Gå til innhold

Hardangerbestikk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

jeg har tenkt å kjøpe meg ett bestikksett som skal brukes både til hverdags og til fint. Erfaring med å bruke Hardangerbestikk til begge deler? Holder det seg bra?

Det står mellom Hardanger Tina og Hardanger Julie. (Evt hardanger nora).

Klarer ikke bestemme meg for hvilket. Tar gjerne innspill på hvilket som er finest både til hverdags og fest:)

Anonymkode: 785a3...3ed

AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

Anonymkode: 785a3...3ed

Skrevet

Har hatt det i en årrekke og det holder seg bra.

Av de du nevner synes jeg Julie er det fineste- men det er jo en smakssak.

Skrevet

Jeg liker også best Julia av de du nevner.

Skrevet

Av de du nevner så synes jeg og Julia var det beste. Selv foretrekker jeg Kristin for det har jeg selv. 😄 

Jeg bruker bare hardanger bestikket, holder seg veldig bra. Ser ikke forskjell på det som er i brukt og "reservedelene" jeg har liggende.

AnonymBruker
Skrevet

Bruker hardangerbestikket daglig i 7 år nå. Ser like fint ut nå som da de kom ut av boksen.

Anonymkode: 06177...b8f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Carina, brukt det daglig i over 10år. Like fint enda. 

Eneste er at jeg nå syns det er litt kjedelig med samme bestikk til fint og hverdags. Driver å samler på ett litt penere ett til fest. (Kristin). Tror det har litt med alderen å gjøre, og at jeg nå har tid til å dekke bord og prøve litt forskjellige ting og stiler. 

Anonymkode: 8b3e1...247

• Liker 1
Skrevet

Jeg har Nina. Bruker dog to andre bestikk til hverdags.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har Renessanse. Brukt det til hverdags nå de siste sju årene. Holder seg veldig fint. Valgte Renessanse fordi det ikke er så ulikt sølvtøyet Arvesølv som jeg samler på. Har bare sølvbestikk til seks, så hvis jeg må dekke på til flere er det ikke en heeelt annen stil. 

Kan være greit å velge en serie som har mange deler, så du kan finne serveringsskjeer, kakespade, sauseøse, fiskespade osv syns jeg😊

AnonymBruker
Skrevet

Har Hardanger Ramona i daglig bruk og det ser like fint ut som da det var nytt. Liker dette bestikket fordi det ligger godt i hånden. 

Anonymkode: a5685...e55

AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene mine har hatt Ramona i sikkert 20 år, og det er like fint ennå. Jeg har derfor skaffet meg det også, jeg har Silje 😄 Det er bare noen år gammelt, men fremdeles like fint.

Anonymkode: 929f6...545

Skrevet

Jeg har Julie og er godt fornøyd. De ligger godt i hånden og synes ikke å ha noen bruksmerker (men så er det bare 2 år siden jeg kjøpte det). 

AnonymBruker
Skrevet

Hatt Julie til hverdags og fest i 10 år. Holder seg fint. Liker at det er enkelt og elegant, ligger godt i holden.

Anonymkode: 016e0...cc5

Skrevet

Stikk innom en butikk og prøv dem før du velger, TS. Noen ser fine ut, men ligger ikke godt i dine hender. Jeg fikk et komplett Hardangerbestikk som et familiemedlem hadde kjøpt uten å teste, som vedkommende ikke likte følelsen av. Kjøpt på salg og fikk ikke byttet, så da fikk jeg det. Passet godt i mine hender, heldigvis 😁

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt bestikket Nina i 12 år og det er like fint. Det har litt utskjæringer og blir glad av å bruke det. Jeg har også et billig og helt plain bestikk i tillegg, men det brukes bare til smør og slikt, og til å ta med på jobb i matpakken ved behov, for jeg er ikke redd for det. Plaine bestikk er så kjedelig. Gå for et fint et som er like fint til fest som til hverdags. det er flest av hverdagene, det er da man behøver det pyntede bestikket!

Anonymkode: df5fb...9fb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har brukt bestikket Nina i 12 år og det er like fint. Det har litt utskjæringer og blir glad av å bruke det. Jeg har også et billig og helt plain bestikk i tillegg, men det brukes bare til smør og slikt, og til å ta med på jobb i matpakken ved behov, for jeg er ikke redd for det. Plaine bestikk er så kjedelig. Gå for et fint et som er like fint til fest som til hverdags. det er flest av hverdagene, det er da man behøver det pyntede bestikket!

Anonymkode: df5fb...9fb

Fint innlegg, er faktisk enig med deg. Det er viktig å pynte litt i hverdagen.
Nina er et veldig fint bestikk, fikk lyst på det selv. Er det tungt å holde? Synes særlig kniven ser litt tung ut?

Anonymkode: 45043...369

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har Nora, holder seg fint.

Anonymkode: 2f089...f2a

AnonymBruker
Skrevet

Hatt mitt i 17 år og det holder seg fremdels veldig bra. 

Anonymkode: 81ada...30b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Hardangerbestikk, men bruker det lite fordi jeg synes det er så tungt. Har annet, lettere bestikk, som jeg heller bruker til daglig.

Anonymkode: 34686...9bf

Skrevet

Jeg har Nina til hverdags og Ramona til fest 🙂

Har kjøpt Nina i to omganger, og oppdaget da at det er litt størrelsesforskjell på tykkelsen bak på knivene. Men tror ikke noen andre har merket noe til det 👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...