infectedsopp Skrevet 6. januar 2021 #1 Skrevet 6. januar 2021 Regjeringen utreder grunnlag for å innføre portforbud https://www.tv2.no/a/11875772/ " Ifølge NRK har justisdepartementet de siste ukene jobbet med å utrede det juridiske grunnlaget for portforbud i Norge. Blant annet har flere norske ambassader i utlandet blitt bedt om å rapportere om hvordan portforbudet har vært håndhevet i deres respektive land. FHI bekrefter ovenfor statskanalen at de har kommet med sine innspill angående portforbud, men vil ikek si noe om hvilke råd de har landet på. Regjeringen skal holde en pressekonferanse klokken 14 onsdag." På tide å gjøre seg klar til lockdown tydeligvis - slik som verden over. Alle landene i verden er visst synkroniserte 1
Ukjent. Skrevet 6. januar 2021 #3 Skrevet 6. januar 2021 Det er noe som skurrer voldsomt.. Å innføre lockdown i Norge når det er 130 stk innlagt på sykehus i hele landet er beyond galskap. 37
ItchyBitchySpider Skrevet 6. januar 2021 #4 Skrevet 6. januar 2021 infectedsopp skrev (1 minutt siden): Regjeringen utreder grunnlag for å innføre portforbud https://www.tv2.no/a/11875772/ " Ifølge NRK har justisdepartementet de siste ukene jobbet med å utrede det juridiske grunnlaget for portforbud i Norge. Blant annet har flere norske ambassader i utlandet blitt bedt om å rapportere om hvordan portforbudet har vært håndhevet i deres respektive land. FHI bekrefter ovenfor statskanalen at de har kommet med sine innspill angående portforbud, men vil ikek si noe om hvilke råd de har landet på. Regjeringen skal holde en pressekonferanse klokken 14 onsdag." På tide å gjøre seg klar til lockdown tydeligvis - slik som verden over. Alle landene i verden er visst synkroniserte Dette blir spikeren i kista for demokratiet. Farvel til landet slik vi kjenner det. Når folk blir nektet å forlate sine egne hus etter visst klokkeslett, er løpet kjørt. 23
GrønnNellik68 Skrevet 6. januar 2021 #5 Skrevet 6. januar 2021 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/yRgXQa/nrk-regjeringen-utreder-grunnlag-for-aa-innfoere-portforbud Om noen uker har vi nok portforbud 😊👍🏻 3
KvinneguidenBruker Skrevet 6. januar 2021 #7 Skrevet 6. januar 2021 Bente1234 skrev (Akkurat nå): https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/yRgXQa/nrk-regjeringen-utreder-grunnlag-for-aa-innfoere-portforbud Om noen uker har vi nok portforbud 😊👍🏻 Ok. Jeg kommer sannsynligvis ikke til å merke noen særlig endringer i mitt liv. 11
GrønnNellik68 Skrevet 6. januar 2021 #8 Skrevet 6. januar 2021 KvinneguidenBruker skrev (1 minutt siden): Ok. Jeg kommer sannsynligvis ikke til å merke noen særlig endringer i mitt liv. Ikke jeg heller er hjemme og på jobb men mange blir nok mer ensomme...mannfolk blir sex desperate noe de allerede er men med portforbud .. jepp great 4
Anonymburker Skrevet 6. januar 2021 #10 Skrevet 6. januar 2021 Nakstad sier det skal mye til, heldigvis. 7
GrønnNellik68 Skrevet 6. januar 2021 #11 Skrevet 6. januar 2021 (endret) Expandable86 skrev (1 minutt siden): Nakstad sier det skal mye til, heldigvis. Det kommer vent og se.. smittetallene vil ikke minske.Bare at de utreder det sier jo seg selv de vil se om det er mulig... ellers hadde de ikke gjort d Endret 6. januar 2021 av Bente1234 1
Kittykat Skrevet 6. januar 2021 #12 Skrevet 6. januar 2021 Jeg ventet egentlig bare på dette. Sånn går det når enkelte ikke evner å følge tiltakene regjeringen har satt - bryter karantene/isolasjon, drar på fest med smitte, går ut blant andre med smitte osv. Dette er da snakk om voksne folk som ikke tenker på andre enn seg selv og ikke bryr seg. Derfor så må vi andre lide for deres dumskap. 38
Ukjent. Skrevet 6. januar 2021 #13 Skrevet 6. januar 2021 Expandable86 skrev (Akkurat nå): Nakstad sier det skal mye til, heldigvis. De har også sagt at de ikke skal la tiltak gå utover barn. Ser jo hvor vi er idag. Deres definisjon av «mye» er på et litt annet nivå enn de fleste andre. 10
KvinneguidenBruker Skrevet 6. januar 2021 #14 Skrevet 6. januar 2021 Expandable86 skrev (Akkurat nå): Nakstad sier det skal mye til, heldigvis. Jeg så det. Og i mars gikk alle mye tur men tallene gikk ned. Da hoppet vi 5 meter fra hverandre 😂. Kan gjerne gjøre det igjen. 2
Ukjent. Skrevet 6. januar 2021 #15 Skrevet 6. januar 2021 Kittykat skrev (Akkurat nå): Jeg ventet egentlig bare på dette. Sånn går det når enkelte ikke evner å følge tiltakene regjeringen har satt - bryter karantene/isolasjon, drar på fest med smitte, går ut blant andre med smitte osv. Dette er da snakk om voksne folk som ikke tenker på andre enn seg selv og ikke bryr seg. Derfor så må vi andre lide for deres dumskap. Tror du for alvor at man klarer å stoppe et virus? Hva tror du skjer når det åpner igjen? 16
KvinneguidenBruker Skrevet 6. januar 2021 #16 Skrevet 6. januar 2021 Kittykat skrev (1 minutt siden): Jeg ventet egentlig bare på dette. Sånn går det når enkelte ikke evner å følge tiltakene regjeringen har satt - bryter karantene/isolasjon, drar på fest med smitte, går ut blant andre med smitte osv. Dette er da snakk om voksne folk som ikke tenker på andre enn seg selv og ikke bryr seg. Derfor så må vi andre lide for deres dumskap. Jeg håper de oppgir hvor mye av smitten som er oppdaget ved innreise nå. 5
Gamle Smukka Skrevet 6. januar 2021 #17 Skrevet 6. januar 2021 Ukjent. skrev (Akkurat nå): De har også sagt at de ikke skal la tiltak gå utover barn. Ser jo hvor vi er idag. Deres definisjon av «mye» er på et litt annet nivå enn de fleste andre. Du har kanskje en annen måte dette kan gjøres på? 2
mima Skrevet 6. januar 2021 #19 Skrevet 6. januar 2021 Det overrasker meg ikke. De har ikke prøvd portforbud ennå og nå må det selvsagt prøves ut. Det blir ennå verre for de som bor alene og ikke kan ha besøk/ gå på besøk etter jobb feks. Trodde ikke Norge kom til å bli et totalitært land, som det blir hvis det også innføres portforbud. 13
bonsaijenta Skrevet 6. januar 2021 #20 Skrevet 6. januar 2021 Skjønner ikke vitsen når det importeres smitte hver eneste dag. Jeg er for strengere tiltak, men portforbud vil jeg ikke gå med på. Dette kunne fint vært unngått om den tafatte regjeringa hadde innført obligatorisk testing på reisende, strengere straffer på folk som bryter karantene. Fengselsstraff ved gjentagelse osv osv... De som er flinke skal for F da ikke straffes. 17
Anbefalte innlegg