AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #1 Skrevet 6. januar 2021 Jeg leier en leilighet i en uke. Nå er det iskaldt og varmepumpen i stua gir ikke nok varme, så husvert har sagt jeg må fyre i ovnen og har kommet med ved til meg. Problemet er at jeg får ikke fyr på veden, det kommer bare masse røyk som fyller hele stua, og jeg ga beskjed til husvert om at det var vanskelig å tenne opp, uten å få noe respons. Jeg vet ikke om det er ovnen sin skyld eller dårlig kvalitet på veden, men jeg trenger tennbriketter. Er det utleier som skal betale for tennbriketter eller er det meg? Anonymkode: 0ef03...fd7 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 6. januar 2021 Deg selvfølgelig. Anonymkode: c26d2...539 98
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #3 Skrevet 6. januar 2021 Just now, AnonymBruker said: Jeg leier en leilighet i en uke. Nå er det iskaldt og varmepumpen i stua gir ikke nok varme, så husvert har sagt jeg må fyre i ovnen og har kommet med ved til meg. Problemet er at jeg får ikke fyr på veden, det kommer bare masse røyk som fyller hele stua, og jeg ga beskjed til husvert om at det var vanskelig å tenne opp, uten å få noe respons. Jeg vet ikke om det er ovnen sin skyld eller dårlig kvalitet på veden, men jeg trenger tennbriketter. Er det utleier som skal betale for tennbriketter eller er det meg? Anonymkode: 0ef03...fd7 du. Det sier seg selv Anonymkode: 3905a...564 24
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #4 Skrevet 6. januar 2021 Ta en kniv å flis opp vedkubbene, da får du fyr. Anonymkode: 4d920...8d6 22
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #5 Skrevet 6. januar 2021 Tennbriketter koster ikke mange kronene, så de betaler du. Du må sørge for å fyre opp forsiktig, og ha sørge for god nok trekk så slipper du røyk. Anonymkode: f07c8...86f 14
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #6 Skrevet 6. januar 2021 Jeg tenker at når man leier bolig for en kort periode, så er det utleier som står for lyspærer, oppvaskmiddel, toalettpapir og også tennbriketter når veden er så dårlig / eller ovnen så det ikke er mulig å tenne opp. Ts Anonymkode: 0ef03...fd7
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #7 Skrevet 6. januar 2021 Du er ansvarlig for å ha det varmt nok til at det ikke blir skade på leilighet (vann som fryser, sopp osv). Du er også ansvarlig fot å ha det varmt nok inne til at du synes det er behagelig. Det betyr at du må betale strøm til ovner eller ved og tennbriketter til ovnen. All røyken kan komme av dårlig trekk, stengt spjeld kanskje. Anonymkode: 7acf2...ad8 12
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #8 Skrevet 6. januar 2021 Han var snill som kom med ved, men tennbriketter må du kjøpe selv. Er det første gang du leier leilighet? Anonymkode: c5d49...529 40
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #10 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenker at når man leier bolig for en kort periode, så er det utleier som står for lyspærer, oppvaskmiddel, toalettpapir og også tennbriketter når veden er så dårlig / eller ovnen så det ikke er mulig å tenne opp. Ts Anonymkode: 0ef03...fd7 Dersom det ikke er spesifisert i kontrakt: nei Anonymkode: 7acf2...ad8 21
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #11 Skrevet 6. januar 2021 Det er da virkelig ikke utleier sin feil at du ikke kan å fyre opp. Anonymkode: bb47a...96a 42
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #12 Skrevet 6. januar 2021 Regler for korttidsleie vet jeg ikke noe om. Hva står det i reglene/kontrakten? Er tennbriketter et problem, bruker du aviser i stedet. Anonymkode: 1a4b1...b0d 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 6. januar 2021 #13 Skrevet 6. januar 2021 Nei, det er det du som skal betale for 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #14 Skrevet 6. januar 2021 Jeg er fra Oslo, relativt ung, ikke den mest praktiske personen... Da jeg skulle fyre første gang ble det røyk overalt. En tur på nett. Så fant jeg frem papir, papp, la på de tynneste pinnene, en liten kubbe, ga det litt luft til det tok godt fyr. Mer skal faktisk ikke til. Er visstnok "millennial" jeg og... Men velger å ha vett nok til å ikke alltid skrike opp om at andre må fikse, og må betale, for at jeg ikke tar tak i ting selv. Anonymkode: 2c615...99a 33
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #15 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tennbriketter koster ikke mange kronene, så de betaler du. Du må sørge for å fyre opp forsiktig, og ha sørge for god nok trekk så slipper du røyk. Anonymkode: f07c8...86f Jeg klarer ikke å finne ut når det er lite eller mye trekk i ovnen, for det er vanskelig å tolke tegningen på spaken. Husverten vet ikke for hun har aldri brukt ovnen, sier hun... Ts Anonymkode: 0ef03...fd7
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #16 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du er ansvarlig for å ha det varmt nok til at det ikke blir skade på leilighet (vann som fryser, sopp osv). Du er også ansvarlig fot å ha det varmt nok inne til at du synes det er behagelig. Det betyr at du må betale strøm til ovner eller ved og tennbriketter til ovnen. All røyken kan komme av dårlig trekk, stengt spjeld kanskje. Anonymkode: 7acf2...ad8 Når jeg leier en liten leilighet gjennom Airbnb for en uke, så skal ikke jeg betale verken for wifi eller strøm, alt er inkludert i ukes prisen. Ts Anonymkode: 0ef03...fd7 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #17 Skrevet 6. januar 2021 Forventer du at huseier tørker deg i rompa, tar oppvasken din og? Anonymkode: 7b638...102 22
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #18 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han var snill som kom med ved, men tennbriketter må du kjøpe selv. Er det første gang du leier leilighet? Anonymkode: c5d49...529 Dette er gjennom Airbnb og jeg har leid bolig før på en eller to ukers basis, og da er det husvert som står for alt. Ts Anonymkode: 0ef03...fd7 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #19 Skrevet 6. januar 2021 Sett opp et eller to vindu mens du fyrer opp, så hjelper du trekken i gang. En pakke opptenningsbriketter koster 30-80kr. Anonymkode: 3ce63...6f4 6
Baktusen Skrevet 6. januar 2021 #20 Skrevet 6. januar 2021 Ah, når det er via airbnb så og slik du beskriver nå så synes jeg jo egentlig tennbriketter burde vært inkl Men jeg ville ikke ha laga noe utav det. Koster ikke allverdens. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå