Gå til innhold

kvitte seg med peugeot?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

jeg er veldig misfornøyd med peugeot bilen min🤭veldig mye tull med alarmer som går i hytt og pine. kjerra er dritdårlig på vinterføre(litt er pga piggfrie dekk, men er ikke god på vinter).

nå må reg.reimen skiftes, bilen har kun gått 50 000 km😬

klarer ikke å bestemme meg for salg eller ikke🙈har ingen steder å lade så el bil utgår. kjerra mi er kun 5 år, og kan få 60-70 i innbytte. usikker på om jeg skal bytte den inn i en solid bil, ellet beholde driten😬forslag til en god 4wd, klasse to??

Anonymkode: d061e...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

jeg er veldig misfornøyd med peugeot bilen min🤭veldig mye tull med alarmer som går i hytt og pine. kjerra er dritdårlig på vinterføre(litt er pga piggfrie dekk, men er ikke god på vinter).

nå må reg.reimen skiftes, bilen har kun gått 50 000 km😬

klarer ikke å bestemme meg for salg eller ikke🙈har ingen steder å lade så el bil utgår. kjerra mi er kun 5 år, og kan få 60-70 i innbytte. usikker på om jeg skal bytte den inn i en solid bil, ellet beholde driten😬forslag til en god 4wd, klasse to??

Får du igjen 60-70tusen så kvitt deg med den. Kommer an på hva du kan legge til selv eller låne. Kjøpte selv en Subaru XV, (bensin)og har ikke angra på det kjøpet. Til de som måtte mene noe om den; nei den bruker ikke olje, CVT automaten fungere helt utmerket. Det er ganske solide biler med lite tull fikk jeg høre fra verkstedet jeg nå bruker på den(uavhengig)

Anonymkode: 43e45...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
anonym 4545 skrev (1 time siden):

Modell betegnelse?

Førstegang reg?

peugeot partner, mester.

reg.første gang jan-16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Får du igjen 60-70tusen så kvitt deg med den. Kommer an på hva du kan legge til selv eller låne. Kjøpte selv en Subaru XV, (bensin)og har ikke angra på det kjøpet. Til de som måtte mene noe om den; nei den bruker ikke olje, CVT automaten fungere helt utmerket. Det er ganske solide biler med lite tull fikk jeg høre fra verkstedet jeg nå bruker på den(uavhengig)

Anonymkode: 43e45...76c

fordi peugeot er dårlig? uff har lite greie på bil, men synes det er mye tull med den😏og verkstedet skal ha 18 jævla lapper for å skifte den reimen😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor kjører du rundt i en varebil? Jeg er sjokkert over verditapet på disse:

https://www.finn.no/car/used/search.html?model=1.796.3754&sort=PUBLISHED_DESC&year_from=2016&year_to=2016

PSA lager dårlige biler, skal du ha noe pålitelig med greie vedlikeholdskostnader, bør du gå for Kia eller Hyundai. Masse utvalg der, og foreløpig er det snakk om billige biler.

Anonymkode: 4d1c4...400

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

https://www.finn.no/car/used/search.html?model=1.796.3754&sort=PUBLISHED_DESC&year_from=2016&year_to=2016

PSA lager dårlige biler, skal du ha noe pålitelig med greie vedlikeholdskostnader, bør du gå for Kia eller Hyundai. Masse utvalg der, og foreløpig er det snakk om billige biler.

fordi jeg har et enk og må ha klasse to for å få fradrag☺️men et motbydelig verditap😭og møkkabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er helt normalt vedlikehold å bytte registerreim etter et viss antall kilometer eller år, hvis du kjøpte bilen ny i 2016 så er det på høy tid å bytte reima.

Har du fulgt opp med regelmessige servicer sånn ellers eller har du bare kjørt uten en tanke på vedlikeholdt?.  

Anonymkode: c5cde...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg har hatt peugeott! Bare selg den før reprasjonen blir så dyre at du må skrote den eller selge den for vrakpant. Snakker av erfaring. Aldri med peugeott på meg.

