AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #1 Skrevet 6. januar 2021 Hva hadde du tenkt om kjæresten ga finere og dobbelt så dyre gaver til sin mor enn til deg? Jeg ga finere gaver til kjæresten enn til mine foreldre. Vi har vært sammen 3 år. Jeg tror jeg setter mer pris på han enn han på meg. Anonymkode: ea767...ce6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #2 Skrevet 6. januar 2021 Jeg hadde tenkt at det var fint han kjør litt ekstra stas på moren sin. Du kan ikke helt oppriktig være sjalu på moren til kjæresten din, ts? Da bør du virkelig jobbe med deg selv, for det her er bare tullete. Anonymkode: 87ede...024 25
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #3 Skrevet 6. januar 2021 Hold nå mødrene deres utenom. Moren hans og gaver til henne har ingen ting med deg å gjøre. Gir du ham finere gaver enn han gir deg? Det er jo ganske vanlig, ene eller andre veien. Jeg ville snakket om det og lagt meg på samme nivå, og ikke sett på det som noe problem eller bevis for noe som helst. Har du andre grunner til å føle han ikke setter pris på deg, så er har du jo et problem med forholdet. Men gavene i seg selv er ikke det. Anonymkode: af1c0...aec 7
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #4 Skrevet 6. januar 2021 Hvor dyre gaver gir moren til han (og evt hans barn) i forhold til hva du gir han? Anonymkode: 04f84...663
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #5 Skrevet 6. januar 2021 Hva er det snakk om her da? Har han gitt moren noe spesielt som han har sett at hun trengte, eller som hun ønsket seg? og fikk du noe du ønsket deg? Eller har han gitt moren sin et mykke til 2000 kr og deg et til 1000 kr liksom? Vi trenger å vite litt mer før vi kan si om det er du som er urimelig, eller han. Jeg tenker at det er tanken som teller jeg da, og jeg vil heller både få og gi en virkelig gjennomtenkt gave som den andre blir glad for enn å henge meg opp i kroner og øre. Dere kan jo bare ta en liten prat om hva dere begge tenker rundt det der med gaver, feks før neste bursdag, så kan dere legge dere litt på samme sted hvis det viser seg at dere ser ulikt på sånt. Anonymkode: 3b26d...70e 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #6 Skrevet 6. januar 2021 Spørs jo det, da.. Om han og søsknene har gått sammen og bestilt safari i Kenya eller noe fordi det var på bucketlisten til mor så hadde ikke jeg forventet at han skulle matche eller overgå det beløpet med meg. Om mor er minstepensjonist og både jeg og kjæresten tjener godt så hadde jeg også skjønt det om han spanderte robotstøvsuger eller ny TV eller noe sånt på henne uten å kjøpe for samme beløp til meg. Men som en annen nevner, kanskje jeg hadde tenkt på det om han hadde kjøpt smykke for 2000 til henne og bare 1000 til meg? Men igjen, kanskje mor digger rav og perler og diamanter og jeg digger helt enkle sølvsmykker, sånn at vi begge egentlig bare fikk akkurat det smykket han tenkte var best til oss. Nei, jeg tenker i utgangspunktet at pris ikke har noe å si, men du får komme med eksempel på gaver så kan man kanskje bli mer indignert på dine vegne. Jeg er uansett veldig glad i menn som setter sin familie høyt, så nesten mer pluss i boka fra min side at han tar vare på gamlemor. Anonymkode: 902ee...06c 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #7 Skrevet 6. januar 2021 Jeg og samboeren min hadde avtalt 500 til hverandre. Jeg brukte ca 1000 til mamma fra alle oss (jeg har ikke god råd) og 700 til samboer. Han brukte 1500 på meg. Hvor mye han betalte for morens gave aner jeg ikke. Hun fortjener noe flott, ihvertfall. Mamma brukte sikkert 4-5000 på oss begge og ungene til sammen! Hans mor brukte sikkert 7-8000 på alle oss. Vi bruker det vi vil og har råd til. Alle er takknemlige 😊 Anonymkode: 04f84...663 2
Jessic_a Skrevet 6. januar 2021 #8 Skrevet 6. januar 2021 Så Koselig. Mannen min ga en mye dyrere gave til sin mor enn til meg. Det har hun både fortjent og ønsket lenge. Syns det er herlig med menn som tar vare på sine mødre. sier mye om mannen 11
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #9 Skrevet 6. januar 2021 Jeg hadde ikke tenkt noe som helst. Det er morens hans, og han skal få gi akkurat hva han vil i gave til henne uavhengig av hva han gir til meg. At du i det hele tatt henger deg opp i det synes jeg er smålig. Anonymkode: 6175a...567 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #10 Skrevet 6. januar 2021 Det hadde jeg ikke tenkt over så lenge alt er greit i forholdet ellers Med det så mener jeg at jeg ikke hadde likt det hadde han vert en typ mammagutt som bare hører på moren sin og mine meninger er svada. Men, en sånn en ville jeg ikke vert med uansett. Har vert sammen med en sånn, det jeg sa var feil men når moren sa det samme var det rett. Neitakk 🤭 Anonymkode: 44a5a...765
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #11 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva hadde du tenkt om kjæresten ga finere og dobbelt så dyre gaver til sin mor enn til deg? Jeg ga finere gaver til kjæresten enn til mine foreldre. Vi har vært sammen 3 år. Jeg tror jeg setter mer pris på han enn han på meg. Anonymkode: ea767...ce6 Hvor lenge har han kjent deg? Og hvor lenge har han kjent moren sin? Anonymkode: 56c14...f8a
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #12 Skrevet 6. januar 2021 Jeg ser ærlig talt ikke problemet. Anonymkode: 12271...4c0 3
Carrot Skrevet 6. januar 2021 #13 Skrevet 6. januar 2021 altså, hvis det er snakk om en teskjorte til deg og en ny PC til mamma kan jeg skjønne det om dere har delvis felles økonommi osv osv, men ellers tenker jeg at om du syns kjøresten din er kjip på gavefronten og det plager deg er det en sak, mens hva han gir til sin mor er en annen og økonomien i det en tredje, å sette dem sammen og opp mot hverandre blir helt feil for meg..
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #14 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva hadde du tenkt om kjæresten ga finere og dobbelt så dyre gaver til sin mor enn til deg? Jeg ga finere gaver til kjæresten enn til mine foreldre. Vi har vært sammen 3 år. Jeg tror jeg setter mer pris på han enn han på meg. Anonymkode: ea767...ce6 Sjalu på moren over gaver. Kom igjen da. Hun har tross alt født mannen du elsker, hun fortjener noe fint, det betyr ikke noe ang hans følelser for deg. Anonymkode: 2fbb1...4a1 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #15 Skrevet 6. januar 2021 Mammaen er den viktigste dama i en manns liv. Anonymkode: 6f34d...4ca 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #17 Skrevet 6. januar 2021 Det er ikke nødvendigvis en sammenheng mellom verdien på gaven og hvor glad man er i noen. For eksempel ga jeg i år en dyrere gave til min bror enn samboer. Hvorfor? Fordi han er deppa pga korona og hjemmekontor ++ og den opplevelsen jeg mente ville glede han, var tilfeldigvis ganske dyr. Fortsatt mer glad i samboeren min. Det som betyr mest for meg er om gaven er gjennomtenkt, ikke hva den koster. De fineste gavene jeg får er alt som er varmt fordi det forteller meg at giveren kjenner meg og vet at jeg fryser lett. Anonymkode: 68f08...259 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #18 Skrevet 6. januar 2021 Kom til å tenke på en eks av meg. Vi hadde vært sammen noen måneder,og han hadde skrytt av at han hadde gitt broren en bil til bursdagen. Da eksen min hadde bursdag, kjøpte jeg en kjempegod parfyme til ca 500,-. En måned senere hadde jeg bursdag. Da fikk jeg en rosévin (den billigste på polet (50-60 kr på den tiden?)) og en sånn rosebukett fra Rema til 49,-. Jeg hadde ikke forventet en bil. Men gjerne noe i samme prisklasse som det jeg ga han.... I etterkant tenker jeg nok at den bilgaven bare var skryt 😂 Men jeg følte meg ikke så veldig verdsatt der og da... Anonymkode: 04f84...663 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #19 Skrevet 6. januar 2021 Samboeren min ga også dyrere gave til moren sin. Eller han ga gave til moren sin men jeg fikk ingenting. Anonymkode: acda2...e03 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #20 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kom til å tenke på en eks av meg. Vi hadde vært sammen noen måneder,og han hadde skrytt av at han hadde gitt broren en bil til bursdagen. Da eksen min hadde bursdag, kjøpte jeg en kjempegod parfyme til ca 500,-. En måned senere hadde jeg bursdag. Da fikk jeg en rosévin (den billigste på polet (50-60 kr på den tiden?)) og en sånn rosebukett fra Rema til 49,-. Jeg hadde ikke forventet en bil. Men gjerne noe i samme prisklasse som det jeg ga han.... I etterkant tenker jeg nok at den bilgaven bare var skryt 😂 Men jeg følte meg ikke så veldig verdsatt der og da... Anonymkode: 04f84...663 Hehe. Det er bedre enn ingenting da 🤗 Anonymkode: acda2...e03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå