AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #41 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Trekken var åpen men det rykte ut i stuen likevel. Har nå kjøpt tennbriketter, men veden vil ikke ta noe særlig fyr, så det er nok den som er problemet.. 🤨 Ts Anonymkode: 0ef03...fd7 Kan du ta bilde av hvordan du har lagt opp veden inne i ovnen?. Anonymkode: 9c10d...4b8 3
Paw Patrol Skrevet 6. januar 2021 #42 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det må da gå an å spørre om ting uten å få slike idiotiske kommentarer som det dere to kommer med! Anonymkode: 3e47c...641 Vi lever jo i en krenket verden... så hvorfor er jeg ikke overrasket! 1
Pinto2013 Skrevet 6. januar 2021 #43 Skrevet 6. januar 2021 Men er du vant med å tenne opp i ovn? Eller lage bål? Ta bilde inni ovnen også, så kan du kanskje få litt veiledning på teknikken. Jeg bruker aldri tennbriketter, det er ikke nødvendig. Sjekk også at det ikke f. Eks ligger aske og dekker for hullene/trekken i bunnen. Og kjenn etter om du kjenner noe trekk når du endrer på den spaken. Og gjerne ta flere bilder litt lenger unna, så kanskje noen skjønner hvordan den skal stå. Tviler på at utleier har gitt deg rå ved, hun er vel heller ikke interessert i at det skal ryke inn. Du kan bruke litt av barken, avispapir, en tampong, litt tynn papp osv. 7
Traktor Skrevet 6. januar 2021 #44 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vet ikke om det er ovnen sin skyld eller dårlig kvalitet på veden, men jeg trenger tennbriketter. Eller eventuelt bare du som ikke vet hvordan dette skal gjøres. 6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #45 Skrevet 6. januar 2021 Jeg har noe lignende, men vil tro det er samme opplegget. Helt inn/inntill er den stengt, mens helt ut er den helt åpen. Når jeg skal tenne opp har jeg den som regel helt åpen pluss døren på gløtt. Når jeg hører det knitrer og har tatt ordentlig fyr lukker jeg døren, og skyver ventilen halvveis inn. Anonymkode: bbb9f...a36 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #46 Skrevet 6. januar 2021 Paw Patrol skrev (59 minutter siden): Vi lever jo i en krenket verden... så hvorfor er jeg ikke overrasket! Beklager hvis du føler deg krenket av spørsmålet mitt! Anonymkode: 3e47c...641
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #47 Skrevet 6. januar 2021 Altså i vårt tek17 hus må man nærmest være Lars Monsen for å få fyr i peisen. Det er ikke bare bare å tenne i peisen hvis man ikke kan det. Anonymkode: fa612...98c 4
Neket Skrevet 6. januar 2021 #48 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Regler for korttidsleie vet jeg ikke noe om. Hva står det i reglene/kontrakten? Er tennbriketter et problem, bruker du aviser i stedet. Anonymkode: 1a4b1...b0d Skal utleier betale avisene 🤪 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #49 Skrevet 6. januar 2021 Hva som er inkludert står i kontarakten. Er tennbrikker inkludert står det der (pluss alle de andre småtingene du ramser opp). Men er ikke vanlig at slik er inkludert, selv på korttidsleie, så hadde bare skaffet det selv. Anonymkode: 09a84...a2b 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #50 Skrevet 6. januar 2021 Men herregud, det koster max en 50-lapp. Måte på å være håpløs Anonymkode: 9cfe0...923 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #51 Skrevet 6. januar 2021 TS HER. Jeg kjøpte tennbriketter men vedskivene ville ikke ta fyr. Prøvde alle triksene: Hadde døren på gløtt, vinduet på gløtt, balkongdøren på gløtt, trekken inn- trekken ut, men ingenting hjalp🤨 Plutselig ringte det på og der sto husverten med en boks tennbriketter! Han sa at det skulle bare mangle at jeg skulle kjøpe tennbriketter. Han ble med inn for å prøve å få fyr i ovnen, og det viste seg først at den veden som jeg hadde fått var altfor rå og helt ubrukelig, og grunnen til at røyken kom inn i stuen var fordi det er balansert ventilasjon i leiligheten, og den sto på 3 istedenfor på 1, og det gjør at røyk i ovnen blir trukket ut i rommet. Husverten sa at balansert ventilasjon må alltid stå på 0 eller 1 når man fyrer i denne ovnen, og jeg hadde ikke fått beskjed om at det var balansert ventilasjon i leiligheten, så det var ikke min skyld, sa han. Husverten skulle tenne opp men fikk det ikke til å brenne selv med tennbriketter, så han måtte hjem og hente ved som heller ikke var noe særlig god, men etter at han hadde prøvd å få fyr i 1 time så ble det fyr. To be continued... 🤪 Anonymkode: 0ef03...fd7 7
