AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #1 Skrevet 6. januar 2021 Skal prøve å være kort. Jeg er 34 år. For ca et år siden snakket jeg med samboer om å slutte å prevensjon om et år, altså nå. At jeg ønsker gjerne et barn innen 35 år. I høst hadde vi igjen samtalen. Da ville han la det «synke inn» til over nyttår, så kunne vi snakke å avtale tidspunkt for prøving. Når jeg nå spør hva han har tenkt siden sist er svaret «vet ikke, ikke tenkt så mye». Han har ikke noe svar, han vil ha barn men han vet ikke. Han syns det passer dårlig å starte prøving nå, han vil ha tilbake en normal hverdag først.. så truer han og med å forlate meg gravid viss jeg ikke slutter å mase.. ble skikkelig lei meg av den siste kommentaren.. å jeg skjønner ikke helt pandemiunnskyldningen.. føler alt bare er helt dødfødt nå. Jeg er 34 år, jeg fortjener at vi kan komme til enighet! Er jeg helt urimelig? Sett meg gjerne på plass.. akuratt nå tenker jeg på å forlate han da jeg ikke orker å måtte forhandle meg frem til et barn! Anonymkode: 4455e...392 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #2 Skrevet 6. januar 2021 Jeg syns ikke du er urimelig, men jeg skjønner mannen din også. Jeg hadde ikke tatt sjansen på å bli gravid og føde et barn nå før jeg vet hvordan det er ift corona framover. Jeg syns det er skikkelig kjipt at han truer med å gå fra deg, jeg hadde antakeligvis ikke turt å stole på han framover hvis det er så lett for han å true med sånt. Kanskje han gjør alvor av det. Anonymkode: 1c4be...e96 7
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #3 Skrevet 6. januar 2021 Han vil kanskje ikke ha barn. Eller kanskje han vil. Jeg hadde gitt ham 6 mnd før jeg pakka kofferten. Greit nok å være litt urolig for framtida, men man må kunne prate med en partner. Anonymkode: f70f9...fc5 6
Maggi2 Skrevet 6. januar 2021 #4 Skrevet 6. januar 2021 Jeg ville krevd et svar nå. Ikke noe "kanskje om 6 mnd", da sløser han bare med tiden din. Enten så begynner dere å prøve sånn som dere har avtalt LENGE, eller så må du tenke på å gå videre til en mann som er villig til å gi deg barn. Du er allerede 34, og ting kan ta tid. Han er en voksen mann og må kunne klare å ta et valg snart. 15
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #5 Skrevet 6. januar 2021 ...ikke noe svar er også et svar.... Høres ikke ut som han er veldig gira på en unge. Anonymkode: eea4d...12d 21
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #6 Skrevet 6. januar 2021 Enig med hun over. Gi han et ultimatum. Ikke noe 6 mnd bullshit.. du har jo allerede gitt han lang tid Anonymkode: 62340...a17 7
Navani Skrevet 6. januar 2021 #7 Skrevet 6. januar 2021 Du må nesten si at det er nå eller aldri, kroppen din venter ikke. Dere har ikke luksusen å vente lengre. Sånn er det bare. Av de jeg kjenner som har vært gravide og fått barn nå under pandemien, har alle vært lettet over mindre besøk i de første ukene, og de har vært litt stresset over fødsel (om partner får være med). Alt dette er jo mer "inngått" nå enn det var i april Det har gått veldig fint for mine venner. Man vet aldri, men det er umulig å si hvor lenge dette varer, og det kan veldig godt hende du bruker mer enn et år å bli gravid. Du må starte asap... 10
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #8 Skrevet 6. januar 2021 Takk for svar. Jeg fikk «krevd» flere svar nå. Han vil gjerne at jeg skal ta vaksinen først, da denne ikke vil bli tilbudt til gravide. Jeg jobber i førstelinjen å kommer til å bli høyt prioritert, da syns han det er dumt å ikke vente de 2-3 mnd ekstra for å få dette i boks først. Da er vi forhåpentligvis i gang til påske. Menn og kommunikasjon er tidvis en underlig greie,, å dette er nok ikke siste gang jeg skal forbarme meg..! TS Anonymkode: 4455e...392 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #9 Skrevet 6. januar 2021 Han kan jo ikke drive å utsette og utsette. Han får komme med et svar nå, vil han ikke så må du bare gå videre. Stiller han ikke opp nå, kommer han garantert ikke til å gjøre det senere heller. Ville tenkt meg nøye om angående å få barn med en som tydeligvis ikke er så gira. Personlig avventer jeg graviditet pga. korona og uklare omstendigheter framover. Jeg tør rett og slett ikke nå, men det er en helt annen sak! Anonymkode: 30f10...462 3
Ullvott Skrevet 6. januar 2021 #10 Skrevet 6. januar 2021 Folk får barn under pandemien også. Han bruker det bare som en unnskyldning for å utsette en avgjørelse. 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #11 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal prøve å være kort. Jeg er 34 år. For ca et år siden snakket jeg med samboer om å slutte å prevensjon om et år, altså nå. At jeg ønsker gjerne et barn innen 35 år. I høst hadde vi igjen samtalen. Da ville han la det «synke inn» til over nyttår, så kunne vi snakke å avtale tidspunkt for prøving. Når jeg nå spør hva han har tenkt siden sist er svaret «vet ikke, ikke tenkt så mye». Han har ikke noe svar, han vil ha barn men han vet ikke. Han syns det passer dårlig å starte prøving nå, han vil ha tilbake en normal hverdag først.. så truer han og med å forlate meg gravid viss jeg ikke slutter å mase.. ble skikkelig lei meg av den siste kommentaren.. å jeg skjønner ikke helt pandemiunnskyldningen.. føler alt bare er helt dødfødt nå. Jeg er 34 år, jeg fortjener at vi kan komme til enighet! Er jeg helt urimelig? Sett meg gjerne på plass.. akuratt nå tenker jeg på å forlate han da jeg ikke orker å måtte forhandle meg frem til et barn! Anonymkode: 4455e...392 Vel hvis han holder deg sånn for narr så må du velge vil du være barnløs eller gå fra ham? Anonymkode: 8d8e9...f0f 7
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #12 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Takk for svar. Jeg fikk «krevd» flere svar nå. Han vil gjerne at jeg skal ta vaksinen først, da denne ikke vil bli tilbudt til gravide. Jeg jobber i førstelinjen å kommer til å bli høyt prioritert, da syns han det er dumt å ikke vente de 2-3 mnd ekstra for å få dette i boks først. Da er vi forhåpentligvis i gang til påske. Menn og kommunikasjon er tidvis en underlig greie,, å dette er nok ikke siste gang jeg skal forbarme meg..! TS Anonymkode: 4455e...392 Sorry, men det høres jo ut som bare enda en unnskyldning.. Vente ett år, vente til nyttår, la det synke inn litt, bare ta vaksinen først, bare reise på sommerferie først, vente til nyttår kanskje? Men du kjenner ham jo best, så jeg krysser fingrene for deg Anonymkode: 72cc5...e6d 9
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #13 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): ...Han vil gjerne at jeg skal ta vaksinen først, da denne ikke vil bli tilbudt til gravide. Jeg jobber i førstelinjen å kommer til å bli høyt prioritert, da syns han det er dumt å ikke vente de 2-3 mnd ekstra for å få dette i boks først. Da er vi forhåpentligvis i gang til påske. TS Anonymkode: 4455e...392 Da er jo den saka grei. Dagen etter du har fått vaksinen, slutter du på prevensjon, etter avtale med ham. Anonymkode: f70f9...fc5
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #14 Skrevet 7. januar 2021 Har ikke lest alle kommentarene. Men en pandemi er ikke en unnskyldning for å ikke få barn. Vi mennesker har aldri planlagt å få barn, vi er skapt for å få avkom under pandemier for å videreføre genene. Ja, jeg vet de fleste vil ha ting på stell før de får barn osv, men ingen sulter ihjel i Norge. De fattige barna i Norge er de som ikke har råd til å bli med på fritidsaktiviteter eller kjøpe seg iPad. Det jeg skulle frem til var at denne unnskyldningen er rene løgn fra hans side. Ikke vær sammen med en mann som nøler med å få barn med deg. Er du ikke bra nok til å bli mor til hans barn? Hva er problemet hans? Anonymkode: 72965...4ef 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #15 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Takk for svar. Jeg