a56a...fce 6
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #11 Skrevet 7. januar 2021 Jeg skjønner ikke hva de er misfornøyd med.... Lønnen dems er mer enn god nok. Neste steg er lik lønn som til leger..... Det er nok mye å forvente... Gi økt lønn til renholdsarbedere, pleieassistenter, helsefagarbeidere, butikkmedarbeidere, servitører. Det er de som gjør den mest slitsomme og farlige jobben ifh til korona. Og noen grupper uten noe særlig smittevernsutstyr.... Anonymkode: 323d2...573 5
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #12 Skrevet 7. januar 2021 Viktig å huske at dette gjelder sykepleierne i kommunehelsetjenesten. De har mange steder helt ville arbeidsforhold med ansvar for hele sykehjem alene på natt, med alt det innebærer av prosedyrer, observasjoner og behandling. Sykehjemsbeboere blir bare sykere og sykere, og det er et enormt ansvar. Lønn har jeg ikke så mange formeninger om, men ansvarstillegg og ikke minst arbeidsforhold er noe som virkelig burde bli tatt tak i! Anonymkode: 6d2e3...a6e 8
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #13 Skrevet 7. januar 2021 Når du velger å jobbe i helsevesenet burde det ikke akkurat komme som noe sjokk at det er turnus, og at man er utsatt for smitte. De burde heller jobbe for flere ansatte. Jeg synes heller feks barnehageansatte burde fått bedre lønn, det er de som gjør det mulig for alle i helsevesenet å gå på jobb. De har ikke sjans til å holde avstand til barna, og null smittervernsutstyr. Anonymkode: 267ce...bf5 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #14 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg skjønner ikke hva de er misfornøyd med.... Lønnen dems er mer enn god nok. Neste steg er lik lønn som til leger..... Det er nok mye å forvente... Gi økt lønn til renholdsarbedere, pleieassistenter, helsefagarbeidere, butikkmedarbeidere, servitører. Det er de som gjør den mest slitsomme og farlige jobben ifh til korona. Og noen grupper uten noe særlig smittevernsutstyr.... Anonymkode: 323d2...573 Neste steg er legelønn? 🤣 Ganske mange hakk i mellom der, gitt. Jeg er sykepleier, med videreutdanning, og tjener mindre enn flere hjelpepleiere jeg jobber sammen med, pga. ansiennitet og stillingbrøk. Likevel har jeg det faglige ansvaret. Anonymkode: dc4c1...4ed 4
delias Skrevet 7. januar 2021 #15 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sykepleiere burde ikke steike for mer penger, de tjener mer enn godt nok. De bruse derimot streike for å få flere stillinger, så belastningen ikke blir så stor på hver enkelt. De trenger flere, ikke mer penger. Anonymkode: ff463...d2c I hvilken verden syntes du sykepleiere har god nok lønn? uansett så er streiken avverget og de får ny lønn 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #16 Skrevet 7. januar 2021 Ingen vil jobbe som sykepleier i kommunen og det utdannes ikke plutselig flere sykepleiere. Lønn er det eneste virkemiddelet som fungerer når det har gått så langt med arbeidsforholdene som det har gjort. Jeg hadde ikke jobbet i hjemmetjenesten eller sykehjem om jeg så tjente en million. Anonymkode: cd1f9...559 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #17 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg skjønner ikke hva de er misfornøyd med.... Lønnen dems er mer enn god nok. Neste steg er lik lønn som til leger..... Det er nok mye å forvente... Gi økt lønn til renholdsarbedere, pleieassistenter, helsefagarbeidere, butikkmedarbeidere, servitører. Det er de som gjør den mest slitsomme og farlige jobben ifh til korona. Og noen grupper uten noe særlig smittevernsutstyr.... Anonymkode: 323d2...573 En lege tjener 11 millioner mer enn en sykepleier gjennom livet. En ufaglært vil som følge av boligprisene få mer penger av å jobbe i helsevesenet enn en sykepleier Anonymkode: cd1f9...559
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #18 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen vil jobbe som sykepleier i kommunen og det utdannes ikke plutselig flere sykepleiere. Lønn er det eneste virkemiddelet som fungerer når det har gått så langt med arbeidsforholdene som det har gjort. Jeg hadde ikke jobbet i hjemmetjenesten eller sykehjem om jeg så tjente en million. Anonymkode: cd1f9...559 Hehe, hvis jeg tjente en million skulle jeg vurdert det. Men det hadde ikke hjulpet med f.eks. 100 000 kroner ekstra, som faktisk er en problemstilling jeg har tatt stilling til. I en nabokommune som sliter skikkelig med rekrutteringen kunne jeg tjent i underkant av 100 000 kroner mer i året, men jeg vil ikke. Fagmiljøet på sykehuset er bedre, mindre sykefravær blant kolleger, mer interessante arbeidsoppgaver, høyere status, m.m. Anonymkode: dc4c1...4ed 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #19 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Neste steg er legelønn? 🤣 Ganske mange hakk i mellom der, gitt. Jeg er sykepleier, med videreutdanning, og tjener mindre enn flere hjelpepleiere jeg jobber sammen med, pga. ansiennitet og stillingbrøk. Likevel har jeg det faglige ansvaret. Anonymkode: dc4c1...4ed Hvordan er det mulig? Topplønn til helsefagarbeidere/hjelpepleiere er startlønn for sykepleiere. At du jobber en mindre % betyr ikke at du har dårligere timelønn. Anonymkode: 7bfe4...4b8 3
Knirke Skrevet 7. januar 2021 #20 Skrevet 7. januar 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Ingen vil jobbe som sykepleier i kommunen og det utdannes ikke plutselig flere sykepleiere. Lønn er det eneste virkemiddelet som fungerer når det har gått så langt med arbeidsforholdene som det har gjort. Jeg hadde ikke jobbet i hjemmetjenesten eller sykehjem om jeg så tjente en million. Anonymkode: cd1f9...559 De utdannes kanskje ikke "plutselig", men det er altså flere og flere som ønsker å bli sykepleiere: https://sykepleien.no/2020/04/flere-vil-bli-sykepleiere-okning-pa-nesten-6-prosent#:~:text=I år har over 150,økning på 8%2C7 prosent. Så lenge det er en konstant strøm av unge lovende nyutdannede å ta av vil ikke lønna stige av seg selv. Det er i nedgangstider der etterspørselen er høy at unge må lokkes til yrket med høye lønninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå