Gå til innhold

Juicepresse - Hva bruke restene til?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk en juicepresse til jul, som blir flittig brukt. Men hva kan man bruke restene til? Fra f.eks eple og appelsin/klementin?

Anonymkode: 1d8ff...e43

Skrevet

Gulrotrest kan brukes i brød i alle fall, men deigen blir våtere da, så det må minskes litt vann i deigen. Kanskje appelsinrester kan røres ut i smoothier etc? :klo: Har aldri testet, men "fruktavfall" burde jo kunne spises opp hvis en gjør det med en gang før det blir brunt? 

AnonymBruker
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden):

Gulrotrest kan brukes i brød i alle fall, men deigen blir våtere da, så det må minskes litt vann i deigen. Kanskje appelsinrester kan røres ut i smoothier etc? :klo: Har aldri testet, men "fruktavfall" burde jo kunne spises opp hvis en gjør det med en gang før det blir brunt? 

Jeg tenker motsatt her. Meningen med gulrøtter i brød er jo å gi smak/fukt. Men kjøttet etter jucing er you tørt og smakløst. Men mulig du har prøvd? 

(bare nysgjerrig :) her går alt i søpla, så følger med i tråden for læringens del) 

Anonymkode: b601d...b25

Skrevet

Ja, jeg har hatt gulrot i deigen ganske mange ganger og det er fukt igjen i det tørre.  :jepp: 
Det blir gulrotorange biter og frisker opp et brød syns jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (3 minutter siden):

Ja, jeg har hatt gulrot i deigen ganske mange ganger og det er fukt igjen i det tørre.  :jepp: 
Det blir gulrotorange biter og frisker opp et brød syns jeg. 

Takk for tips :)

Anonymkode: b601d...b25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...