Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bekkenet krangler en del om dagen. Mannen er bortreist på jobb i 2 uker og vi har hunder som må få tur. Er det skadelig å presse seg litt og gå selv om det gjør vondt?

Anonymkode: 3dbb1...913

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det e sjelden det er skadelig, men du bør ikke overdrive. Er bekkensmertene opga graividitet, er det noe du har som følge av et ryggproblem? Bevegelse er som generell regel bra for deg, men unngå lange turer på asfalt om du kan, bruk gode sko og gjerne et belte som du fester hundene i for å unngå evt rykk i kroppen :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bekkenet krangler en del om dagen. Mannen er bortreist på jobb i 2 uker og vi har hunder som må få tur. Er det skadelig å presse seg litt og gå selv om det gjør vondt?

For meg var det ikke bra å presse seg. Tror det har gjort ting verre, og frykter at det ikke går over etter fødsel. Man skal helst være litt aktiv, men stoppe før smertene kommer. Det er ingen naboer, ungdommer i nærheten eller andre som kan gå lengre tur med hundene? Så kan du ta noen korte lufteturer bare?

Anonymkode: 1d7fc...43c

• Liker 1
Skrevet

Har du noen som kan hjelpe deg med hundene i en periode? Evt kennel?

Du bør lytte til kroppen og hvile bekkenet.  Bekkenplagene kan bli verre, og, i verste fall, kroniske.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Carrot skrev (2 timer siden):

Nei det e sjelden det er skadelig, men du bør ikke overdrive. Er bekkensmertene opga graividitet, er det noe du har som følge av et ryggproblem? Bevegelse er som generell regel bra for deg, men unngå lange turer på asfalt om du kan, bruk gode sko og gjerne et belte som du fester hundene i for å unngå evt rykk i kroppen :)

Pga. graviditet ja :) Burde kanskje bruke belte ja.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For meg var det ikke bra å presse seg. Tror det har gjort ting verre, og frykter at det ikke går over etter fødsel. Man skal helst være litt aktiv, men stoppe før smertene kommer. Det er ingen naboer, ungdommer i nærheten eller andre som kan gå lengre tur med hundene? Så kan du ta noen korte lufteturer bare?

Anonymkode: 1d7fc...43c

Uff, håper det normaliseres etter fødsel 😕 Det sitter litt langt inne å be om hjelp men hvis det blir noe verre må jeg nok det. Drøy måned til termin... Det går greit å gå sakte på flatmark, men merker jo at det ikke er særlig givende for hundene😬

alabaster skrev (2 timer siden):

Har du noen som kan hjelpe deg med hundene i en periode? Evt kennel?

Du bør lytte til kroppen og hvile bekkenet.  Bekkenplagene kan bli verre, og, i verste fall, kroniske.

Kroniske bekkenplager høres meget ugreit ut! Synes det er vanskelig å vite hvor grensa går. Det er jo vondt å snu seg i senga også, men må jo det.

AnonymBruker
Skrevet

For meg var det en dum avgjørelse her jeg nå sitter med kroniske bekkensmerter/låsninger. Har vondt hver dag, i ulik grad, og er jevnlig hos kiropraktor. Jeg ville ha tatt det helt piano om jeg kunne skru tiden tilbake.

Anonymkode: 787aa...a48

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Bekkensmerter blir ikke bedre av å bevege seg, anbefalingen er å ta det med ro. Be om hjelp, ellers blir det ikke noe lettere når du har barnet i tillegg som skal med på tur kombinert med kroniske smerter.

Anonymkode: ca949...dc7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fortsatt vondt i både rygg og bekken etter forrige svangerskap for 2 år siden. Er gravid igjen og kjenner det blir verre og verre for hver dag. Blir nok å roe ned snart.. Men en gåtur hver dag er ikke så dumt, bare ikke overdriv, husk når du går så skal du også gå hjem igjen, så gå ikke for langt! 

Anonymkode: 57071...6ef

• Liker 2
Skrevet

Jeg angrer virkelig for at jeg var så sta og presset meg selv for mye! Fungerer absolutt ikke normalt nå; sliter med det meste av fysiske ting. Men jeg hadde jo betennelse i hoftene, som jeg trodde var bekkenløsning. Nå har jeg begge deler. 😅

Har prøvd meg på gravidtrening/yoga, men kan ikke en gang spre eller løfte beina ordentlig. Nå er det bare å vente til fødsel og håpe det går over etterpå... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos meg ble det bedre etter jeg tok det helt med ro noen dager. Fikk hjelp til å lufte bikkja. 

Anonymkode: fe275...58f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bekkenet mitt kranglet i 2 år etter fødsel, så jeg ville tatt det litt rolig. Tenker at du kan ta små lufteturer så de får gått på do, men at de lengre treningsturene bør tas av andre. 

Har du noen naboer du kan spør? Sikkert noen tenåringer som synes det hadde vært gøy å gjøre for en slant med penger 😊 vi har en Facebook-side for byggefeltet her jeg bor, finnes det noen lignende i området der du bor? Evt en kjøp/salg-side hvor du kan legge ut annonse om ønske om hjelp til hundelufting 😉

Anonymkode: 8e530...0ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har selv bekkenløsning. Legen sa at det eneste som ville hjelpe var å føde. Ellers var det viktig å ta det med ro, og anbefalte fysioterapeut. 

Man skal ikke presse seg. Man risikerer å gjøre det verre, i verste fall kronisk. 

Anonymkode: 9aba8...8ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg presset meg. Er enda ikke bra nesten 3 år etter fødsel. Skulle ønske jeg kunne skru tiden tilbake og ta bedre valg. 

Anonymkode: 47f0f...895

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja - det kan bli kronisk.

Jeg gikk jevnlig til kiropraktor i begge mine svangerskap og han var klar på at jeg for eksempel ikke skulle gå lengre turer enn at jeg kom meg gjennom turen uten smerter. Om det gjorde vondt skulle jeg ta det med ro.

Anonymkode: 75ae0...50a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, alle sammen! Det var ikke oppløftende lesning 😅

Synes det er vanskelig fordi jeg føler meg som en unnasluntrer om jeg ikke får gjort det jeg "burde", men vil jo ikke risikere at det blir verre og ikke blir bra igjen 😕

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt smerter i bekkenet i to graviditeter og det eneste som hjelper er å ta det med ro. Eventuelt kjøpe krykker slik at man kan avlaste bekkenet. I min andre graviditet brukte jeg krykker av og på fom uke 24. Dette gjorde at jeg kunne få meg litt morsjon. 

Anonymkode: 120b3...c98

Skrevet

Når jeg er alene med hundene går jeg tur med dem en og en. Å gå med begge blir for krevende for meg. Men så lenge jeg går med en om gangen er det stort sett ikke noe problem :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...