AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #1 Skrevet 6. januar 2021 Jeg har jobbet i fast jobb, 100 % ved samme arbeidsplass i flere år. Trives veldig godt. Ble utsatt for en ulykke for en stund siden. Har gått over på AAP, men jobber ca 100 % nå og har gjort det den siste tiden. Jeg bruker lang tid på pendling til arbeidsplassen min hver dag (ca 1,5 timer hver vei med å gå fra parkeringshuset), og det føler jeg at går utover mann og barn. Har sett etter noe annet nærmere her i lang tid, men det har ikke vært tilsvarende stillinger utlyst i mitt distrikt. Har en ganske spesialisert grad og fagfelt. Nå er det endelig lyst ut en stilling rett i nærheten, men den er bare 50 % og i ett år. Da vil jeg bare ha ca et kvarters kjøring hver vei. Men jeg måtte i så fall ha funnet noe ekstraarbeid, eller jobbe som tilkallingsvikar innen noe for å få det til å gå rundt. Jeg er så usikker. Det står ingenting om muligheter for forlengelse. Samtidig er dette første gang på 6 år at det er lyst ut en aktuell stilling, og hvis den faktisk blir forlenget eller utvidet, vil sannsynligvis den som har søkt på og hatt den midlertidige stillingen få den. Anonymkode: 3b8e9...ae7
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #2 Skrevet 6. januar 2021 Hei! Jeg har nettopp sagt opp min faste stilling for ett vikariat på 12 måneder. Vil spare ca. 1 time hver dag på kjøring. I likhet med den stillingen du ser på, er min nye stilling heller ikke med forlengelse. Men jeg tror muligens at de kommer til å lyse den ut som fast. Skal også jobbe for en veldig stor, statlig organisasjon som lyser ofte ut relevante stillinger, og regner med at det blir enklere å søke jobb etter å hatt litt erfaring på samme arbeidsplas. Var overhodet ikke i tvil, selv om det er selvfølgelig litt skummelt mtp. økonomien da. 🤗 Anonymkode: 0863e...aec
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #3 Skrevet 6. januar 2021 Ring de som lyser ut. Spør om det er mulighet for at stillingen økes og forlenges. Kanskje er det en permisjon du skal dekke, og personen vil tilbake og det har ikke dukket opp mulighet for ekstratimer de siste årene. Kanskje er det en nyopprettet stilling og de vil ikke forplikte seg, men håper det kan bli fast og kanskje 75/100% med tiden. Det er umulig for oss å vite. Og så kan du evt be om et års permisjon der du er, så du har noe etterpå dersom det bare blir ett år. Kan dere kutte utgifter så dere klarer dere på 50% i ett år? Avdragsfrihet på lån, billigere bil, kutte ned på andre ting? Anonymkode: 7410d...387
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #4 Skrevet 6. januar 2021 Dette var nesten som å lese om meg - er i akkurat samme prosess, og har mange av de samme problemstillingene. Velger å søke midlertidige jobber her jeg bor, og satse på at det løser seg på sikt. Er også villig til å ta litt ekstra utdanning. Karrieremessig er det ikke helt ideelt, men det er viktig å ta vare på helsa og relasjonene til sine nærmeste også! Anonymkode: b7e5d...927
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #5 Skrevet 6. januar 2021 Har du undersøkt muligheten for permisjon i den faste jobben? Anonymkode: 7f5f8...2d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå