AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #1 Skrevet 6. januar 2021 Er jeg den eneste som har hatt en veldig fin permisjonstid tross korona? Ja, det har vært begrensinger på ting man ikke har kunne gjort og mange planer gikk i vasken når jeg enda var gravid under nedstengningen og i foreldrepermisjoen som så klart er litt leit. Men siden situasjonen er som den er så kan man jo bare gjøre det beste ut av den likevel. Jeg har funnet min egen barselgruppe som vi har vært med jevnlig i permisjonstiden (måtte ordne privat siden helsestasjon ikke arrangerer, og vi har ikke møttes under den verste smitten), har også et par venninner som har fått baby omtrent samtidig som vi har vært mye med, og vi har vært på babysvømming. Vi har vært mye på trilletur og grillturer i skog og mark. Nå starter jeg på jobb igjen snart og ser tilbake på tiden som en fin tid med babyen min ☺️ Hører mange som klager på at korona har ødelagt hele permisjonstiden (skjønner det for de som er i risikogruppen da, men er jo mye annet man kan gjøre) 🤷🏼♀️ Før dere kommenterer at man skal holde seg hjemme under korona så har det aldri vært portforbud. Man har hatt lov til omgås med noen nærkontakter og forholder meg ellers til reglene slik som de er. Anonymkode: feb54...e0c
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #2 Skrevet 6. januar 2021 Ja kan ikke si det har vært noe anderledes enn sist gang. Liker meg best hjemme og det er der vi har vært:p men det var likt med storebroren og for 3 år siden 🤣 Anonymkode: 33665...d15
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #3 Skrevet 6. januar 2021 Jeg har hatt det helt jævelig! Ingen babyshower, stressende koronafødsel, ingen barselgruppe, prøvd i 4 forskjellige fb grupper å prøve å ordne meg min egen, men nei. Har vært alene og deprimert det meste av tiden😢 bor i Oslo og alt har vært stengt, ingen babysvømming, ingen babysang. Har ikke fått vist frem babyen min til venninner en gang. Anonymkode: f0696...37e 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #4 Skrevet 6. januar 2021 Jeg har så langt hatt en veldig fin permisjon. Barselsoppholdet på sykehuset var stille og fredelig i motsetning til sist. Den største forskjellen fra forrige permisjon er at jeg unngår å benytte offentlig transport, går ikke på kjøpesenter uten jeg må, er sjeldnere på kafe og har ikke fått truffet barnas oldeforeldre så mange ganger som jeg skulle ønske. Har et barn i barnehage så det er stadige småforkjølelser i hus som vi ikke vil utsette de gamle for. Vi besøker besteforeldre som normalt, triller tur og ellers finner på ting som familie. Jeg kjenner andre i permisjon som jeg kan møte om jeg vil. Venninner kan man jo treffe utendørs for en trilletur med kaffen i hånda i stedet for på kafe eller hjemme. Babysang blir her arrangert i henhold til smittevernsregler om en vil delta på det. Babysvømming og går som normalt. Anonymkode: ebbee...401
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå