Gå til innhold

Ryktespredere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det folk som alltid sprer rykter rundt omkring, både IRL og her på KG?

Har ikke disse menneskene bedre ting å gjøre?

Jeg blir så irritert over at noen sprer usanne og ekle rykter om folk bare for å skape intriger, gjøre seg interessant, ødelegge, nedbryte og være ekkel! :evil:

Folk får prate så mye de vil, men hvorfor er noen så teite å spre rykter om andre? Voksne mennesker, altså! Iallfall så skal de forestille voksne mennesker. De er tydeligvis ikke voksne i den mentale alderen for å si det sånn...

Jeg blir så forbanna!! At folk ikke kan forstå hvor mye de faktisk kan ødelegge!!! :evil:

Huff... Er dere ikke enig? At folk bør GET A LIFE?? Til de som evt føler seg truffet her inne og IRL, tør de å fortelle hvorfor de holder på å sladre og spre rykter om andre?

Folk bør ha bedre ting å gjøre enn til stadighet å slenge dritt og prate om andre....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ryktespredning på kg??????????

*har visst gått glipp av noe her*

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror jeg vet hva du sikter til.

Er du virkelig sikker på at det er USANNE rykter??????????????

Skrevet

Hei Lillian

Dette er en verden som jeg ikke kjenner til. Opplever verken irl eller her på kg at det er ryktespredning, men jeg tviler ikke på det du sier. Hva med at du spesifiserer litt nærmerer slik at vi som ikke kjenner til dette, blir opplyste., :blunke:

Skrevet
ryktespredning på kg??????????

*har visst gått glipp av noe her*

Jeg skjønner heller ikke hva som menes her. Har vel også gått glipp av noe...

Skrevet

Deter det samme om rykter er usanne eller ikke, man sprer ikke rykter om andre, det er vel vanlig skikk og bruk?......

Skrevet

Hva da ?

Vet heller ikke hva IRL er.....

Mye rare innlegg av og til her, men vet ikke hva du sikter til....

Noen som kan opplyse meg ?

Kattepus :D

Skrevet

Det har du helt rett i Lasse.

Og IRL betyr "In real life".

Gjest Frøken Dings
Skrevet

Jeg har heller ikke fått med meg denne såkalte ryktespredningen. Jeg sier såkalte, fordi enkelte roper "baksnakking" og "personangrep" så snart deres nick blir brukt i en diskusjon, selv om de selv har startet tråden. Når f.eks en bruker kan kalle det "mobbing" å bli stilt et kritisk spørsmål, synes jeg vedkommende har lite på en diskusjonsside å gjøre.

Dette er internett. Det krangles her som det krangles i det virkelige liv, og tåler man ikke det så får man holde seg unna. Mener jeg da!

Skrevet

Jeg er enig med Lasse! Det spiller ingen rolle om det er sanne eller usanne rykter. Dersom man ikke har bedre ting å ta seg til enn å snakke om andre menneskers liv og gjøremål, bør man kanskje finne seg en hobby å fordrive tiden med istedet. Eller som Lillian sier, Get a Life!

Man skal også være oppmerksom på at dersom noen baksnakker/sprer rykter om andre overfor deg, er sannsynligvis du den neste det blir snakket om overfor noen andre. :blunke:

Gjest Missuganda
Skrevet

De typiske ryktesprederne er sjalu ungjenter. Ikke bry deg Lillian. :kul:

Skrevet

På den andre side kan man bli rik av å spre rykter (ref se og hør...) så det viser vel at det er marked for det, ... trist nok!...

Skrevet

Desverre er det lett å bli med på ryktespredning, ofte rett og slett av ubetenksomhet.

Hvis vi kunne, før vi snakket om andre, tenke:

1. Vet jeg at det jeg sier er sant?

2. Vil det skade den jeg snakker om?

3. kan det glede vil den jeg omtaler?

Er svaret på nr 1. et tja eller nei - må jeg holde munn.

Er svaret på nr. 1 ja - må jeg vurdere neste spørsmål.

Er svaret på nr. 2 ja - må jeg holde munn.

Er svaret på nr. 2 nei, må vurdere neste spørsmål.

Er svaret på nr. 3 nei - må jeg holde munn.

Er svaret på nr. 3 ja - kan jeg vurdere om ryktet skal få gå videre.

Og det er RYKTER jeg her snakker om.

For noen vil disse tre spørsmålene kunne føre til at det ble ganske så taust......

Skrevet

Skjønner fortsatt ikke hva slags rykter det er snakk om jeg.

Er fryktelig nyskjerrig da!

Skrevet

Det var faktisk ikke noen spesielle tilfeller her på KG jeg sikta til med dette innlegget, men det har forekommet, ja....

Dette innlegget var ment generelt, er jeg nødt til å ha en årsak for alle innleggene jeg skriver hvor det er noe jeg tenker spesielt på? :roll:

Jeg spurte hva dere synes om slikt, både IRL og her på KG, for oj! Det skjer faktisk begge steder.... Tro det eller ei.

Dere henger dere opp i "rykter på KG" men det var brukt som et eksempel i innlegget mitt fordi jeg vet det har foregått tidligere. Dessuten vet jeg dessverre altfor godt at det foregår IRL, så det var generelt ment.

Jeg siktet ikke til noe spesielt, men dere hengte dere opp i hva slags rykter og hvorfra osv... Det var ikke det som var poenget med innlegget mitt.... *sukk* Jeg sier ikke at jeg vet om noen rykter på KG nu, men om det skulle vært det hadde det vel vært uvesentlig hva de var om? Hvis jeg skulle legge ut her alle rykter jeg har hørt om folk her på KG (spesielt inne på chatten prates det mye om folk), så ville jo jeg vært med på å spre ryktene! Det har jeg ingen verdens planer om...

Iallfall, siden det tydeligvis ble vanskelig å tenke over dette pga at jeg brukte KG som eksempel, så tenk dere IRL, da... Og da kan dere vel svare på spørsmålene mine og deres tanker rundt det....

Forresten helt enig med deg, Lasse. Det spiller aldri noen rolle om rykter er sanne eller usanne. Men det sårer alltid ekstra (synes jeg) når de er usanne...

Gjest sexysadie
Skrevet

Hva snakkes d egentlig om her???

Har aldri fått m meg noe rykter inne på forumet!!!

Skrevet

OK.. sånn er det å skumlese :oops:

Er visst treeg jeg også.

:hoho:

Men det er vel lov til å sladre litt på chatten? :-?

Har ikke noe i mot at noen setter ut rykter om meg her inne jeg. Ingen vet jo hvem jeg er uansett (tror jeg) og ingen her inne vet mer om meg enn det jeg selv har sagt/skrevet.

Skrevet

Det er nok lettere å ikke bry seg om rykter her, men uansett rykter er lite hyggelig.

Og det er vanskelig å forsvare seg mot et rykte. Når et eller annet rykte går, ofte usant, tenker mange at det må jo være noe i det, for "ingen røyk uten ild".

Og i det den tanken er tenkt, er man svært nær å gi næring til syktet selv.

Det er derfor jeg prøver å tenke gjennom mine tre spørsmål -

Vet jeg det er sant?

Vil det skade den jeg snakker om?

Kan det glede den jeg omtaler?

Så kanskje jeg ikke er med på ryktespredningen.

Skrevet

Håper du ikke fikk dette etter meg på chah'en. Det var bare mitt årlige sladrehumør. ;-) Men jeg fikk fikk det tilfredstilt etter det jeg fikk vite om Stefan.... eller Leif... Lars?... ja ikke så nøye det men, han ..... vel, jeg husker ikke det heller. Nå fikk alle nyskjerrige vite om ryktene som gikk på kg. :sjarmor:

Neida! Jeg vet ikke jeg Lillian! Av og til er det fordi folk kjeder seg, noen ganger fordi noen føler seg bedre etter å ha rakket ned på andre... noen ganger får man bare 15 høns av en fjær. Men vil da påstå at "rykter" på kg ikke kan være så ødeleggende som de IRL da.

Skrevet
Hva da ?  

Vet heller ikke hva IRL er.....

Mye rare innlegg av og til her, men vet ikke hva du sikter til....

Noen som kan opplyse meg ?

Kattepus  :D

Inreallife :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...