Gå til innhold

Hva mer trenger jeg til barnehagestart på Østlandet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor på Østlandet og vårt eneste barn skal straks begynne I barnehagen. Han er 11 måneder gammel, har atopisk eksem. Vi tar kjøpt inn en god vinterdress fra Reima, votter, luer og booties fra samme merke. 

Men pga eksem er ullundertøy helt uaktuelt. Jeg er derfor usikker på hvordan han vil takle kulda :( Det er -15 her nå og barnehagen er mye ute. Vi bruker bomull innerst og tykke ulldresser som lag nummer 2, og vinterdress ytterst. Holder dette også i barnehagen? Jeg er fryktelig usikker og redd for at han skal fryse. De er mye ute i all slags vær.

Har dere tips til meg? Hvordan kler dere barna deres nå? Jeg er ekstra redd for min sønn fordi han ikke går enda, ser for meg at han blir sittende mye stille i snøen og fryse :(

Anonymkode: 59985...6a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt ullundertøy med bambus eller bomull på innsiden til sønnen min som klør av ull. Det går helt fint og er et veldig godt alternativ. Joha og refleks er mye på tilbud nå. Ellers er de ikke mye ute med de minste barna når det er så kaldt, de sjekker temperatur på hender og føtter ofte slik at ingen får frostskader😊 lykke til med bhgstart

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt samme problem og har brukt ull som mellomlag og bomull innerst. Det har gått bra. Reima har en ekstra varm dress med dunfyll til småbarn som skal holde ned til -30. Den er veldig bra.

Anonymkode: 7fdc3...236

AnonymBruker
Skrevet

Ekstra såler og ullsokker i sko. 

Anonymkode: 58649...058

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...