Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må jeg være en gamer for å være sammen med en gamer? Mange innlegg jeg har lest her inne sier det er kun gamerjenter som ka vræe ilag med gamere. Ellers så må man finne seg en annen som har litt andre interesser. Gjerne like. Jeg liker å strikke, henge med venner, tegne og gå turer. Sang og musikk og er sammen med en gamer. Han sitter 15 t i uken og jeg synes til tider det kan bli mye. 

Anonymkode: e1af8...47f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du bestemmer vel selv hvem du trives med?

Personlig hadde jeg aldri orket en gamer. Men så er jeg også 42 år...

Anonymkode: 3ece7...07c

AnonymBruker
Skrevet

Nei det må du ikke. Jeg er gamer, og ønsker ikke en gamerkjæreste i utgangspunktet. Om han likevel skulle være gamer er det en fordel at han gamer noe annet enn meg.

Det er jo greit å ha ulike interesser så man ikke sitter oppå hversndre hele tiden.

Anonymkode: 72981...7eb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gamer selv. Samtidig er jeg mer måteholden enn de to gamerne jeg har vært sammen med, så det har hendt at jeg irriterer meg likevel når det går på bekostning av andre ting. Fordelen er jo at vi gjerne gamer sammen så det blir noe vi har til felles og tid vi tilbringer sammen. 

Anonymkode: 0ddca...e02

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han sitter 15 t i uken og jeg synes til tider det kan bli mye. 

15 timer i uka er vel ikke så mye. Synes jeg da, vel og merke.

Min mann har en hobby som tar mer enn 15 timer i uka, og til tider er det bare deilig at han er i et annet rom i huset enn sammen med meg hele tida. Så lenge man selv har andre interesser, bør ikke dette være et problem.

Og jeg trenger virkelig ikke å ha samme hobby som min mann. Så nei, du trenger ikke bli en gamer girl. 

AnonymBruker
Skrevet
Dævendøtte skrev (3 minutter siden):

15 timer i uka er vel ikke så mye. Synes jeg da, vel og merke.

Min mann har en hobby som tar mer enn 15 timer i uka, og til tider er det bare deilig at han er i et annet rom i huset enn sammen med meg hele tida. Så lenge man selv har andre interesser, bør ikke dette være et problem.

Og jeg trenger virkelig ikke å ha samme hobby som min mann. Så nei, du trenger ikke bli en gamer girl. 

Gamer han? Hvilke interesser har du? 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det må du ikke :) Vi begge spiller, han spiller mer enn meg i perioder. Gjør meg ikke noe at vi driver med litt ulike ting til tider. Det som teller er om han har kontroll på spillingen sin selv eller om det tar overhånd så det går ut over andre områder i livet. Vi venter barn sammen og da forventer jeg jo at han klarer å prioritere det foran spilling, samtidig som vi må prøve å legge til rette for at begge skal få ha litt fritid til å gjøre slike ting vi liker.

Anonymkode: c61e3...332

Skrevet

Hvis du er avhengig av å gjøre alt sammen alltid, så er det en fordel. Men du virker som en med egne interesser, som ikke trenger at dere holder hverandre i hånda hele dagen, og da skal det gå bra. 

Har en venninne som har en gamerkjæreste som gjerne spiller hele dagen, og hun elsker det. Da får hun tid til bøkene sine og andre hobbyer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det blir som en annen hobby. Hadde du synes det var greit om han var ute å fisket 15t i uken? Eller mekket på bil? Bygget med Lego, kjørt motorsykkel, malt og tegnet, sydd klær, snekret, sveiset kunst..? 

En må se på det som andre hobbyer. Jeg gamer ikke men det gjør mannen. Jeg skjønner at i perioder er det mer spilling en andre, og det er helt greit. Det eneste jeg krever er kommunikasjon, at vi er enige om tidsbruken vår og at vi også prioriterer hverandre og familien vår. 

Anonymkode: 14fa8...ad2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det blir som en annen hobby. Hadde du synes det var greit om han var ute å fisket 15t i uken? Eller mekket på bil? Bygget med Lego, kjørt motorsykkel, malt og tegnet, sydd klær, snekret, sveiset kunst..? 

En må se på det som andre hobbyer. Jeg gamer ikke men det gjør mannen. Jeg skjønner at i perioder er det mer spilling en andre, og det er helt greit. Det eneste jeg krever er kommunikasjon, at vi er enige om tidsbruken vår og at vi også prioriterer hverandre og familien vår. 

Ikke sant :) Blir litt mer i perioder der et nytt spill han har gledet seg til kommer ut, osv. Så dabber det av litt. Blir for eksempel mindre spilling i sommerhalvåret for da er det mer å finne på ute.

