Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere som blir helt sønderknust når man prøver å bli gravid? og man blir så innmari håpefull hver gang det nærmer seg mensen, men så kommer mensen gang på gang måne etter måne... 

Jeg klarer ikke å tenke på annet.. Og er den eneste i familie og svigerfamilie som ikke har barn eller er gravid.. Alle sier bare at jeg må "slappe mer av" så går det til slutt.. Men føler det er litt lett å si for alle de som ble gravide med engang de prøvde.. Det er jo barn og babyer rundt meg overalt. Jeg synes det er så vondt å se andre gravide og bare det å se barne ting i butikk så får jeg et stort stikk i magen.. Jeg føler meg fæl som tenker som jeg gjør, men kjenner på en så stor misunnelse på de som får til å bli gravide 😟

Jeg har aldri vært gravid før men har nå ikke gått på p pille siden juni - juli i fjor... Begynner å bli så utrolig redd for at jeg ikke kommer til å klare å bli gravid.. Og føler meg veldig alene om det😔 går hele tiden rundt med vond følelse. Er det noen flere som har det sånn? Noen som har noen tips til hva som kan hjelpe for å bli lettere gravid? 

Anonymkode: 44d22...f5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Her har du kommet til mange i samme båt :klem: Veldig mange som sliter med å bli gravide, i større og mindre grad. Men "ute der" kan det føles som alle blir det ja. Prøving og ufrivillig barnløshet er det (dessverre) ikke mange så snakker så høyt om. Den gode nyheten er at en høy prosentandel (70%?) blir gravid innen 1 år som prøver. De andre må ha ytterligere hjelp. Men svært få forbli ufrivillig barnløs. Er utrolig mange hjelpemidler i dag.

Har du kartlagt eggløsning og vet at du har det hver måned? Det er første bud som prøver. Om du har det veldig vondt og sliter med dette (spesielt om du er 30+ år) så vil jeg anbefale deg å ta kontakt med en privat gynekolog. Det gjorde jeg etter 4 måneder, for jeg holdt på å bli gal (men slet da med rar syklus). Litt medisinhjelp var det som skulle til. Etterhvert. Jeg har brukt 13 og 14 måneder på å bli gravid de gangene jeg har prøvd. Og nå er jeg på den 8. måneden som prøver igjen. Tar noe tid dette her altså... men jeg LOVER at denne tiden bare vil bli et blaff av minne i livet ditt den dagen du får barnet i armene dine ❤️ Bare ikke gi opp. Start gjerne en dagbok blant prøverene her inne, det er en skikkelig fin gjeng hvor vi følger og heier på hverandre.

Endret av Amatariel
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for så fint svar ❤️

Det er veldig godt å vite at jeg ikke er helt alene, noe som jeg føler veldig på! 

Jeg blir straks 28 år så er ikke over 30 enda. Jeg har eggløsning hver måne og regelmessig mens. Har vært hos gynekolog og sjekket med + tatt prøver og alt såg fint ut :)

Hadde bare såå stort håp på at jeg skulle bli gravid fort, men sånn har jeg jo skjønt at flertallet ikke blir! Håper du har rett og at jeg blir gravid etterhvert ❤️ 

Masse lykke til til deg ❤️

Anonymkode: 44d22...f5f

Skrevet

Dette høres veldig bra ut. Da har du alle forutsetninger til at dette skal gå bra! Eneste som kanskje gjenstår å sjekke er om mannen bør ta en sædtest. Der ser dere selv hvor utålmodige dere er... Men som sagt, ofte må det gå et år for helt friske par å bli gravide. Statistikken er ikke helt med oss. Om man er frisk og gjør ALT rett i forhold til klaff på eggløsning så er det bare 20% sjanse for at befruktning vil skje. Så man trenger en stooor dose flaks i dette gamet også. Og som alt annet i livet har noen mer flaks enn andre. Men til slutt vil det skje :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...