Gå til innhold

Måtte utvide nesehullet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja dere leste overskrifta, ordenltig kjipt er det ;( Speseilt siden jeg ikke skal sitte hjemme i dag og må ut blant folk med dette nesegrevet som er knallrødt på ene siden nå, pga en ny dobb jeg satte i med kule ytterst som utvidet nesehullet mitt. auau.

Har tatt på både klorhexidin, brudilin, bodylotion og aloe vera.

Noen fler tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror faren for at det bare blir mer irritert er større. Hadde jeg vært deg hadde jeg bare latt det være ;)

Skrevet

Snakk om innskrenka ordforråd. 2 setninger som begge inneholder bare, også kommer ordene ovenfor hverandre til og med :roll:

Gjest Helga the Hotwaxer
Skrevet
Ja dere leste overskrifta, ordenltig kjipt er det ;( Speseilt siden jeg ikke skal sitte hjemme i dag og må ut blant folk med dette nesegrevet som er knallrødt på ene siden nå, pga en ny dobb jeg satte i med kule ytterst som utvidet nesehullet mitt. auau.

Har tatt på både klorhexidin, brudilin, bodylotion og aloe vera.

Noen fler tips?

Ikke rart det er rødt når du smører så så mye forskjellig. La det være i fred.

Skrevet

Dropp alle kjemiske ting som klorhexidin, det er egentlig for sterkt for piercinger.

Skrevet

Hvorfor sier alle nissete piercere jeg skal bruke det da? :( Lureri og fanteri! men rører ikke mer nå!

Takk for sinte tips :)

Skrevet
Snakk om innskrenka ordforråd. 2 setninger som begge inneholder bare, også kommer ordene ovenfor hverandre til og med  :roll:

Neida Alwa....det heter symmetri det. :ler:
Skrevet
Hvorfor sier alle nissete piercere jeg skal bruke det da? :(

Det vet jeg ikke, men ingen piercere jeg kjenner anbefaler klorhexidin og sånt.

Jeg har brukt avkok av sånne små, blå tørkede blomster som jeg virkelig ikke husker hva heter. Fikk de i en boks på apoteket iallfall. Det brukte jeg da jeg piercet brystvortene.

(Er det lavendel, kanskje?)

Skrevet

Ble også anbefalt Klorhexidin da jeg piercet navlen.

Skrevet
Neida Alwa....det heter symmetri det. :ler:

Ja, det gjør det visst ja :Hehe:

Skrevet

Piercingen min var skikkelig irritert en stund, og etter tips fra forumet her prøvde jeg saltoppløsning - kok opp 1/4 tsk salt i 2.5 dl vann og ta det på piercingen så varmt du orker (ikke så varmt at du skolder deg - men ganske varmt..)

Funket kjempebra for meg! :)

Skrevet

Dette skal jeg prøve med en gang! Tusen takkfor tips! Men hvordan gjorde du det, tok du det vannet på en q-tips eller?

Skrevet

Fikk dette tipset fra Superlammet:

Dette bør du unngå: Rensemidler som inneholder alkohol, jod, hydrogen peroxid og klorhexidin. Alle disse er for sterke til å bruke på en ny piercing, og vil gjøre at det tar lengre tid å gro.

Varme saltvannsbad kan akselerere helingen og dempe irritasjon. Dette kan du gjøre så ofte du vil, gjerne daglig. Ved akutte problemer anbefales 3 ganger daglig i en uke

DETTE GJØR DU: Løs opp ¼ ts rent havsalt i 2,5 dl kokt vann. La det kjøle seg litt ned, men bruk det så varmt du orker. Sett glasset mot piercingen med vakuum i 10 minutter. På vanskelige områder kan du dyppe en ren kompress/tørkepapir i saltvannet og legge mot piercingen. Bytt når den har kjølt seg ned. Tørk til slutt med rent papir/Q-tips

Varmen øker blodtilstrømningen og åpner porene, og overflødig væske dreneres fra området. Vanlig bordsalt inneholder tilsetningsstoffer og bør unngås.).

Du kan visst gjøre det så ofte du vil, jeg renset morgen og kveld i noen dager, og nå kommer jeg sikkert til å rense sånn av og til. Brukte bommulsdott og q-tips jeg da, det gikk veldig fint :)

Skrevet

Forresten det der med glasset på piercingen skjønte jeg ikke helt så jeg tok bare det varme vannet på, funket fint :)

Skrevet

Det høres ut som kanskje nesa di frastøter seg piercingen. Har du vondt?

Min løsning: Jeg tok ut hele ringen, lot hullet gro godt igjen. Da jeg ble lysten på å ha nesering igjen, tok jeg selve ringen, klipte opp passende rom med tang og satte den på plass der hullet var. Ser ekte ut, og gjør ikke vondt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...