AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #1 Skrevet 6. januar 2021 En nær venn av familien mista kona si i dag. Han har ikke så mange rundt seg og jeg ønsker hjelpe han med litt diverse. Tenkte jeg skulle handle inn litt forskjellig av middager, drikke eller annet som er enkelt å lage, men kommer liksom ikke på noe.. Tenkte også at jeg kunne lage middagene hos meg og levere det til han så alt er spiseklart. Hva ville dere satt pris på? Anonymkode: 20b16...ac1 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #2 Skrevet 7. januar 2021 Spør ham hva han trenger. Anonymkode: 7dee7...c99 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #3 Skrevet 7. januar 2021 Du spør personen det gjelder. For alt du veit vil han ikke ha noe hjelp. Anonymkode: d6230...5c5
Pragmatikeren Skrevet 7. januar 2021 #4 Skrevet 7. januar 2021 Foreslå konkrete ting du kan bidra med, for eksempel mat. Det er lettere å takke ja eller nei til noe som er konkret. Så fint at du vil stille opp! 3
SoWhat? Skrevet 7. januar 2021 #5 Skrevet 7. januar 2021 (endret) Jeg syns ferdige middager er en god idé. Bak et par brød om du kan. Det er som regel slike ting en ikke orker eller ser mening i å gjøre selv når en er i sorg. Veldig fint at du vil hjelpe. Når du leverer så må du si at han må gi beskjed om det er noe mer du kan gjøre. Gode venner er viktige i sånne stunder. Ser nå at innlegget ditt er fra 20 timer siden. Har ikke sett det før nå. Håper du fant ut av det. Endret 7. januar 2021 av SoWhat? 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2021 #6 Skrevet 8. januar 2021 Synes det er en god ide, det du foreslår. Husk også på at det ikke bare er den første tiden du hjelper, men at du er der for ham også senere. Ofte er det sånn at pårørende får mye oppmerksomhet de første ukene, men så dabber dette av. Sorg varer lenge, og det er godt å ha noen som stiller opp jevnt og trutt, selv om det ikke blir like hyppig som i starten. Anonymkode: 8845f...4e5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå