Gå til innhold

Flere som liker å vaske og rydde?

Liker du å vaske og/eller rydde  

37 stemmer

1. 1. Liker du å vaske og/eller rydde

• JA!!!🙋😁
      17
    • 😨😩
      20

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller er det bare meg?

Anonymkode: 83e37...1cc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men bare når jeg er alene🤭😅 da kan jeg fyre løs med ekstra høy musikk, danse og dille mens jeg tar rydding, støvtørking, vasking, støvsuging osv. 

Siden jeg deler en svært liten leilighet med samboeren min, og vi rydder og vasker med helt ulike framgangsmåter, blir det bare til at vi går oppi hverandre når vi tar "husvasken" sammen. Og det blir bare vas, så nå har vi annenhver uke på hovedvasken, hvor den andre drar ut, mens den andre vasker🤪 

Vanlig / daglig vask tar vi sammen da.

Anonymkode: 48690...907

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker å ha det rent og ryddig, prosessen dit er ikke noe jeg liker eller misliker, helt ok.

Med musikk går det ganske raskt! 

• Liker 2
Gjest EndaEnGang
Skrevet

Både óg. Det er tilfredsstillende å se at det blir rent, og jeg liker å sette ting i system, men jeg liker ikke å vaske og rydde etter andre enn meg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Elsker å rydde, og sortere. Elsker å brette klær. Koser meg med å re opp seng. Alt som får orden. Og å sette opp lister, lage mat, og handle. 

Liker ikke å bli våt på hendene, eller ting som er ekle/lukter. Har ikke tatt ut søpla, vasket et toalett, vasket gulv, eller renset et sluk på årevis. 

Så arbeidsfordelingen hjemme er helt klar - mannen tar alt jeg ikke liker 😅 Jeg gjør nok mesteparten fordi det er så mye jeg liker bedre å gjøre, enn å sitte foran TVen. Og han får god mat til lunsj og middag hver dag. Så han er strålende fornøyd. 

Anonymkode: 2ef72...0a0

Gjest loveli
Skrevet

Liker bare å rydde mine egne ting, kan bli oppgitt når mannen ikke gidder ta sin del av husarbeidet.

Men da jeg bodde alene så elsket jeg det. Jeg har et hjem hvor de få tingene jeg har står på nøye utvalgte plasser. Har orden og system i absolutt alt, fra permer i rekkefølge til sorterte spikere. Faktisk måler jeg opp møblene slik at de står med gylne snitt i forhold til hverandre dersom de ikke kan stå overfor hverandre. Tror man må elske organisering for å ha det sånn ja. 🤣

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge jeg får ha musikk/podcast på ørene så går husarbeidet som en lek. Med to barn under 4 år er det luksus for meg å få en dag alene hjemme der jeg kan ordne og vaske uten å bli forstyrret. Likte ikke så godt husarbeid før jeg fikk barn. 

Anonymkode: 1c42b...b08

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Elsker å rydde, og sortere. Elsker å brette klær. Koser meg med å re opp seng. Alt som får orden. Og å sette opp lister, lage mat, og handle. 

Liker ikke å bli våt på hendene, eller ting som er ekle/lukter. Har ikke tatt ut søpla, vasket et toalett, vasket gulv, eller renset et sluk på årevis. 

Så arbeidsfordelingen hjemme er helt klar - mannen tar alt jeg ikke liker 😅 Jeg gjør nok mesteparten fordi det er så mye jeg liker bedre å gjøre, enn å sitte foran TVen. Og han får god mat til lunsj og middag hver dag. Så han er strålende fornøyd. 

Har du kommet med tidsmaskin fra 1950?  🙂

• Liker 3
Skrevet

Nei, husarbeid er ikke noe jeg liker nei. Hverken med eller uten musikk. Men det er begrenset hvor skittent og rotete det blir når en bor alene. Lager en del mat, men har gode rutiner, så alt blir ryddet vekk før det hoper seg opp.

AnonymBruker
Skrevet

Liker og liker. Så mye vasking eller rydding trengs det ikke her. Ting blir satt på plass med en gang det er brukt. Og vasking tar ikke så lang tid. Nå har vi ikke småbarn lengre, de er tenåringer men de får rydde sine egne rom og vaske de og badet de bruker selv.