Anonymkode: 64c33...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er helt normalt vedlikehold å bytte registerreim etter et viss antall kilometer eller år, hvis du kjøpte bilen ny i 2016 så er det på høy tid å bytte reima.

Har du fulgt opp med regelmessige servicer sånn ellers eller har du bare kjørt uten en tanke på vedlikeholdt?.  

Anonymkode: c5cde...6da

har fulgt alle servicer ja. dyre var de og; siste 7500. og hatt en del småreperasjoner, men akkurat det er mer normal slitasje, så den er grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

jeg har hatt peugeott! Bare selg den før reprasjonen blir så dyre at du må skrote den eller selge den for vrakpant. Snakker av erfaring. Aldri med peugeott på meg.

Anonymkode: 64c33...326

dette er frykten min😬hadde du samme bil som meg?? er personbilene like dårlige som varebilene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

dette er frykten min😬hadde du samme bil som meg?? er personbilene like dårlige som varebilene?

Vi har en peugeot 2008, 2018 modell. Har fulgt alle servicer og kun byttet bremser og bremseklosser (utenom det som alltid skiftes på service, olje osv). Ikke hatt noe tull med den. Har dog bare hatt denne ene fra peugeot. 

Anonymkode: b996e...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandagsbiler finner du av alle merker. 
Selv har jeg hatt 8 Peugeoter opp igjennom og har kun hatt problem med en av de. Der var verkstedet klare på at dette rett og slett var en mandagsbil og at de så det fra tid til annen. De andre 7 har jeg hatt minimalt med problemer med. I tillegg har jeg et veldig godt verksted som gir super service, så min neste bil blir igjen Peugeot. Akkurat nå kjører jeg annen bil, men det er rett og slett fordi jeg ville ha el-bil og da jeg skulle ha ny bil hadde ikke Peugeot kommet med ren el-bil enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

fordi jeg har et enk og må ha klasse to for å få fradrag☺️men et motbydelig verditap😭og møkkabil

Det å ha enkeltmannsforetak betyr ikke at du er nødt til å makse fradrag. 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det å ha enkeltmannsforetak betyr ikke at du er nødt til å makse fradrag. 🤪

nei, men det var fint å få igjen 45 000 kr i mva, og få en flett ny bil. og få mva igjen på alle regninger som er mva-spes.

heller det enn en brukt personbil. for meg var dette greit ihvertfall, og tenkte å ha det slik i fremtiden.

hadde jeg hatt lade mulighet kunne jeg vurdert den andre metoden, men i dag er el bil ikke mulig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

fordi peugeot er dårlig? uff har lite greie på bil, men synes det er mye tull med den😏og verkstedet skal ha 18 jævla lapper for å skifte den reimen😭

Det er heftig overpris. Normal kost med verkstedtime bør være mellom 7-10 000, alt etter motortypen du har (noen skal og ha byttet et par strammehjul på samme intervall)

Anonymkode: d3ba8...7dd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er heftig overpris. Normal kost med verkstedtime bør være mellom 7-10 000, alt etter motortypen du har (noen skal og ha byttet et par strammehjul på samme intervall)

fikk nettopp pris på 9000 hos et annet verksted; da skifter de både reim og pumpe. 

synd å punge ut, for å evt selge rett etterpå😬men det haster med å få skitet reg.reim.

det er utrolig vanskelig for meg å bestemme meg om jeg beholder eller selger🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kia har vesentlig flere, og dyrere feiler enn PSA har, med dårligere tilgjengelighet på deler, og flere vetkstedsvesøk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kia har vesentlig flere, og dyrere feiler enn PSA har, med dårligere tilgjengelighet på deler, og flere vetkstedsvesøk....

Hvor har du dét fra? Alle PKK baserte undersøkelser, JD Powers og andre surveybaserte undersøkelser sier det motsatte. Kia har markedets mest fornøyde nybilkunder; ikke bare i Norge, også i USA.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg lurer på hvem som gjemmer seg bak alle de dårlige rådene på KG BIL.

https://www.thecarconnection.com/news/1128624_dodge-kia-have-highest-owner-satisfaction-tesla-has-the-worst

Anonymkode: 28c51...1f2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...