AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #1 Skrevet 6. januar 2021 Jeg har søkt om foreldrepermisjon, med oppstart 21.januar. Termin er i februar. Inntektsmelding kunne sendes fra arbeidsgiver tidligst 24.desember. Jeg har to arbeidsgivere i følge aa-registeret. Den ene er en ekstrajobb jeg tok på meg i sommer for å spe litt på inntekten, og da jeg hadde jobbet vaktene mine der i sommer, ble jeg og arbeidsgiver enige om at jeg bare kunne fortsette å være ansatt der og fortsette som ekstravakt ved behov. Det har ikke vært noe behov derfra siden juli, så jeg har ikke hatt inntekt derfra siden da. Jeg sendte inn søknad om foreldrepermisjon i begynnelsen av desember, og sendte da samtidig en beskjed til denne arbeidsgiveren om at jeg søkte og at de måtte sende en inntektsmelding etterhvert. Skrev også fra hvilken dato de kunne sende denne. Hovedarbeidsgiver sendte inn det han skulle med engang romjulen var over, og da valgte jeg å sende en påminnelse til arbeidsgiver nummer to i samme slengen. Fikk da først svar om at dette var gjort allerede første desember, men dette stemmer ikke. Jeg hadde ikke engang sendt inn søknaden første desember. Ga beskjed om dette, og fikk svar tilbake om at de skulle sjekke det. Dagen etter får jeg beskjed om de har fjernet meg fra aa-registeret hos dem, så det skal ikke være noe problem. Jeg tar kontakt med nav og de gir meg motsatt beskjed. Jeg står fortsatt registrert der, og de må derfor ha inntektsmelding derfra, eller en utmelding. Sender screenshot av svaret jeg fikk til arbeidsgiver, men får ikke svar. Valgte å sende ny påminnelse i dag, og får da bare et krasst svar tilbake at jeg får ta kontakt med regnskapsføreren de bruker, for han skal ha meldt meg ut, så de er ferdige med saken fra deres side. Jeg skal ringe denne regnskapsføreren i morgen, men hva gjør jeg her? Hvordan skal jeg gå frem hvis regnskapsfører påstår at jeg er meldt ut av aa-registret, og ikke sender inntektsmelding? Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan sende inntektsmelding. Anonymkode: 5a123...489
livmor Skrevet 6. januar 2021 #2 Skrevet 6. januar 2021 En inntektsmelding fra dem er helt bortkastet, de har ingenting å melde inn så lenge du ikke har jobbet der siden juli. Du skulle blitt meldt som sluttet allerede i juli (og deretter meldt inn igjen senere dersom du skulle jobbet der igjen). Bare be vedkommende sjekke at du er korrekt meldt ut og at dette er sendt inn på a-melding (regnskapsfører må faktisk sende denne, ikke bare endre din status til «sluttet» i lønnssystemet). Vent noen dager før du sjekker med Nav igjen.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #3 Skrevet 6. januar 2021 livmor skrev (Akkurat nå): En inntektsmelding fra dem er helt bortkastet, de har ingenting å melde inn så lenge du ikke har jobbet der siden juli. Du skulle blitt meldt som sluttet allerede i juli (og deretter meldt inn igjen senere dersom du skulle jobbet der igjen). Bare be vedkommende sjekke at du er korrekt meldt ut og at dette er sendt inn på a-melding (regnskapsfører må faktisk sende denne, ikke bare endre din status til «sluttet» i lønnssystemet). Vent noen dager før du sjekker med Nav igjen. Okei, da får jeg be han dobbeltsjekke det i morgen. Hvor lang tid tar det før det er registrert hos nav? Anonymkode: 5a123...489
livmor Skrevet 6. januar 2021 #4 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Okei, da får jeg be han dobbeltsjekke det i morgen. Hvor lang tid tar det før det er registrert hos nav? Anonymkode: 5a123...489 Det skjer nok ganske umiddelbart, alt er jo elektronisk. Men gi det et par dager for sikkerhets skyld. Viktig å bli korrekt meldt ut av alle arbeidsforhold, du vil støte på samme problem senere ved for eksempel krav om sykepenger.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #5 Skrevet 6. januar 2021 livmor skrev (1 minutt siden): Det skjer nok ganske umiddelbart, alt er jo elektronisk. Men gi det et par dager for sikkerhets skyld. Viktig å bli korrekt meldt ut av alle arbeidsforhold, du vil støte på samme problem senere ved for eksempel krav om sykepenger. Jeg sendte inn sykemelding senest i dag, og da kunne jeg bare huke av for hvilken arbeidsgiver det gjaldt. Huket da bare av hovedarbeidsgiver. Har det fortsatt noe å si? Anonymkode: 5a123...489
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #6 Skrevet 6. januar 2021 Du kan se selv om du er utmeldt her ts: https://www.skatteetaten.no/skjema/mine-inntekter-og-arbeidsforhold/ nav kan se bort fra arbeidsforholdet hvis du bekrefter skriftlig at du ikke jobber der, så dette går helt fint. Send en beskjed om dette via ditt nav👍🏻 Anonymkode: a576c...0c3 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #7 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du kan se selv om du er utmeldt her ts: https://www.skatteetaten.no/skjema/mine-inntekter-og-arbeidsforhold/ nav kan se bort fra arbeidsforholdet hvis du bekrefter skriftlig at du ikke jobber der, så dette går helt fint. Send en beskjed om dette via ditt nav👍🏻 Anonymkode: a576c...0c3 Tusen takk, nå ble jeg sånn ca 1000 kilo lettere 🙈😅 Anonymkode: 5a123...489
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå