AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #1 Skrevet 6. januar 2021 Har gått ledig veldig lenge nå, og er nyutdannet. Vært en kjip periode med lite penger, og mye fritid. Nyutdannet med bachelor i økad. I sist uke ringte de fra en stilling jeg har søkt i BVT som førstekonsulent i merkantil avdeling.. Jeg ble innstilt som nr.2 , og nr.1 har takket ja så det ble ikke meg. Men, de hadde en sykemelding som gjorde at de trengte noen i 3 mnd engasjement til en litt annen stilling, men litt relevant likevel. Altså en stilling i administrativ støtteenhet, med arbeidsoppgaver først og fremst på sentralbord, men også annet forefallende kontoradministrativt etterhvert, blant annet fakturering. Jeg takket ja, og starter i morgen!! Lykkelig og glad. Så for 1t siden ble jeg oppringt. Tilbudt fast jobb i NAV. Oppstart om 1,5 uke. Men, stillingen er ikke i denne byen. Jeg må isåfall flytte, 2t - 2,5t bort ca. Jeg søkte den jobben fordi jeg har ei venninne der. Men resten av mitt nettverk er i denne byen. Jeg er støttekontakt, jeg har også en liten annen forpliktelse jeg har. Hund jeg ikke har lyst å flytte på. Kurs jeg skal starte på. Men, de tilbyr meg en fast god jobb!! I disse tider! Og jeg leier kun en hybel. Jeg kan jo flytte. Men, da gir jeg opp livet jeg trives med, for å flytte til en ny by, uten å vite hva jeg får? Jeg kan tape, masse.. Men kanskje jeg trives? Nei jeg klarer ikke å sortere tankene mine. Jeg gikk fra å være lykkelig til å være litt deppa. Dette var utrolig vanskelig, å ha et valg. Uff.. Noen som har råd? Hva ville du gjort? Hva ville du lagt vekt på? Tenkt på? Anonymkode: dd509...480
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #2 Skrevet 6. januar 2021 Selvfølgelig sier du ja til fast jobb i stedet for 3 mnd vikariat. Du kan alltids søke andre jobber etter du har starter i den faste stillingen også. Anonymkode: 2f481...b9a 10
Kvalitet Skrevet 6. januar 2021 #3 Skrevet 6. januar 2021 Jeg ville gått for fast jobb og stabil inntekt. Du vil opparbeide deg erfaring og kan på et hvilket som helst tidspunkt søke deg tilbake til hjemstedet ditt når det lyses ut fast relevant stilling. 6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #4 Skrevet 6. januar 2021 Du bør velge fast stilling. Selv om du må flytte, så trenger det ikke være for "alltid". Gi det en sjanse, du kjenner jo allerede noen der, og får verdifull erfaring som uansett vil øke mulighetene for videre jobb. Anonymkode: c9622...d5c 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #5 Skrevet 6. januar 2021 Vet ikke hvordan arbeidsmarkedet normalt er i din bransje, men instinktivt tenker jeg at jeg ville gått for fast jobb. Det dukker nok opp en ny mulighet i «din by» senere om du ikke trives der. Samtidig kan jo også engasjementet utvikle seg til at du får noe mer hos den bedriften, men det er jo å ta en råsjans. Kjipt å bli arbeidsledig etterpå når du hadde den muligheten. Anonymkode: 92aab...44c 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #6 Skrevet 6. januar 2021 Gå der du får best lønn Anonymkode: 50b93...718
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #7 Skrevet 6. januar 2021 Den som ikke satser, vinner ikke, TS. Gå for den faste jobben. Du har vel også prøvetid i den, så da vet du jo etter hvert om du trives eller ikke. Anonymkode: 6918d...1d9 2
Leeloo Skrevet 6. januar 2021 #8 Skrevet 6. januar 2021 I dag, slik ting er, ville jeg helt klart gått for fast jobb. Spesielt når du «bare» leier og ikke har familie (?) du må flytte på (tviler på at hunden bryr seg så lenge du er der). Tenk så mye friere du står til å lete etter drømmejobben når du først står i fast jobb. Det er alltid kjedelig å måtte ta en rask avgjørelse, men som en som selv har flyttet på seg maaange ganger, ofte til steder der jeg ikke kjente noen, kan jeg anbefale det, det går som regel bra 😊 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #9 Skrevet 6. januar 2021 Er det generelt vanskelig å få fast stilling i din bransje, eller er det vanskelig for deg nå fordi du er nyutdannet? Hva har du aller mest lyst til? Hva vil være best for deg på kort sikt? Hva vil være best for deg på lang sikt? Hunden vil nok ha det fint uansett hvor dere bor. Anonymkode: b4335...bb1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #10 Skrevet 6. januar 2021 Gå for fast jobb. Det er slettes ikke sikkert du får muligheten igjen med det første. Nå kan du bygge deg opp økonomisk. Gratulerer så masse og lykke til ☺️ Anonymkode: ad476...724
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #11 Skrevet 6. januar 2021 Gratulerer med jobb- kom deg avgårde 🤓 Anonymkode: a235a...220 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #12 Skrevet 6. januar 2021 Fast! Med mindre vikariatet, eller selve selskapet, er drømmejobben din. Likevel kan det virke som arbeidsmarket i din bransje ikke er det helt store om dagen, hvis du aktivt har søkt jobber siden du ble ferdig med graden din (i høst? Eller i våres?). Da ville jeg nok tatt den faste stillingen i NAV og heller søkt meg til drømmejobben igjen dersom en ledig stilling skulle oppstå igjen:) Anonymkode: bbd77...3d5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #13 Skrevet 6. januar 2021 Følg hjerte! men nå er jeg frilanser. Så både fast jobb og god lønn kan jeg se lenge etter. Anonymkode: d9f63...51a 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #14 Skrevet 6. januar 2021 Jeg ville tatt den på 3 mnd - om du gjør en bra jobb er det god sjanse for at det utvides. Anonymkode: b9133...390
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #15 Skrevet 6. januar 2021 Fast jobb, helt klart. NAV er dessuten mye bedre enn sentralbordvikariat. Anonymkode: 68dca...228 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #16 Skrevet 6. januar 2021 Selvfølgelig fast jobb! Mistrives du etter ett års tid kikker du etter annet. NAV er en arbeidsplass med mange ulike typer oppgaver og felt - mannen min har klatret der i interessefelt og ansvar. Er det helt rævva har du prøvd det. Man kan si opp en jobb man mistrives i Men man kan ikke få en jobb man ikke har/kan fortsette i. Det er ikke gode skanser for utvidelser når man er flink i dagens marked. Og sentralbord andre steder enn NAV, hvor man får masse kompetanse på mange felt, er ganske kjip jobb. Anonymkode: 9e41e...e3b
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #17 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville tatt den på 3 mnd - om du gjør en bra jobb er det god sjanse for at det utvides. Anonymkode: b9133...390 Det vet ikke du. Anonymkode: 49840...264
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #18 Skrevet 6. januar 2021 Hvilken del i NAV er dette? Voksen eller ung? Er det brukerkontakt eller administrativt? Er det stort NAV kontor? Anonymkode: e4859...07a
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #19 Skrevet 6. januar 2021 Jeg ville tatt vikariatet. Det kan hende det dukker opp en ny stilling der, og da har du en fot innenfor. Anonymkode: a3ff8...254
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #20 Skrevet 6. januar 2021 Er det forespeilet mulighet for forlenget vikariat? Hvis ikke hadde jeg gått for fast jobb. Anonymkode: dd13e...362
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå