Gå til innhold

Triller dere tur ute når det er kaldere enn 10 minus?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var 12 minusgrader her imorges, så da ble jeg litt usikker. Har alltid hørt at grensa ligger på 10 minus, men hva gjør folk som bor på Røros og andre kalde steder liksom. Sitter vel neppe inne hele vinteren vil jeg tro😜

Anonymkode: d20e5...f4c

AnonymBruker
Skrevet

Spørst på alderen til barnet?

Mener jeg ventet noen uker (ca 4 uker kanskje) med første som var født på vinteren. Deretter gikk jeg turer når det var så kaldt, med gode klær på baby og god vognpose.

Anonymkode: e2b79...99c

AnonymBruker
Skrevet

Viste ikke at det var en ting? 

Er vel bare å kle barnet i forhold til temperaturen? 

Anonymkode: 14adc...a0f

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spørst på alderen til barnet?

Mener jeg ventet noen uker (ca 4 uker kanskje) med første som var født på vinteren. Deretter gikk jeg turer når det var så kaldt, med gode klær på baby og god vognpose.

Anonymkode: e2b79...99c

Baby er snart 4 mnd, så fortsatt liten men ikke nyfødt akkurat. Helsestasjoner og barnehager sier jo ofte at barn ikke skal sove ute når det er kaldere enn 10 minus, uvisst av hvilken grunn...

Endret av Blekkulfina
AnonymBruker
Skrevet

Grensen er FØLT minus 10. Så med vind kan følt minus 10 være 5 på termometeret.

Jeg trillet ikke ute med spedbarn i kaldere vær enn det nei. 

Barna i barnehagen hadde og samme regel ifbm utesoving.

Anonymkode: 95071...719

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Blekkulfina skrev (8 minutter siden):

Baby er snart 4 mnd, så fortsatt liten men ikke nyfødt akkurat. Helsestasjoner og barnehager sier jo ofte at barn ikke skal sove ute når det er kaldere enn 10 minus, uvisst av hvilken grunn...

Lungene :)

Så det hjelper ikke med bare nok bekledning. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Her er det tørr luft - det er kulde kombinert med høy luftfuktighet som kan være skadelig. 
Triller i både 20 og 30 minus. Ungene i barnehage og skole er også ute hver dag. 

Anonymkode: 8b647...823

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lungene :)

Så det hjelper ikke med bare nok bekledning. 

Ja, det er dette med lungene jeg også tenker på, men hva kan skje? Er det utvikling av astma man er bekymret for? 

AnonymBruker
Skrevet

Fikk beskjed av helsestasjonen at det var null stress å trille når det var kaldere om jeg trengte det. Det er ikke så kaldt nede i en lun vognbag.

Anonymkode: a4d76...de3

• Liker 1
Skrevet

Gjør det nå, ungen er halvannet år. Hadde ikke gjort det med en nyfødt, men fra 4-6 uker hadde jeg nok gjort det om været ellers var fint 😊

AnonymBruker
Skrevet

Ja :) de ligger så lunt og godt i vogna si, i tillegg til at de er ganske skjermet i den også. -17 her i dag, nettopp vært ute og trillet en times tid med baby på 3 måneder. 

Anonymkode: 888b5...5f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var -12 her men babycallen nede i vogna sa +5. løp likevel ut og sjekka hele tiden, men baby har aldri sovet så godt før😅

Anonymkode: 233ed...19c

• Liker 1
Skrevet
Ginny skrev (2 timer siden):

Gjør det nå, ungen er halvannet år. Hadde ikke gjort det med en nyfødt, men fra 4-6 uker hadde jeg nok gjort det om været ellers var fint 😊

Enig :) Hadde ikke gjort det da han var heeeelt nyfødt, men gjorde det før nyttår med mitt novemberbarn liksom. Skal litt til for at det blir -10 grader nede i vognbagen. Som en annen over skriver, selv om det var minusgrader ute var det alltid plussgrader nedi vogna iflg babycallen :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, fra ungene var 1 mnd.

Hadde varmeflaske i dunposen før vi gikk ut og ekstra ullteppe.

Anonymkode: 31433...9f0

AnonymBruker
Skrevet

Nei, hvis de er mindre enn 6 mnd. Over 6 mnd blir det en liten runde. For uansett hvor godt påkledd baby er, er -10 og mer fortsatt for kaldt for lungene.

Anonymkode: a7ccf...b70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har en god og varm pose som han ligger i. Så har vi et gjennomsiktig regntrekk over slik at varmen holder seg inni vogna. 

Anonymkode: cdb7f...1e3

AnonymBruker
Skrevet

Grensa mi for å trille ute ligger ved ca. -5. Bor nede ved sjøen så på grunn av vind og fukt så oppleves -5 som ufyselig kaldt 🥶

Anonymkode: f4593...9a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...