fikk «krevd» flere svar nå. Han vil gjerne at jeg skal ta vaksinen først, da denne ikke vil bli tilbudt til gravide. Jeg jobber i førstelinjen å kommer til å bli høyt prioritert, da syns han det er dumt å ikke vente de 2-3 mnd ekstra for å få dette i boks først. Da er vi forhåpentligvis i gang til påske. Menn og kommunikasjon er tidvis en underlig greie,, å dette er nok ikke siste gang jeg skal forbarme meg..! TS Anonymkode: 4455e...392 Høres ut som enda en unnskyldning. Den dagen du har tatt vaksinen har han helt sikkert «tenkt seg om» og har en eller annen unnskyldning for å igjen utsette. Anonymkode: e0eb4...c70 8
Trøndere1 Skrevet 7. januar 2021 #16 Skrevet 7. januar 2021 Det er rett å slett for stor risiko for at forhold ikke varer i dag. Så menn vegrer seg for å få barn. De orker ikke dette med samværsavtaler, rettssaker og det som følger med av krav om bidrag og pengekrav. Det er blitt for høy risiko.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #17 Skrevet 7. januar 2021 Jeg tester faktisk positivt for et par timer siden... å jeg som trodde vi hadde vært veldig flink med sikre/usikre perioder etter prevensjonsstans i høst.. er jo veeeeldig tidlig enda, så er jo ikke sikkert det går! Mannen ble heldigvis glad, men vi bor i et område med MYE smitte.. og jeg er utsatt på arbeidsplassen min også, så klart man blir jo litt betenkt over det, værtfall nå som jeg ikke kan få vaksinen likevel da, den ville jeg fått innen 4-8 uker egentlig.. jeg skal prøve å ikke bekymre meg og være veldig forsiktig! Anonymkode: 4455e...392 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #18 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg tester faktisk positivt for et par timer siden... å jeg som trodde vi hadde vært veldig flink med sikre/usikre perioder etter prevensjonsstans i høst.. er jo veeeeldig tidlig enda, så er jo ikke sikkert det går! Mannen ble heldigvis glad, men vi bor i et område med MYE smitte.. og jeg er utsatt på arbeidsplassen min også, så klart man blir jo litt betenkt over det, værtfall nå som jeg ikke kan få vaksinen likevel da, den ville jeg fått innen 4-8 uker egentlig.. jeg skal prøve å ikke bekymre meg og være veldig forsiktig! Anonymkode: 4455e...392 Gratulerer, håper det går bra😁🤞 Det er mye å bekymre seg for i et svangerskap til vanlig (i alle fall har jeg gjort det), koronasituasjonen og alt den medfører kommer liksom på toppen. Håper dere får pratet godt om slike ting Etterhvert skal du kanskje til jordmor for kontroller, det kan også være et fint sted å ta opp sånt. Anonymkode: 8ad3c...bff 1
Millimani Skrevet 7. januar 2021 #19 Skrevet 7. januar 2021 Trøndere1 skrev (2 timer siden): Det er rett å slett for stor risiko for at forhold ikke varer i dag. Så menn vegrer seg for å få barn. De orker ikke dette med samværsavtaler, rettssaker og det som følger med av krav om bidrag og pengekrav. Det er blitt for høy risiko. Folk gir opp så fort. For 100 år siden fikk man gjerne ti barn i løpet av 15-20 år, ekteskapet holdt likevel 1
Millimani Skrevet 7. januar 2021 #20 Skrevet 7. januar 2021 I starten av pandemien spøkte ansatte ved flere føde-avdelinger med at pandemien på sikt ville føre til babyboom Akkurat som det var etter spanskesyken og andre verdenskrig. Det er pandemi, du kan kose deg hjemme og isolere deg. Hvis nå så kan kalles å kose seg... Man vet ikke hvor pandemien står om ett års tid, men å utsette prøving pga pandemien er feil. Å utsette prøving pga pandemien kan bare føre til at det blir vanskeligere (sorry 🙈) Man vet jo ikke hvor lenge den varer. Det blir litt sånn "hva er best å prioritere...pandemien eller forsøk på barn". Den dagen barnet kommer, om det fortsatt er pandemi, må du være forsiktig med å være for mye ute blant folk. Kanskje folk fortsatt rådes til å være mest mulig hjemme. Kanskje slipper du stresset med folk som kommer på besøk hver dag de første ukene eller månedene 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå