AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #1 Skrevet 6. januar 2021 Jeg kom til å tenke på at jeg snart er ferdig sosionomstudent. Men hvordan skal jeg greie å få meg jobb når coronaviruset herjer? Jeg tenker på siden yrket mitt består i tett kontakt med mennesker, hvordan skal dette gå? Kommer vi nyutdannede sosionomer til å gå arbeidsledige til corona er over? Anonymkode: 08e90...25a
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #2 Skrevet 6. januar 2021 Det var allerede vanskelig for sosionomer å finne jobb før korona, du blir nok arbeidsledig en stund fremover.... Anonymkode: 3e433...922 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #3 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var allerede vanskelig for sosionomer å finne jobb før korona, du blir nok arbeidsledig en stund fremover.... Anonymkode: 3e433...922 Åja 😕 Anonymkode: 08e90...25a
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #4 Skrevet 6. januar 2021 Huff ja, dårlig timing å bli ferdigutdannet i denne tiden Er du villig til å flytte på deg? Kan hende det hjelper litt på mulighetene. Anonymkode: 9f414...1e5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #5 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Huff ja, dårlig timing å bli ferdigutdannet i denne tiden Er du villig til å flytte på deg? Kan hende det hjelper litt på mulighetene. Anonymkode: 9f414...1e5 For å være ærlig så nei, det er jeg ikke jeg trives godt med nettverket mitt her og ikke minst kjærligheten, og vet psyken min har ikke godt av å komme til et fremmed sted med begrenset muligheter til sosial omgang pga corona TS Anonymkode: 08e90...25a
Gjest supernova_87 Skrevet 6. januar 2021 #6 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var allerede vanskelig for sosionomer å finne jobb før korona, du blir nok arbeidsledig en stund fremover.... Anonymkode: 3e433...922 Basert på hva? Sosionomer har det vel aldri vært vanskelig å få jobb for?
GrønnNellik68 Skrevet 6. januar 2021 #7 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kom til å tenke på at jeg snart er ferdig sosionomstudent. Men hvordan skal jeg greie å få meg jobb når coronaviruset herjer? Jeg tenker på siden yrket mitt består i tett kontakt med mennesker, hvordan skal dette gå? Kommer vi nyutdannede sosionomer til å gå arbeidsledige til corona er over? Anonymkode: 08e90...25a Ja hva skal jeg si jeg kjører taxi vi har en nyutdanna pilot som ikke får seg jobb og han kjører taxi så en må kanskje gjøre noe annet for å overleve til Norge tar til vettet
GrønnNellik68 Skrevet 6. januar 2021 #8 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): For å være ærlig så nei, det er jeg ikke jeg trives godt med nettverket mitt her og ikke minst kjærligheten, og vet psyken min har ikke godt av å komme til et fremmed sted med begrenset muligheter til sosial omgang pga corona TS Anonymkode: 08e90...25a Jeg flyttet midt i korona for å få meg jobb det med null nettverk er bare sånn det er. Spørs hvor mye avhengig du er av lønn... var du like avhengig som meg er valget enkelt. 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #9 Skrevet 6. januar 2021 Bente1234 skrev (1 minutt siden): Jeg flyttet midt i korona for å få meg jobb det med null nettverk er bare sånn det er. Spørs hvor mye avhengig du er av lønn... var du like avhengig som meg er valget enkelt. Vi planlegger barn snart så å flytte og splitte familien er uaktuelt... Da tar jeg heller en butikkjobb, eller taxisjåfør... Anonymkode: 08e90...25a
GrønnNellik68 Skrevet 6. januar 2021 #10 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vi planlegger barn snart så å flytte og splitte familien er uaktuelt... Da tar jeg heller en butikkjobb, eller taxisjåfør... Anonymkode: 08e90...25a There u Go... du ser da løsninger du. Pluss at dere er to det blir noe helt annet.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #11 Skrevet 6. januar 2021 1 hour ago, Rainstorm said: Basert på hva? Sosionomer har det vel aldri vært vanskelig å få jobb for? Det har blitt vanskeligere for sosionomer (spesielt nyutdannede) å finne jobb, fordi det er så mange ulike profesjoner som søker samme type stillinger som blir prioritert. Eks. på sykehus og innenfor helse blir sykepleiere og vernepleiere foretrukket, blir nesten ikke ansatt sosionomer innenfor psykiatrien lenger osv. Når NAV lyser ut relevante stillinger er det hundrevis av folk som søker på stillingen med en gang. Da er det ikke lett for en nyutdannet sosionom. Anonymkode: 3e433...922 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #12 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det har blitt vanskeligere for sosionomer (spesielt nyutdannede) å finne jobb, fordi det er så mange ulike profesjoner som søker samme type stillinger som blir prioritert. Eks. på sykehus og innenfor helse blir sykepleiere og vernepleiere foretrukket, blir nesten ikke ansatt sosionomer innenfor psykiatrien lenger osv. Når NAV lyser ut relevante stillinger er det hundrevis av folk som søker på stillingen med en gang. Da er det ikke lett for en nyutdannet sosionom. Anonymkode: 3e433...922 Er utdannet sosionom selv, og kjenner meg igjen i dette. Har mest lyst til å arbeide på et sykehus og innenfor psykiatrien. Men det er ikke lett å få jobb der. Du finner nok en ledig jobb, TS! 😊 Krysser fingrene for deg! Anonymkode: 3111a...056 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #13 Skrevet 6. januar 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det var allerede vanskelig for sosionomer å finne jobb før korona, du blir nok arbeidsledig en stund fremover.... Anonymkode: 3e433...922 Signerer denne. Anonymkode: c4fb8...b4f
Gjest supernova_87 Skrevet 7. januar 2021 #14 Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det har blitt vanskeligere for sosionomer (spesielt nyutdannede) å finne jobb, fordi det er så mange ulike profesjoner som søker samme type stillinger som blir prioritert. Eks. på sykehus og innenfor helse blir sykepleiere og vernepleiere foretrukket, blir nesten ikke ansatt sosionomer innenfor psykiatrien lenger osv. Når NAV lyser ut relevante stillinger er det hundrevis av folk som søker på stillingen med en gang. Da er det ikke lett for en nyutdannet sosionom. Anonymkode: 3e433...922 Takk for opplysende svar!
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #15 Skrevet 7. januar 2021 Tror dere at jeg blir nødt til å finne meg en helt vanlig butikkjobb eller lignende etter endt studie? TS Anonymkode: 08e90...25a
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #16 Skrevet 7. januar 2021 Søk på skole, omsorgsbolig, sykehjem osv. Ikke ta sorgene på forskudd! Anonymkode: dd285...4d0 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #17 Skrevet 7. januar 2021 Venninnen min var ferdig til sommeren som var. Hun jobbet deltid på en bolig for folk med psykiske problemet, men fikk fast jobb i barnevernet i Bergen i november. Anonymkode: 0a050...c2f
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #18 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 7.1.2021 den 11.59): Søk på skole, omsorgsbolig, sykehjem osv. Ikke ta sorgene på forskudd! Anonymkode: dd285...4d0 Krever ikke disse jobbene tett kontakt med mennesker? Tenker på smittefare Anonymkode: 08e90...25a
Taluno Skrevet 22. januar 2021 #19 Skrevet 22. januar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Krever ikke disse jobbene tett kontakt med mennesker? Tenker på smittefare Anonymkode: 08e90...25a ja, mange jobber krever tett kontakt med mennesker, og disse jobbene må jo fortsatt gjøres selv om det herjer en panedemi. Sykehjem, skoler og omsorgsboliger skal fortsatt driftes, selv om det er smittefare. Det er fortsatt behov for folk til å jobbe på steder hvor det er tett kontakt med mennesker. Om du som snart nyutdannet sosionom ikke ønsker jobbe tett på mennesker på grunn av smittefaren, så vil du nok oppleve betraktelig større problemer med å finne jobb. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2021 #20 Skrevet 22. januar 2021 Ei som jeg kjenner, som er utdannet sosionom, fikk først et vikariat som pedagogisk leder i en barnehage. Deretter vikariat i barnevernet. Da vikariatet gikk ut fikk hun fast jobb i barnevernet. Anonymkode: 7f818...e23 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå