AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #141 Del Skrevet 17. april 2021 Bo&miljø - handla om vaskemidler ❤️ Nå i ettertid ser jeg jo at kunnskapen egentlig ikke var så dum likevel (det var på helsefagarbeider utdannelsen som het omsorgsarbeider på den tida (1999) Anonymkode: 95c5c...cd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #142 Del Skrevet 17. april 2021 Norsk, KRL Anonymkode: bff55...c0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #143 Del Skrevet 17. april 2021 Det er for få som har nevnt geografi. Hva var poenget med det? De kunne jo stappet alt det viktigste inn i et kapittel i naturfaget, eller gjøre det om til valgfag. Hvorfor prioriteres det å vite om alle de forskjellige bergartene? De kunne brukt de ekstra timene på samfunnsfaget. Mange trengte sterkt litt mer kunnskap om det som skjer i verden... Anonymkode: 5cb1e...9ab 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosebukett Skrevet 17. april 2021 #144 Del Skrevet 17. april 2021 I følge mange her er jo nesten hele vgs bortkastet, man kan alt fra før, og har ikke brukt for noe mer.. Jeg lærer stadig nye ting, og føler jeg ofte får brukt for mye av det jeg fant unyttig på vgs. Mange synst feks gym er tullefag, men mye av det vi hadde som pensum handlet jo om å planlegge treninger, "optimalt" kosthold osv. Vil påstå det er ganske nyttig. Vi hadde en dyktig lærer i gym da, og gjorde mye forskjellige fysiske aktiviteter (klatring, svømming, orientering, spydkast osv) (Så kan man selvsagt diskutere hvorvidt karakteren for den fysiske delen ska telle når man søker seg inn på teologi, og hvorvidt karakteren i religion skal telle når man søker seg inn på master i ernæring). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #145 Del Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er for få som har nevnt geografi. Hva var poenget med det? De kunne jo stappet alt det viktigste inn i et kapittel i naturfaget, eller gjøre det om til valgfag. Hvorfor prioriteres det å vite om alle de forskjellige bergartene? De kunne brukt de ekstra timene på samfunnsfaget. Mange trengte sterkt litt mer kunnskap om det som skjer i verden... Anonymkode: 5cb1e...9ab Tiltredes Anonymkode: bff55...c0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #146 Del Skrevet 17. april 2021 Gjenferdet skrev (6 minutter siden): Enig. Om ikke noe så har gymfaget fått meg til å hate idrett, fysisk aktivitet og trening enda mer. Bare masse press og jag om å være best, kalde gymsaler, høye krav, ikke minst garderobesituasjonen som var helt håpløs for meg. Legg til en gymlærer som ikke forsto hvorfor jeg ikke ville dusje naken med de andre. Så jeg gjemte meg på toalettet og skiftet der, til andres fortvilelse.. Hadde ikke medelevene dine forståelse for at du ikke ville vise deg naken? Hos oss var det omvendt, ingen elever utenom én ønsket å vise seg nakne. Anonymkode: a3f0c...0ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #147 Del Skrevet 17. april 2021 Rosebukett skrev (1 minutt siden): I følge mange her er jo nesten hele vgs bortkastet, man kan alt fra før, og har ikke brukt for noe mer.. Jeg lærer stadig nye ting, og føler jeg ofte får brukt for mye av det jeg fant unyttig på vgs. Ja, jeg tør å påstå at mye har med læreren å gjøre. Noen lærere har vansker med å innse at de er elendige til å lære bort ting. Min verste lærer må ha vært gymlæreren som fikk oss til å løpe runder til vi så stjerner, og gav oss anmerkning hvis vi stoppet for å ta en pustepause. Anonymkode: 5cb1e...9ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosebukett Skrevet 17. april 2021 #148 Del Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, jeg tør å påstå at mye har med læreren å gjøre. Noen lærere har vansker med å innse at de er elendige til å lære bort ting. Min verste lærer må ha vært gymlæreren som fikk oss til å løpe runder til vi så stjerner, og gav oss anmerkning hvis vi stoppet for å ta en pustepause. Anonymkode: 5cb1e...9ab Jada, det er absolutt sant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 17. april 2021 #149 Del Skrevet 17. april 2021 Nynorsk - jeg har aldri i mitt liv hatt behov for å bruke dette i min hverdag. Nynorsk var rett og slett bare idiotisk å bli lært om. Mulig jeg virker ganske dum nå, men jeg ser rett og slett ikke poenget med nynorsk på læreplanen. Spesielt når man ikke har det som morsmål.... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #150 Del Skrevet 17. april 2021 Kittykat skrev (5 minutter siden): Nynorsk - jeg har aldri i mitt liv hatt behov for å bruke dette i min hverdag. Nynorsk var rett og slett bare idiotisk å bli lært om. Mulig jeg virker ganske dum nå, men jeg ser rett og slett ikke poenget med nynorsk på læreplanen. Spesielt når man ikke har det som morsmål.... Det er ingen som har nynorsk som morsmål. Det er et skriftspråk. Anonymkode: 50c27...021 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 17. april 2021 #151 Del Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ingen som har nynorsk som morsmål. Det er et skriftspråk. Anonymkode: 50c27...021 Ja, jeg vet jo det, men nå tenkte jeg morsmål som i at man bruker det 24/7, Jeg formulerte meg kanskje litt teit 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #152 Del Skrevet 17. april 2021 Flere som peker på at gym var det værste. Er delvis enig. HATA virkelig gym på vgs. For min del var skyldtes det en urettferdig lærer som favoriserte + at man aldri helt fikk sjansen til å forbedre seg på noen ting. Enten klarte man x antall pushups eller løpe Cooper testen på x antall min, eller så kunne man bare glemme å få gode karakter ( med mindre læreren favoriserte deg). Skjønner ikke hvorfor innsats ikke teller?? Enig med de som mener vi skulle hatt bestått/Ikke bestått. Men synes man godt kan fortsette med gym på skolen.... Anonymkode: 68a02...d83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #153 Del Skrevet 17. april 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Flere som peker på at gym var det værste. Er delvis enig. HATA virkelig gym på vgs. For min del var skyldtes det en urettferdig lærer som favoriserte + at man aldri helt fikk sjansen til å forbedre seg på noen ting. Enten klarte man x antall pushups eller løpe Cooper testen på x antall min, eller så kunne man bare glemme å få gode karakter ( med mindre læreren favoriserte deg). Skjønner ikke hvorfor innsats ikke teller?? Enig med de som mener vi skulle hatt bestått/Ikke bestått. Men synes man godt kan fortsette med gym på skolen.... Anonymkode: 68a02...d83 Men hvor gode resultater man får på Cooper-testen og pusups henger jo ofte sammen med innsatsen man har hatt i løpet av året. Anonymkode: 8ab40...281 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #154 Del Skrevet 18. april 2021 Kittykat skrev (4 timer siden): Ja, jeg vet jo det, men nå tenkte jeg morsmål som i at man bruker det 24/7, Jeg formulerte meg kanskje litt teit 😅 Så man skal ikke lære andre språk enn eget morsmål? Anonymkode: ab7f4...065 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #155 Del Skrevet 18. april 2021 Porselensmaling. Jeg valgte det selv som valgfag da, fordi jeg var skolelei og ikke gadd å velge noe mer avansert. Å sitte to timer i uka og male tallerkener, glass, kopper ol. var en helt grei avveksling fra all annen pugging. I tillegg fikk man kun karakteren bestått/ikke bestått, så man trengte egentlig ikke legge noe særlig i det og kunne heller bruke tida på viktigere fag. Anonymkode: 88501...c62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #156 Del Skrevet 18. april 2021 Naturfag 😂 Anonymkode: 73f0b...592 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #157 Del Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er for få som har nevnt geografi. Hva var poenget med det? De kunne jo stappet alt det viktigste inn i et kapittel i naturfaget, eller gjøre det om til valgfag. Hvorfor prioriteres det å vite om alle de forskjellige bergartene? De kunne brukt de ekstra timene på samfunnsfaget. Mange trengte sterkt litt mer kunnskap om det som skjer i verden... Anonymkode: 5cb1e...9ab Jeg er i alle fall glad barnelærdommen om kvikkleirebunn og andre bergarter/jordarter satt, da jeg kjøpte hus for noen år siden. Anonymkode: 82feb...e10 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #158 Del Skrevet 18. april 2021 Nynorsk og MATTE ( grøss ) Anonymkode: 27821...727 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterpotta Skrevet 18. april 2021 #159 Del Skrevet 18. april 2021 Norsk uten tvil. Diktanalyse, norrøn mytologi, renessansen, barokken, nynorsk og Gud vet hva annet unødvendig drit vi måtte igjennom. Verste var Snorre saga, Trymskvida og runeskrift. Har absolutt null interesse for det. Vi måtte også på Nasjonalgalleriet på guidet omvisning for å se på malerier og diskutere hvorfor kunstneren bruke de fargene, hvorfor var det motivet malt. Who cares??? Har aldri hatt behov for det. Jeg likte gym, men ikke at det ble satt karakterer. I det faget skulle det vært bestått/ikke bestått. Har heller ikke hatt mye brukt for en del matte som feks algebra, potenser, brøk, ligninger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2021 #160 Del Skrevet 18. april 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men hvor gode resultater man får på Cooper-testen og pusups henger jo ofte sammen med innsatsen man har hatt i løpet av året. Anonymkode: 8ab40...281 Ikke nødvendigvis Anonymkode: c5c88...e5f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå