Gå til innhold

Adoptere bort barnet mitt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er så utslitt nå, fikser ikke mamma rollen. Jeg er utrolig glad i barnet mitt men samtidig har jeg så kort lunte og blir utrolig fort irritert av den minste lille ting ved hun. Jeg HATER gråt og blir forbanna inni meg av det. Jeg har dårlig samvittighet for at jeg blir så forbanna på hun fordi hun gråter. Jeg har oppriktig vondt av hun som har meg til mamma. 

Jeg er en av de som aldri skulle fått barn, men allikevel valgte jeg det. Jeg angrer på valget mitt. Hørte alltid folk si at man kan angre på en abort, men aldri angre på et barn. Men jeg angrer faktisk på at jeg beholdt hun. Jeg ønsker henne alt godt og jeg vil virkelig hun skal ha det bra. Jeg har ikke kapasitet eller ork til å ta meg av hun og gi hun all den oppmerksomheten hun fortjener. Hun er 8 mnd nå. Jeg vurderer å adoptere henne bort, har tenkt dette helt siden jeg fikk henne. Jeg får så vondt av henne når jeg blir sint i stemmen min til hun når hun gråter som har skjedd 5-6 ganger på disse 8 månedene. Jeg lar henne bare ligge å skrike leeenge fordi jeg ikke orker eller makter å ta meg av det. Når jeg til slutt kommer bort til hun så stopper hun litt samtidig som hun ser på meg og smiler 😔 det skjærer i hjertet mitt at hun virker så glad i meg og glad for å se meg når jeg har latt henne ligge med vilje fordi jeg ikke orket å roe/trøste henne 😟

Jeg orker ikke dette her mer kjenner jeg.

Tror dere adopsjon kan være det rette i det tilfellet her? Hvordan går jeg frem for å adoptere bort et barn? Er det i det hele tatt lov? 

Anonymkode: a306d...05d

• Liker 8
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Får du avlastning ? Hvor er faren?

Anonymkode: b807e...748

• Liker 29
  • Nyttig 1
Skrevet

Start med en tur til fastlegen din Ts og forklar hvordan du har det. Og pust rolig. Har du noe avlastning?

• Liker 45
AnonymBruker
Skrevet

Trist å se så mange som aldri burde fått barn..

Anonymkode: 8facc...a85

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Får du avlastning ? Hvor er faren?

Anonymkode: b807e...748

Nei jeg har hun helt alene. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Ginny skrev (1 minutt siden):

Start med en tur til fastlegen din Ts og forklar hvordan du har det. Og pust rolig. Har du noe avlastning?

Kanskje jeg burde det. Jeg har avlastning en sjelden gang innimellom av foreldrene mine. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med helsestasjonenog fastlegen din og vær helt ærlig på hvordan du har det. Det høres ut som du har fødselsdepresjon. Uansett er det viktig at både du og babyen din får hjelp og oppfølging ❤️❤️ 

Anonymkode: 980a3...932

• Liker 29
Gjest loveli
Skrevet (endret)

Jo fortere du spør om hjelp jo fortere får du hjelp.

Du har fått mange gode tips om hvor du begynner å ringe, eventuelt kan du snakke med fastlegen hvis du helst vil snakke med en du har kjennskap til fra før.

Dette kan være fødselsdepresjon, og kan behandles.

Lykke til! :)

Endret av loveli
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk. Jeg ser det står nyfødt barn. Min er 8 mnd. Er det fortsatt her jeg kan ta kontakt?

Vil tro det. Ring dem. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du må gå og snakke med noen. Kan være fødselsdepresjon. Jeg hadde dette, han er 1 år nå og nå har jeg virkelig fått morsfølelsen på plass! Har aldri vært skadelig mot han og fått god hjelp av de rundt meg om jeg har trengt 1 dag/natt for meg selv. Så mitt råd: Snakk med noen. Hadde følelser som dette selv. Men jeg ønsket aldri at noen skulle ta han fra meg, deg var bare tanker da ting var som værst. Du er i en av de tøffeste tidene som småbarns mor, mye som skjer! Men husk at barnet kan gråte mer av at du har det sånn, de merker... Min har heldigvis nesten ikke merket til det fordi jeg forstod selv at jeg led av fødselsdepresjon. 

Anonymkode: 833b5...aca

Det kan godt hende det er det, jeg vet ikke. Har ikke spesielt morsfølelser for hun heller, men jeg får veldig vondt av henne til tider. 
Jeg får kanskje prøve å snakke med noen om det før jeg vurderer adopsjon. 

• Liker 14
Skrevet

Som andre i denne tråden sier, så kan det være fødselsdepresjon. Ta kontakt med fastlegen/helsesøster først. Fødselsdepresjon kan behandles og morsfølelsen kan komme for fullt med behandling. Så jeg ville prøvd det først, før jeg hadde vurdert adopsjon.

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
loveli skrev (2 minutter siden):

Jo fortere du spør om hjelp jo fortere får du hjelp.

Du har fått mange gode tips om hvor du begynner å ringe, eventuelt kan du snakke med fastlegen hvis du helst vil snakke med en du har kjennskap til fra før.

Dette kan være fødselsdepresjon, og kan behandles.

Lykke til! :)

Men kan det virkelig være fødselsdepresjon så mye som 8 måneder etter? Morfølelsene mine kom aldri når jeg fikk hun på sykehuset og følte vel mest at jeg ville «stikke» fra hele greia. Jeg skal ta kontakt med fastlegen og snakke med han ja, det er jo verdt et forsøk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan godt hende det er det, jeg vet ikke. Har ikke spesielt morsfølelser for hun heller, men jeg får veldig vondt av henne til tider. 
Jeg får kanskje prøve å snakke med noen om det før jeg vurderer adopsjon. 

Det du forklarer høres ut som meg hvertfall. Er først nå jeg har begynt å føle den ordentlige morsfølelsen. Fått hjelp av fastlegen siden alle forstod hva jeg slet med.. Det hjalp også med avlastning fra min mamma. Mange med fødselsdepresjon vet ikke selv at det er det, men jeg forstod det fordi jeg leste mye om det før jeg fikk babyen min. Nå er jeg verdens beste mor, må jeg få lov til å innrømme. Henger litt igjen men blir bedre og bedre. Sålenge du ikke skader babyen din snakker du med noen, man vurderer ikke adopsjon før du er i samtaler med noen. 

Anonymkode: 833b5...aca

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
Kittykat skrev (Akkurat nå):

Som andre i denne tråden sier, så kan det være fødselsdepresjon. Ta kontakt med fastlegen/helsesøster først. Fødselsdepresjon kan behandles og morsfølelsen kan komme for fullt med behandling. Så jeg ville prøvd det først, før jeg hadde vurdert adopsjon.

Jeg skal gjøre det. Tusen takk for svar. 

Vet noen hvordan man behandler en eventuelt fødselsdepresjon? Er det med tabletter? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...