AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #1 Skrevet 6. januar 2021 Starter en pissfag-tråd hvor dere kan dele det største pissfaget dere noen hadde på videregående. Gjerne begrunn hvorfor du mener det er et pissfag. Det kan være både fellesfag og programfag. Men programfag er mest relevant med tanke på at man kan forhindre andre i å velge akkurat det. Med pissfag mener jeg fag du ikke lærte en dritt i eller som var så uoversiktlige som medførte at du ikke trivdes. For meg kan ingenting trone Teknologi og forskningslære. Anbefaler ingen å velge dette faget, med mindre man allerede er et vitenskapelig geni som Einstein. Man må finne ut alt på egenhånd, og om du ikke tar andre realfag, så er er du rett og slett helt screwed. Jeg tar realfag, og gjør det godt i disse, og synes likevel dette her er et pissfag. Man får ikke undervisning, man jobber kun i prosjekter med andre folk hele tida. I tillegg finnes det ikke pensum eller en plan å følge. Anonymkode: 2099c...435 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 6. januar 2021 Kan jeg få lov til å skrive gym? 😅 Anonymkode: 40743...098 106
SJW Skrevet 6. januar 2021 #4 Skrevet 6. januar 2021 Norskfaget. Lært knapt noe nytt som omhandler tekstforståelse og -oppbygging på hele VGS. Kun masse fokus på nynorsk, som er helt ubrukelig, og norsk kunst- og litteraturhistorie. 21 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #5 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kan jeg få lov til å skrive gym? 😅 Anonymkode: 40743...098 Haha. Fysisk aktivitet er jo for så vidt noe veldig sunt, men ja, det kan være et pissfag siden man egentlig ikke lærer noe spesifikt. prt90 skrev (15 minutter siden): Nynorsk Det er ikke et fag, men en del av norskfaget. :) SJW skrev (10 minutter siden): Norskfaget. Lært knapt noe nytt som omhandler tekstforståelse og -oppbygging på hele VGS. Kun masse fokus på nynorsk, som er helt ubrukelig, og norsk kunst- og litteraturhistorie. Kan si meg litt enig. Jeg lærte alt det på egenhånd av meg selv etter å ha jobbet en del med innleveringer. Anonymkode: 2099c...435
cleangal Skrevet 6. januar 2021 #6 Skrevet 6. januar 2021 Tysk er vel det jeg har hatt minst bruk for. 16
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #7 Skrevet 6. januar 2021 Gikk på kristen internatskole på vgs, det største tullefaget var uten tvil kristendom (obligatorisk). Anonymkode: e555b...286 14
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #8 Skrevet 6. januar 2021 Ingen. Selv fagene som ga meg lite personlig, som nynorsk og kristendom. Og fagene jeg klarte bedre enn en halvfet lærer på 50 (gym). Lærte meg tålmodighet, det å systematisk ta til seg kunnskap, og å jobbe seg strukturert gjennom en oppgave uansett hvor givende eller ikke givende den var. Anonymkode: 82feb...e10 10
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #9 Skrevet 6. januar 2021 Nynorsk. Alt annet har jeg mer eller mindre fått bruk for i flere sammenhenger. Anonymkode: ae2ce...fa3 10
Gjest tranedatter Skrevet 6. januar 2021 #10 Skrevet 6. januar 2021 Nynorsk og mattematikk. At jeg bestod er et under, og jeg kan knapt idag matte etter 5 klasse... Burde rekke med matte opp til og med ungdomsskolen. Valgritt etter det. Gym er jo nyttig, men lærte ingenting. Kanskje litt teori da.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #11 Skrevet 6. januar 2021 Jeg var på utveksling i vg2, og når jeg kom tilbake ble jeg bare plassert der det var plass på de "valgfrie" emnene. Så slår et slag for de to emnene politikk og filosofi (vet ikke om de heter de nå lengre, men het noe i den duren da). Lærte ingenting, men var sikkert litt ekstra bitter siden jeg ville ha realfagskompetanse. Anonymkode: 64075...118
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #12 Skrevet 6. januar 2021 Nynorsk, samfunnsfag og naturfag. Har ikke fått brukt for noe av det i seinere tid. Anonymkode: e4ec4...f08 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #13 Skrevet 6. januar 2021 Historie vg3. Fikk ikke stort annet ut av det enn en lærer som fortalte om sitt liv. Norskfaget kunne også blitt halvert, da med bakgrunn i mye analyse og historie som var dobbelt opp fra ungdomsskolen eller kunne inngått i andre fag. Gym var også ganske unyttig med tanke på faktisk kompetanse å ta med videre. Jeg vet det er et reddende fag for mange, men er ikke så enig i at det bør være tellende som karakter for fremtiden på linjer ut over idrett. Anonymkode: a770b...78c 5
Gjest Kastanjefrø Skrevet 6. januar 2021 #14 Skrevet 6. januar 2021 tranedatter skrev (17 minutter siden): Nynorsk og mattematikk. At jeg bestod er et under, og jeg kan knapt idag matte etter 5 klasse... Burde rekke med matte opp til og med ungdomsskolen. Valgritt etter det. Gym er jo nyttig, men lærte ingenting. Kanskje litt teori da. Hvordan kan matte ikke være nyttig? Sannsynlighet, lån og algebra er jo ting en bruker nesten daglig
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #17 Skrevet 6. januar 2021 Norsk, herunder nynorsk, diktskriving, litteratur, renessansen, barokken. Kan med hånda på hjertet si at jeg ALDRI har fått bruk for noe av det norskfaget inneholdt på videregående. Hilsen høgskoleutdannet 31-åring Anonymkode: c98ae...40f 17
Dhllgfehl Skrevet 6. januar 2021 #18 Skrevet 6. januar 2021 Jeg hadde fordypningsfag IT på begynnelsen av 2000-tallet. Rommet var lite, de stasjonære PC-ene var så varme at rommet føltes ut som en badstue frem til en etter en gitt ut for telling pga varmen, viftene bråket så mye grunnet støv at læreren måtte rope. Læreren var en gammel mann som ikke visste hvilken vei han skulle mate inn disket - som selv da var utdatert. Vi øvde stort sett på touch(vel og bra det) og spilte spill på sol.no. Økonomien til skolen var så dårlig at de ikke hadde råd til å oppgradere PC-ene. Fikk en 6-er og kom inn på drømmestudium da... 13
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #19 Skrevet 6. januar 2021 Jeg hadde psykelogi, og i utgangspunktet tenker jeg at det er interessant, men læreren var sykt weird og det virka som at hun prøve å analysere oss og hvordan vi var som mennesker også var det masse muntlig framføring... Det var det eneste faget jeg hadde for mye fravær i, så jeg tror ikke jeg fikk bestått.. husker ikke helt hvordan det var. Vitnemål fikk jeg hvertfall uansett. Og det andre er Tysk.. altså. Kult jeg kan bøye tyske verb osv. hva skal jeg egentlig med det? kan ikke akkurat snakke tysk om jeg så kan bøye ting riktig men følte det var det eneste vi lærte. Igjen, egentlig kult at man kan et ekstra språk, hadde vært kult om jeg faktisk kunne snakke det, men føler i det miste at man lærer det på feil måte.. Plus at lærebøkene var supertørre. Anonymkode: a4b54...129 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #20 Skrevet 6. januar 2021 Norsk sidemål. Studerer et samfunnsvitenskapelig fag som gjør at jeg har hatt nytte av de vanlige norsktimene med tekstanalyser og slikt, men ikke sidemål der målet var å skrive korrekt nynorsk. Har heller ikke hatt bruk for matte. Hadde 6’er i det, men jeg tror ikke jeg har gjort et regnestykke uten kalkulator siden eksamen på vg3. Anonymkode: 20e8a...ca7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå