Gå til innhold

Har ekstremt overvektige fått beskjed om å isolere seg pga Korona?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har de blitt kontaktet av fastlege eller myndigheter?

Anonymkode: ed6ac...a24

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jisses! :laugh: 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

«Du er for feit -hold deg inne!» 

Nei, tviler på det. 

Anonymkode: f7bea...65c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

De er jo i risikogruppen da. I likhet med lungesyke og folk med nedsatt immunforsvar.

• Liker 9
Skrevet

Det er vel ingen som har fått beskjed om å isolere seg, det er jo derfor alle vi andre lever under strenge restriksjoner - fordi vi skal skåne de som har størst sjanse for å bli veldig syke...

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ekstremt overvektig og har ikke fått beskjed om å holde meg inne. Men når jeg leser alle fordommene her ikke får jeg bare mer og mer lyst til å isolere meg 😔

Anonymkode: 00606...49b

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er ekstremt overvektig og har ikke fått beskjed om å holde meg inne. Men når jeg leser alle fordommene her ikke får jeg bare mer og mer lyst til å isolere meg 😔

Her inne *

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men du har fått beskjed om at er i risikogruppa, og har dermed et ekstra ansvar for å unngå smitte.

Anonymkode: 5afb8...0c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er dette så dumt spørsmål? Jeg kjenner til flere som har fått oppfordring fra fastlegene sine til å holde seg hjemme.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men du har fått beskjed om at er i risikogruppa, og har dermed et ekstra ansvar for å unngå smitte.

Anonymkode: 5afb8...0c1

Jeg har ikke fått fysisk beskjed eller telefon om at jeg er i risikogruppa, men jeg følger jo med og vet at jeg er det. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du er klar over at dette er rasisme? Hets mot en gruppe mennesker. 

Anonymkode: 91d58...b27

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du er klar over at dette er rasisme? Hets mot en gruppe mennesker. 

Rasisme? Nei det er det ikke. Les deg opp. Tåler ikke folk noen ting? Kunne spurt det samme om folk med Kols f.eks. Tviler på at de hadde tatt seg nær av det.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Rasisme? Nei det er det ikke. Les deg opp. Tåler ikke folk noen ting? Kunne spurt det samme om folk med Kols f.eks. Tviler på at de hadde tatt seg nær av det.

Jo, det er det. Faktisk. Du som trenger å lese deg opp. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forsvars hetsing av andre mennesker? Jaggu lavmål her inne. Lurer på hva som feiler enkelte. 

• Liker 4
Skrevet

Nope, ingen beskjed. 

Regner med legen vet jeg er oppegående nok til å følge litt med selv også. 

Og isolasjon hadde nok ført til mer stillesitting og spising, som ikke akkurat er det som er ønsket. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nå var jeg i kategorien fedme klasse 2 med BMI på 37 i mars, men fikk ingen beskjed/tlf fra fastlegen. Men jeg klarer å tilegne meg informasjon så fikk med meg den kunnskapen uten å bli det fortalt. Forøvrig ble jeg syk i april og har gått ned 38 kg så nå er det ikke fedme som er farlig for meg når det kommer til Corona, men sykdommen jeg fikk i april.

Anonymkode: 7b548...7d7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jo, det er det. Faktisk. Du som trenger å lese deg opp. 

Nei, rasisme handler KUN om rase, derav ordet.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Legen har ikke sagt noe til meg, har en BMI på 36. Jeg vet da godt at vekten sørger for at jeg er i risikogruppen. TS kan trøste seg med at jeg er inne mesteparten av tiden uansett, koroana eller ei.

Anonymkode: 71c10...551

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, rasisme handler KUN om rase, derav ordet.

Nei, det er her du tar feil. Rasisme handler om mye mer. Google du, så finner du definisjonene. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, det er her du tar feil. Rasisme handler om mye mer. Google du, så finner du definisjonene. 

Rasisme er en type diskriminering basert på rase, etnisitet og kultur. Det har ingenting med diskriminering av overvektige å gjøre (noe ikke innlegget heller har). Ferdig med saken.

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...