Anonymkode: c61e3...332

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke gamer, men samboeren min er. Da vi ble sammen, spilte han betydelig mye mer enn han gjør nå, og kunne også si "et par timer" som ble til kl 4 på natta. Vi snakket sammen og ble enig om kompromisser og nå fungerer det fint for oss :) Jeg drar til venner, leser bøker eller gjør andre ting mens han gamer, hadde vært det samme om han hadde en annen hobby som tok mye tid. veldig glad han ikke er en av de som skal se "alt" av fotball på tv f.eks, det orker jeg ikke,haha!

Anonymkode: c01ff...b6a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette var omtrent det jeg kom for å skrive, bare at min mann ikke gamer.

Snakk åpent, så du vet hva du har å forholde deg til mtp tidsbruk og prioriteringer. Så ser du på totalen, og kan avgjøre om det er noe du kan få til å funke med det du ønsker. 

Anonymkode: ec729...8cb

• Liker 1
Skrevet

Du må ikke være det. Men gamere har jo en felles forståelse for hverandre, slik at det kan være enklere å forstå hvorfor h*n gamer. Om du ikke plages av den livsstilen så er det vel ingen problem. :) 

Gjest Dævendøtte
Skrevet

Gamer han? Hvilke interesser har du? 

Han gamer ikke, men forsvinner i et annet rom i huset nesten hver ettermiddag og helg. Noen ganger for en time, andre ganger mange timer. I løpet av en uke, blir det nok mer enn 15 timer. Hobbyen hans er spesiell, så jeg ønsker ikke skrive nøyaktig hva han driver med. Men jeg deler ikke den interessen. 

Jeg bruker tiden min på å trene, gå lange turer i skogen, enten på ski eller til fots, padler mye om sommeren (det kan ta hele dagen). Vi bor på landet og har skog og vann utenfor husdøra. Dette nyter jeg godt av, han har aldri vært med meg på turer i skog eller på vann. 

Og jeg sitter mye og surfer på nett vinterstid ;)  Det gjør ikke han. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan bli en gamer hvis du liker å game. Enkelt og greit. Om dere ikke passer sammen pga gamingen, så passer dere ikke sammen. Ønsker han å begynne å strikke og tegne for at dere skal passe bedre sammen?

Anonymkode: 241fd...4d9

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke helt forskjellen på en som gamer 15 t i uken kontra en som sitter å ser på tv 15 t i uken. Hvor mange menn er det ikke som er tv-griser og skal se alt av fotball på tv?

Anonymkode: da566...b64

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Opplever det som at spesielt menn, har ofte én hobby de investerer svært mye tid i. Det kan være trening, mekking eller gaming som du har nevnt. Mens damer ofte har flere små hobbyer. Sum sumarum tror jeg du bruker minst 15 timer på dine interesser utover uke også, det bare virker voldsomt når alle timene bruker på én ting. 
har du prøvd gaming? Det er utrolig gøy! Har et vennepar der hun haatet gaming, hun trodde gaming var for svette eremitter som aldri kommer opp fra mammaskjeller.. men nå spiller jammen meg hun også 😅

Anonymkode: 58d7f...136

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Må jeg være en gamer for å være sammen med en gamer? Mange innlegg jeg har lest her inne sier det er kun gamerjenter som ka vræe ilag med gamere. Ellers så må man finne seg en annen som har litt andre interesser. Gjerne like. Jeg liker å strikke, henge med venner, tegne og gå turer. Sang og musikk og er sammen med en gamer. Han sitter 15 t i uken og jeg synes til tider det kan bli mye. 

Vi gamer begge to. Sammen. Noen liker fotball, noen gaming og andre mekking.Har dere ikke andre fellesinteresser?

Anonymkode: 1fece...c58

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Neida, så joda... 

Først og fremst så burde du jo ikke ta alt du leser på KG til etterretning... Dernest burde du jo klare å resonere deg frem til dette selv.

- Må  kjæresten din være en  "strikke-henge med venner-tegne gå tur-sang og musikk"-boy for å være sammen med deg ?  

Det er jo selvsagt bra å ha felles interesser, men jeg  trur at det sunneste og besteste for forhold er å ha "noe helt for seg selv" også. 

Skrevet

Nei, du må ikke det. Jeg er delvis gamer selv, gubben er periodegamer om vinteren. I sommerhalvåret er det veldig lite gaming og jeg får "føyker" der jeg gamer mens han er mer spredt over tid og vi passer utmerket godt sammen de periodene han gamer mest likevel 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...