Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :) jeg er gravid i uke 11, fant ut av at jeg var gravid rett etter jeg begynte i ny jobb i slutten av oktober. Har vært en del vekke, både pga forkjølelse (4 dager hjemme), sykt barn 2 dager, gått hjem en dag pga kvalme og så 3 dager hjemme i romjulen og har første svangerskapskontroll neste uke..

Har ikke fortalt det til arbeidsgiver enda. 

føler jeg er vekke «hele» tiden og får skikkelig nervøse tanker ift prøvetid osv. Har prøvetid på 6 mnd, så den er over i slutten av april. 

kan jeg miste jobben pga dette? Tenker å fortelle det til arbeidsgiver neste uke, men gruer meg veldig..

Anonymkode: b2cbc...cc1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De kan forlenge prøveperioden din tilsvarende fraværet ditt. 

Anonymkode: 6df9f...5ce

AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det bare :) Arbeidsgivere vet at kvinner i fruktbar alder noen ganger blir gravide og at det kan medføre noe mer fravær. De kan ikke bruke det som grunn for å si deg opp etter prøvetid, det er jo ikke lov å diskriminere. Så lenge du utfører jobben tilfredsstillende så bør det ikke bli noe problem. 

Høres forresten ikke ut som du har vært sååå mye borte da, forkjølelse og sykt barn skjer også ikke-gravide, spesielt i dissetider hvor man ikke skal på jobb med forkjølelsessymptomer  ;)

Anonymkode: 33aa3...ff0

Gjest Kerrs Pink
Skrevet

Du kan ikke bli sagt opp pga graviditeten! Det er viktig å huske på. 

De kan forlenge prøvetiden din, hvis det er ønskelig. Men du MÅ ikke fortelle at du er gravid før du er 7 mnd'er på vei mener jeg. Det kan du jo sjekke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...