AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #1 Skrevet 6. januar 2021 Jeg hadde bekkensmerter første gang jeg var gravid. Men det kan ikke sammenlignes med de forjævlige smertene jeg har nå. Nå er det et par uker til termindato. Det er over 4 mnd siden bekkenproblemene starta. Og det ble mye verre etter at jeg nøs mens jeg lå på ryggen. Føles som at noe er på feil plass inn der. Jordmor og lege har bare sagt at det er vanlig med bekkensmerter, og at hvis det blir så ille at jeg må ha rullestol kan jeg få bassengtrening... Har noen opplevd lignende? Ser ikke for meg at dette er noe som går over etter fødsel😟 Hvilke fødestillinger er bra når man har bekkensmerter? Det er vondt å ligge på ryggen. Smertene er verst ved et ben litt høyt oppe på rompa. Det er altså ikke i særlig grad bekkenbunnen som er problemet, som jeg vet mange forbinder med bekkensmerter. Anonymkode: b516f...d66
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #2 Skrevet 6. januar 2021 Jeg hadde også et punkt der noen nerver lå i klem den siste mnd av graviditeten. Umulig å legge vekt på foten.. men gikk seg til med en gang jeg hadde født. Anonymkode: 180f6...a6d
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2021 #3 Skrevet 6. januar 2021 Her hjalp det med time hos manuellterapaut, hun løsnet spenninger og hjalp med å stabilisere bekkenet litt. Ellers vil jeg absolutt anbefale epidural under fødsel, det tok mine heftige bekkensmerter helt. Det var så deilig å kunne snu seg i sengen uten å få vondt 😅 å ligge på rygg med beina i bøyler er verste stillingen for bekkenet under fødsel. Syns jeg i hvertfall. Jeg skrev i fødebrevet at jeg ønsket alternative stillinger under fødsel. Endte opp liggende på siden med øverste fot trukket opp (holdt den selv). Det ga ikke økt belastning på bekkenet. Anonymkode: fe45f...312
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå