Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har ei jente på straks 3 år som i det siste ofte har lekkasjer på natt. Hun bruker nå libero comfort str 7, og den er i knappeste laget. Har også prøvd libero touch i samme størrelse men den er enda verre. Hun er kraftig bygd og stor for alderen, og har vokst ut av samtlige av bleiene i «billigmerkene» man får tak i på butikken.

Tenkte å prøve drynites fra apoteket nå, men ser de koster mye for få bleier.

Lurer derfor på om noen har vært i liknende situasjon og prøvd seg på tøybleier som nattbleie? Det vil jo gjerne bli billigere i lengden, men samtidig blir det jo dyrt om det ikke funker. Prøvde meg litt på Finn i stad, men det var vanskelig å tyde størrelse og slikt, i tillegg er jeg jo helt grønn når det kommer til tøybleier generelt. Hun er kraftig bygd og 20 kg, så det må være litt grei størrelse på det i så fall.

Er det noen som har noen tips til meg? Vi begynner å bli sliten av mye skift på natt og lite søvn på samtlige på grunn av disse lekkasjene 😅

Anonymkode: 649cc...492

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei.. vi sliter med det samme, har ei jente på 4 år som er stor. Men ei venninne av meg sa at jeg burde teste DryNites bleie. Vi har brukt det det siden hun var 3 år. Fungerer knall bra, har hatt ingen lekkasjer på den. søk på DryNites bleie jente 3-5 år de er lagd for de mellom 16 kg og opp til 23 kg.

Anonymkode: eef7a...71b

AnonymBruker
Skrevet

"På natt"? Det heter om natten. 

Anonymkode: 13bfb...14b

• Liker 2
Skrevet

Jeg har fire barn som alle er/har vært fulltids tøybleiebrukere fra fødsel til bleieslutt. Vi bruker formsydd bambusbleie med ekstra bambusinnlegg og ullbukse som nattbleie. Det holder pottetett (no pun intended 😂) natta gjennom, jeg har faktisk aldri oppleve tisselekkasjer med denne komboen. Disana ullbukser fås opp til str. 110/116. Mother-ease Sandy’s i XL er beregnet opp til 20 kg, men passer lenger. Minste min, som blir 3 i april, passer p.t. 98/104 i ullbukser og har fortsatt en god del å gå på i nattbleiene. 

Seksåringen min trenger fortsatt nattbleier, og han bruker disse truselignende nattbleiene fra Mother-ease. De absorberer godt, og holder over 6 dl væske. Han har våt bleie nesten hver natt, og det er svært sjelden det blir for mye væske for bleia, selv når den er veldig tung og full. Vi setter ham også på do i halvsøvne før vi voksne legger oss, da tisser han alltid ganske mye. 

For din bruk, ville jeg anbefale de sistnevnte bleiene. Til datteren din ville jeg tro at XS er mest passe; de er gode i størrelsen, og det er viktig at de sitter tett og godt. Disse nattbleiene ser ut som en (tjukk) truse, er enkle å ta av og på, og vaskes enkelt på 60 grader, gjerne med annen 60-vask. Bruk vanlig vaskepulver, bruk aldri skyllemiddel/tøymykner. Bleiene bruker en stund på å tørke, men om de vrenges og henges med klype etter innlegget, så er de tørre på et døgn her på badet. De tåler tørketrommel, men det sliter selvfølgelig mer på bleiene enn lufttørking. Vær obs på at tøybleier i naturmaterialer (som denne) må vaskes 5-6 ganger før de når full absorberingsevne. 

Jeg vil anbefale deg å ha 4-6 nattbleier, da blir det ikke krise om du er litt bakpå med klesvasken eller hun trenger to skift pr. natt. Om du velger formsydd med ullbukse, trenger du to ullbukser. Ullbuksene er satt inn med lanolin, luftes mellom hver bruk, og trenger ikke vaskes så ofte. 

Vil også anbefale varmt å ha vanntett madrassbeskytter på alle senger, det er gull både mot bleielekkasjer og oppkast osv. Vi bruker disse fra IKEA, de er i full størrelse, ikke klamme og sitter godt på madrassen. 

(For ordens skyld: Jeg har ingen tilknytning til Gåsungen, som alle tøybleielinkene er til, annet enn som fornøyd kunde.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...