Anonymkode: 5986e...a46

AnonymBruker
Skrevet
SoWhat? skrev (5 minutter siden):

Har du kommet med tidsmaskin fra 1950?  🙂

Har to tunge mastergrader, og en krevende lederstilling i et mannsdominert yrke. Og driver en idrett aktivt. Men jeg liker å rydde, og å lage mat, ja. Aldri vært så glad i passivitet. Døgnet har jo veldig mange timer å ta av. 

Og før du også kommer med påstander om likestilling - når det ikke er Korona har jeg 100 reisedøgn i året. Og kommer alltid hjem til et strøkent hus og hjemmelaget mat - så selv om jeg tar mesteparten når jeg først har tiden, betyr ikke det at mannen setter seg ned i sofakroken når jeg ikke er tilgjengelig for å ta unna ;)

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har to tunge mastergrader, og en krevende lederstilling i et mannsdominert yrke. Og driver en idrett aktivt. Men jeg liker å rydde, og å lage mat, ja. Aldri vært så glad i passivitet. Døgnet har jo veldig mange timer å ta av. 

Og før du også kommer med påstander om likestilling - når det ikke er Korona har jeg 100 reisedøgn i året. Og kommer alltid hjem til et strøkent hus og hjemmelaget mat - så selv om jeg tar mesteparten når jeg først har tiden, betyr ikke det at mannen setter seg ned i sofakroken når jeg ikke er tilgjengelig for å ta unna ;)

Det var ikke ironi faktisk. Derav smiletegnet. Du var bare litt uvanlig i 2021. Og litt mer ser det ut til 🙂

• Liker 2
Gjest Smiley99
Skrevet

Ja, når jeg har energi og overskudd til det. Har jeg en dårlig dag så hjelper det å rydde i leiligheten. Foretrekker å ha det ryddig og rent rundt meg, det gjør meg glad.😊 

AnonymBruker
Skrevet
SoWhat? skrev (1 minutt siden):

Det var ikke ironi faktisk. Derav smiletegnet. Du var bare litt uvanlig i 2021. Og litt mer ser det ut til 🙂

Forstår :) Lett å misforstå her inne. Særlig når jeg lever i en verden der jeg blir kritisert om jeg er for mye kvinne i huset, og for mye mann på jobb og i idretten  🙄 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Forstår :) Lett å misforstå her inne. Særlig når jeg lever i en verden der jeg blir kritisert om jeg er for mye kvinne i huset, og for mye mann på jobb og i idretten  🙄 

Ja, det er lett med misforståelser her. Prøver å bruke rette emoijer, men ikke alltid vellykket 🙂

Har ikke behov for å kritisere deg. Tvert i mot! 

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Smiley99 said:

Ja, når jeg har energi og overskudd til det. Har jeg en dårlig dag så hjelper det å rydde i leiligheten. Foretrekker å ha det ryddig og rent rundt meg, det gjør meg glad.😊 

Veldig enig. :) Får også energi av å ha det ryddig, men blir stresset når det er for rotete.

Akkurat nå koser jeg meg med husarbeid spesielt fordi det er noe fysisk. Sitter på hjemmekontor og får ikke beveget meg nok.

Anonymkode: 35028...b1b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg likte det inntil jeg fikk barn. Nå får jeg aldri fullført det jeg begynner på. Hvis noe gjøres ferdig tar det ca en halvtime før det er rotet eller skitnet til igjen. 

Anonymkode: 1ea26...34c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hater det. Det eneste som er kjedeligere enn å rydde og vaske må vel være å se sport på TV. Dessverre må jeg jo rydde og vaske av og til, jeg vil jeg ikke leve i skitt, men det kommer aldri til å bli lystbetont. Det finnes jo så mye annet moro man heller kan bruke tiden på, husarbeid er bare brydderi. Det kommer aldri til å se ut som et instagramvennlig utstillingshjem her, men de som kommer på besøk kjenner meg, og de kommer for å treffe meg og ikke sjekke hvor ryddig det er. Jeg har selvironi på det også, så jeg har ikke noe problem med å le av at jeg har er ganske ubrukelig når det kommer til alt som har med husarbeid å gjøre. 

Anonymkode: 89da7...ac7

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet

Ikke å vaske. Men liker å rydde i skuffer, skap og hyller. Tar jevnlig en økt hvor jeg endevender alt og kaster/gir bort ting jeg ikke trenger lenger. 

Anonymkode: d7402...61f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...