PetterKanin Skrevet 6. januar 2021 #52 Skrevet 6. januar 2021 Selv om man leier gjennom Air B&B betyr ikke det at alt man trenger må være inkludert. Slik fungerer det jo ikke på andre overnattingssteder heller. Hva som er god service er noe annet. 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #53 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg tenker at når man leier bolig for en kort periode, så er det utleier som står for lyspærer, oppvaskmiddel, toalettpapir og også tennbriketter når veden er så dårlig / eller ovnen så det ikke er mulig å tenne opp. Ts Anonymkode: 0ef03...fd7 jeg tenker du er svært ny til voksenlivet. Du leier en bolig. Du er ikke losjert inn på et hotell med en butler... ærlig talt. Toalettpapir?! dagens. Han var SVÆRT snill som kom med ved til deg. Blir helt matt av slike som deg.. Anonymkode: 77c1a...23b 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #54 Skrevet 6. januar 2021 Ser ut som de færreste har vært borti konseptet med AirBnb her. Der er det vanligst at man får med alt man trenger for å bruke det som er i leiligheten. Toalettpapir, ved m.m. Bra dere fikk fyr! Anonymkode: f14d0...04c 5
Frøkenfryd30 Skrevet 6. januar 2021 #55 Skrevet 6. januar 2021 Du. Veldig snill huseier som gir deg gratis ved, det er ingen selvfølge. ❤
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #56 Skrevet 6. januar 2021 Frøkenfryd30 skrev (18 minutter siden): Du. Veldig snill huseier som gir deg gratis ved, det er ingen selvfølge. ❤ Nei men det er nesten den eneste varmekilden i leiligheten, og det er -10 ute. Veden jeg har fått er ikke tørr nok til å fyres med, eller så er det noe feil med ovnen. Det kommer mye røyk inn i leiligheten, og det stinker nå røyk av klær og det svir i øynene. Legger hele fyringsprosjektet på is. AnonymBruker skrev (31 minutter siden): jeg tenker du er svært ny til voksenlivet. Du leier en bolig. Du er ikke losjert inn på et hotell med en butler... ærlig talt. Toalettpapir?! dagens. Han var SVÆRT snill som kom med ved til deg. Blir helt matt av slike som deg.. Anonymkode: 77c1a...23b Det er en airbnb leilighet. Ts Anonymkode: 0ef03...fd7
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #57 Skrevet 6. januar 2021 PetterKanin skrev (40 minutter siden): Selv om man leier gjennom Air B&B betyr ikke det at alt man trenger må være inkludert. Slik fungerer det jo ikke på andre overnattingssteder heller. Hva som er god service er noe annet. Eneste varmekilden i stuen er en vedovn, og når det er en airbnb leilighet og man skal bo der 1 uke er ved inkl ja. Det er - 10 ute. Ts Anonymkode: 0ef03...fd7
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #58 Skrevet 7. januar 2021 Leier man ut via AB&B med vedfyring på vinteren så bør det være tørr ved tilgjengelig, men som utleier så kan man forvente at de fleste leietagere vet hvordan man tenner opp et bål. Det er jo tross alt noe alle lærer i løpet av grunnskolen og det er jo også fundamentalt knyttet til det moderne mennesket, ilden har en meget sentral rolle for oss alle. Anonymkode: 9c10d...4b8 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #59 Skrevet 7. januar 2021 Fantastisk å lese idioter som svarer til TS som om han er idioten. Altså en aribnb leilighet skal ha ALT i kl av bruksting. Jepp dopapir, såpe, osv osv. Så TS sitt spm er overhodet ikke dumt. At det ikke er dyrt å kjøpe er en ting, men det skal være inkl. Dopapir ekke dyrt det heller, men det skal likevel være der. Anonymkode: cf4fe...af0 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #60 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Leier man ut via AB&B med vedfyring på vinteren så bør det være tørr ved tilgjengelig, men som utleier så kan man forvente at de fleste leietagere vet hvordan man tenner opp et bål. Det er jo tross alt noe alle lærer i løpet av grunnskolen og det er jo også fundamentalt knyttet til det moderne mennesket, ilden har en meget sentral rolle for oss alle. Anonymkode: 9c10d...4b8 Veden viste seg å ikke være tørr nok, så heller ikke husverten klarte å få skikkelig fyr. Jeg har gitt opp hele fyringsprosjektet🤨 Ts Anonymkode: 0ef03...fd7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå