Gå til innhold

Vondt å trekke visdomstann?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to visdomstenner som skal trekkes i februar. Må si jeg gruer mer en del, ettersom jeg aldri har trekt tenner før, og har tannlegeskrekk.

Noen her som har trekt tenner og som vil fortelle litt om opplevelsen og prosessen? 😊

Anonymkode: 46227...25a

AnonymBruker
Skrevet

Den ene tok jeg hos skoletannlegen og den kom ut kjapt og enkelt. Minimalt med smerter, null problem. Den andre måtte jeg til spesialist for å ta ut, tok tre kvarter, gjorde ikke vondt da, men da bedøvelsen gikk ut så ble det innmari vondt, og det var ordentlig vondt i en uke. Og noe må ha gått galt for jeg har fortsatt sporadiske smerter to år senere. Men selve trekkingen gikk helt fint, fikk masse smertestillende. 

Anonymkode: 4fa5b...401

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke vondt å trekke. Men etterpå kan det være vondt. 

Anonymkode: 23b76...f17

Skrevet

Jeg har trukket alle fire, og det er smertefullt noen dager etterpå, men jeg fikk resept på smertestillende. Lykke til 😊 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes ikke det var vondt, men skal sies at jeg trakk mine rett etter at jeg hadde gjennomgått en fødsel, så smerte var litt relativt😅

Anonymkode: d57c7...353

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Den ene tok jeg hos skoletannlegen og den kom ut kjapt og enkelt. Minimalt med smerter, null problem. Den andre måtte jeg til spesialist for å ta ut, tok tre kvarter, gjorde ikke vondt da, men da bedøvelsen gikk ut så ble det innmari vondt, og det var ordentlig vondt i en uke. Og noe må ha gått galt for jeg har fortsatt sporadiske smerter to år senere. Men selve trekkingen gikk helt fint, fikk masse smertestillende. 

Anonymkode: 4fa5b...401

Øh. Har du snakket med tannlegen om de sporadiske smertene..? Høres virkelig ikke normalt ut. 

Jeg trakk én visdomstann, eller opererte ut da, siden den satt krøkkete. Operasjon = skjære et lite snitt og sy etterpå, uten narkose. Fikk masse smertestillende, hørte på metal på høyeste volum (fikk klage fra tannpleier om volum). Fra jeg sa hei i resepsjonen til jeg var utenfor igjen tok det 30 min. Jeg har tannlegeskrekk, så jeg trodde jeg skulle dø..men gikk helt greit. 

Anonymkode: f85b6...698

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har trukket alle mine visdomstenner. De to nede kom aldri opp og vokste in mot tanna ved siden av. Gikk til spesialist 2 ganger hvor de delte tanna opp i mange små biter for å fjerne dem. Visdomstennene oppe ble trukket med lang tid mellom, men det var bare hos vanlig tannlege å var kjapt og enkelt.

Det eneste jeg opplevde som vondt/ubehagelig alle gangene var når de satte bedøvelsen. Jeg har tannlegeskrekk og er redd for sprøyter, men når sprøyta var satt så var ikke resten noe stress.

Anonymkode: c076a...b48

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har trukket to og operert ut to. De som ble trukket gjorde absolutt ikke vondt, heller ikke etterpå. Det tok maks 10 minutter fra jeg kom til jeg gikk. Nesten en glede å få det gjort!

De to som ble operert ut var en annen historie.

Anonymkode: f8ceb...384

AnonymBruker
Skrevet

Trakk først begge oppe samtidig så begge nede samtidig. Fikk bedøvelse, ingen smerter, kjente bare et slags «trykk» da de dro de ut. Ikke vondt.

Anonymkode: 5b820...407

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...