Gå til innhold

Fotografbilder

Anbefalte innlegg

Gjest Litjtuppa
Skrevet

Lurer på om noen har fått bryllupsbildene på cd fra fotografen? Og hvordan gjør dere det med kopiering/forstørring av de bildene dere skal ha? Er veldig dyrt med sånn album med prøvebilder, høres jo kjekt ut å få alle bildene på en cd så man kan plukke ut de fineste selv.. :ler: men samtidig koseli å ha et album også! Noen tips? Må man bestille takkekort hos fotografen eller kan det gjøres på et billigere sted? Vet så lite om dette :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror virkelig ikke du får alle bildene på en cd... Da må det evt være så svak oppløsning at du ikke kan fremkalle de selv da

Vet at det er noen pressefotografer som gjør dette - men da tror jeg det må være kjente. Synes i mange tilfeller at deres bilder er flottere enn de en tar hos bryllupsfotograf.. Også mye billigere!

Gjest Litjtuppa
Skrevet

Okei..de vi skal fotograferes hos, sa at vi kunne få bildene på cd for 900 kr, men vet ikke hvor mange det er og hvordan vi kan framkalle dem.. Det er et profesjonellt firma som er veldig flinke, så jeg vil tro de snakker sant? Mulig vi plukker ut de vi vil fremkalle og at det må gjøres hos det samme firmaet.. flere som vet noe om dette? :roll:

Skrevet
Mulig vi lukker ut de vi vil fremkalle og at det må gjøres hos det samme firmaet.. flere som vet noe om dette?  :roll:

Alle bilder kan forsåvidt printes ut på papir (fotopapir) men hvis de er i dårlig kvalitet blir de ikke bra på papir. Jeg tviler virkelig på at dere får bildene i god kvalitet på cd for kun 900 kr, det høres veldig rart ut. Men det kan være dere får dem i dårlig kvalitet for å se igjennom dem på pc, og så kan dere ut i fra det velge hvilke dere vil ha på papir.

Gjest Litjtuppa
Skrevet

Ja, det hørtes logisk ut ;) De bildene på cdèn er sikkert beregnet for å kun sees på pc for så å velge ut noen som blir fremkalt hos fotografen.. Syntes det hørtes så greit ut å få se alle og evt. velge ut noen som vi kan ha i et sånnt album, istedet for at de som tar bildene plukker ut de bildene de synes er finest..Det er jo vi som ser best om vi er naturlige og "oss selv" på bildene :roll: Vil så gjerne ha fine og natulige bilder fra den store dagen :)

Skrevet

Jeg ville dobbeltsjekket dette med fotografen. Vet at det er ganske vanlig i Danmark (og en del andre steder) at man selv eier rettighetene til bildene og får negativer eller CD med høyoppløselige bilder. Dersom dere får dette for 900 kroner vil jeg absolutt si det er verdt det!

Skrevet

Vi får cd med siden vi bestiller for over en viss sum. Men den er sperret for kopiering og har dårlig oppløsning slik at vi ikke kan fremkalle/forstørre bildene selv. Dette gjør fotografen for å beskytte sine rettigheter, at bare de skal kunne forstørre bilder de selv har tatt. Vi har bestilt album og...

Skrevet

Vi fikk også cd med alle bildene våre, men de er selvfølgelig ikke mulig å kopiere eller printe ut selv. De er i lav oppløsning og har fotografens navn over seg. Så de er bare til gjennomtitting. Vi har da laget album med de bildene vi likte best og betalte ekstra for albumet.

Skrevet

Vi fikk faktisk bildene på cd vi, 4 cder med høyoppløselige bilder!

Selvfølgelig er det begrenset hvor store bilder man kan få av de.. så over A4 anbefalte fotografen oss å bestille av de.. Men helt opp til den størrelsen går helt fint (fotografens egne ord)

Skrevet

Så greit da Cathie!

Må jo være en stor fordel å kunne kopiere bilder til takkekort en annen plass enn hos fotografen - det er jo svindyrt!

Gjest Litjtuppa
Skrevet

Oj, det hørtes bra ut Cathie!! Håper det er sånn til oss også, men kan ikke forvente det da.. Uansett er det greit å få bildene på cd for å se gjennom alle, har tenkt å kjøpe et slags album til å ha de fineste i jeg også, akkurat som Tøydukke Anna ;) Får ringe og spørre fotografen om det så det ikke blir noe rot ihvertfall :)

Skrevet

Tenkte bare jeg skulle dra fram denne tråden igjen i tilfelle den er av interesse for noen. Vet at fotograf Trond Christian Ruud tilbyr pakke med fotografering og alle bilder ( i god kvalitet) på CD. Det finnes sikkert andre der ute som også tilbyr dette, om enn ikke blant de mest etablerte bryllupsfotografene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...