AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #1 Skrevet 6. januar 2021 Fikk en juicepresse til jul, som blir flittig brukt. Men hva kan man bruke restene til? Fra f.eks eple og appelsin/klementin? Anonymkode: 1d8ff...e43
Hoppetaujenta Skrevet 6. januar 2021 #2 Skrevet 6. januar 2021 Gulrotrest kan brukes i brød i alle fall, men deigen blir våtere da, så det må minskes litt vann i deigen. Kanskje appelsinrester kan røres ut i smoothier etc? Har aldri testet, men "fruktavfall" burde jo kunne spises opp hvis en gjør det med en gang før det blir brunt?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #3 Skrevet 6. januar 2021 Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden): Gulrotrest kan brukes i brød i alle fall, men deigen blir våtere da, så det må minskes litt vann i deigen. Kanskje appelsinrester kan røres ut i smoothier etc? Har aldri testet, men "fruktavfall" burde jo kunne spises opp hvis en gjør det med en gang før det blir brunt? Jeg tenker motsatt her. Meningen med gulrøtter i brød er jo å gi smak/fukt. Men kjøttet etter jucing er you tørt og smakløst. Men mulig du har prøvd? (bare nysgjerrig her går alt i søpla, så følger med i tråden for læringens del) Anonymkode: b601d...b25
Hoppetaujenta Skrevet 6. januar 2021 #4 Skrevet 6. januar 2021 Ja, jeg har hatt gulrot i deigen ganske mange ganger og det er fukt igjen i det tørre. Det blir gulrotorange biter og frisker opp et brød syns jeg.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #5 Skrevet 6. januar 2021 Hoppetaujenta skrev (3 minutter siden): Ja, jeg har hatt gulrot i deigen ganske mange ganger og det er fukt igjen i det tørre. Det blir gulrotorange biter og frisker opp et brød syns jeg. Takk for tips Anonymkode: b601d...b25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå